L’Automobile magazine po raz 38. już przyznał swoje nagrody. Nie mogło być inaczej – Nowy Peugeot 3008 otrzymał nagrodę za innowacyjny projekt wnętrza! Jurorów wprost uwiodło to rozwiązanie. Podkreślili – wbrew narzekaniom dziennikarzy motoryzacyjnych z Polski – świetną ergonomię i znakomitą technikę i-Cockpitu! Stwierdzono, że to wnętrze niewątpliwie przyczynia się do ogromnego międzynarodowego sukcesu Nowego Peugeota 3008.
Wraz z nagrodą od L’Automobile magazine Nowy Peugeot 3008 ma już 30 wyróżnień i nagród, z prestiżowym tegorocznym tytułem Car of the Year. To najnowsze wyróżnienie jest dowodem na to, że klienci mają świetny gust! Od wprowadzenia na rynek w połowie października ubiegłego roku (we Francji, a potem sukcesywnie w innych krajach), a więc raptem niespełna rok temu, do klientów trafiło już niemal ćwierć miliona egzemplarzy tego znakomitego auta! We Francji jest to trzeci najchętniej kupowany samochód w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych z udziałem w rynku wynoszącym 3,4%! A przecież nie jest to auto tanie.
Jak wspomniałem, spektakularny i-Cockpit® wręcz uwiódł jurorów L’Automobile magazine. Niewielka kierownica, za którą zlokalizowano 12,3-calowy wyświetlacz okazuje się znakomitym rozwiązaniem. Kierowcy często chwalą sobie świetną współpracę a tak małym wieńcem kierownicy, co daje namiastkę sportowej jazdy. Dotykowy ekran na konsoli środkowej odpowiada za sterowanie zdecydowaną większością wyposażenia samochodu. Przepiękne klawisze zlokalizowane poniżej tego ekranu inspirowane były klawiaturą fortepianu. Wysokiej klasy wyposażenie uprzyjemniające podróż, ale i czyniące ją bezpieczną, bardzo się spodobały jurorom.
„Jesteśmy dumni z otrzymania tej nagrody dla Nowego Peugeota 3008. Nagroda za i-Cockpit® cieszy nas szczególnie, bo ten projekt zapewnia wyjątkowe doznania za kierownicą. To rozwiązanie dostępne jest też w Nowym Peugeocie 5008. i-Cockpit® będzie dalej ewoluował i na pewno jeszcze nieraz nas zaskoczy” – powiedział, odbierając nagrodę, Vincent Heride, menedżer produktu Peugeot 3008 i 5008.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze