Po materiale poświęconym ekspozycji na salonie w Guangzhou i rozwojowi Citroëna w Chinach czas na parę słów poświęconych drugiej marce koncernu PSA – Peugeotowi. Producent używający w logo lwa również prezentuje swoje samochody w Kantonie i też rozwija się w Państwie Środka bardzo dynamicznie.
Peugeot prezentuje w Guangzhou model 301, który trafia właśnie do tamtejszych salonów sprzedaży. Przy okazji z wielką pompą zapowiada się tam wprowadzenie na rynek crossovera 2008, co planowane jest na kwiecień przyszłego roku.
Oficjalna prezentacja Peugeota 301 w Chinach miała miejsce 19. listopada na Stadionie Asian Games. Pojawiło się na niej przeszło 1.000 gości z mediów i sieci dealerskiej, a prezentowano samochody wyprodukowane w fabryce Wuhan 3 w ramach spółki joint venture DPCA zawartej pomiędzy Dongfeng i PSA.
Peugeot tym samym rozszerza swoje zaangażowanie na rynku aut kompaktowych, które w Chinach stanowią przeszło połowę całej sprzedaży. Sedany, tak lubiane w Państwie Środka, są w ofercie Peugeota ważnym elementem tej gry rynkowej i 301-ka powinna skusić wielu klientów. To niedrogi, a bardzo satysfakcjonujący produkt spełniający oczekiwania klientów nie tylko w najludniejszym kraju świata. Samochodem tym zainteresują się z pewnością ludzie, którzy poszukują samochodu przestronnego, funkcjonalnego, nieźle wyposażonego, a przy tym oferowanego w rozsądnej cenie.
Peugeot liczy, że model 301 zdobędzie serca wielu praktycznie nastawionych Chińczyków, co pozwoli w efekcie jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła lwu, jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało ;-) Na koniec października Peugeot może się pochwalić sprzedażą w Państwie Środka ponad 225.000 samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o aż 29%. To znacząco więcej, niż przyrost całego rynku (+18,1%).
Chiny są kolejnym ważnym rynkiem, na który trafia Peugeot 301. Rok po wprowadzeniu go w krajach Maghrebu oraz w Europie Środkowo-Wschodniej (w Polsce zarejestrowano od listopada’2012 do października’2013 1.296 egzemplarzy), pół roku po premierze na Bliskim Wschodzie, po sprzedaniu przeszło 60.000 egzemplarzy w tych krajach, teraz przyszła kolej na Daleki Wschód. Cele sprzedaży na rynkach, gdzie 301-ka już została wprowadzona, zostały znacząco przekroczone, a fabryka w hiszpańskim Vigo musiała zwiększyć moce produkcyjne, by sprostać popytowi. W roku 2014 Peugeot zamierza wyprodukować i sprzedać 130.000 sztuk tego samochodu. Część z tego powstanie w zakładach w Chinach.
Warto przy okazji zauważyć, że przy projektowaniu tego samochodu pracowali specjaliści z Vélizy we Francji oraz z chińskiego Szanghaju. Pozwoliło to na stworzenie spójnej wizji uwzględniającej oczekiwania także chińskich klientów.
W pierwszym pełnym roku oferowania Dongfeng planuje wyprodukować i sprzedać 60.000 egzemplarzy 301. Klienci nie powinni mieć większego problemu z dostępem do samochodów dzięki sieci 408 salonów, jakimi marka będzie dysponować na koniec bieżącego roku.
Dzięki wprowadzeniu do gamy modelu 301 Dongfeng dysponuje teraz większą i najbardziej zróżnicowaną, niż kiedykolwiek przedtem ofertą samochodów. Nic więc dziwnego, że sieć sprzedaży się rozwija, a klienci coraz chętniej poszukują modeli we francuskim stylu.
Salon Samochodowy w Kantonie (Guangzhou) jest drugą najważniejszą imprezą tego typu po odbywających się naprzemiennie co dwa lata targach w Pekinie i Szanghaju. Na trwającym właśnie salonie ekspozycja Peugeota zajmuje 1.190 m² powierzchni, na których wyeksponowano 14 samochodów. Znaleźć tam można produkowane w Chinach Peugeoty 301, 307 cross, 308, 408, 508, 3008 oraz importowane 2008, 4008, RCZ i 308 CC.
Ale Francuzi nie zasypiają gruszek w popiele. Na lata 2013-2015 planują wprowadzenie na rynek sześciu nowych modeli, przy czym w roku nadchodzącym ma się ich pojawić trzy, nie licząc oczywiście 301-ki, która trafia właśnie do sprzedaży, więc trudno ją zakwalifikować do przyszłorocznych premier ;-)
W 2015 roku sieć dealerska obejmować ma pięćset salonów zapewniając pokrycie 85% powierzchni Chin (w porównaniu do 74% obecnie), a celem jest osiągnięcie rocznej sprzedaży na poziomie 450.000 egzemplarzy, czyli ponad dwukrotnie więcej, niż w roku ubiegłym.
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze