Peugeot był najchętniej wyszukiwaną marką samochodową we Francji. Z kolei Renault było poszukiwane w czterech krajach. Polska z kolei nadal przejawia zainteresowanie Audi.
Zobacz: Peugeot 208. Skonfiguruj samochód roku 2020 w wersji benzynowej lub elektrycznej.
Jakie samochody są najchętniej wyszukiwane w internecie? Które marki cieszą się największą popularnością a które mniejszą? Na to pytanie odpowiada raport Compare The Market 2021. Australijscy badacze opublikowali coroczne wyniki badania najchętniej wyszukiwanych marek samochodowych za 2021 r.
Wynika z nich, że najchętniej wyszukiwaną marką we Francji było Peugeot, co jest zresztą zgodne z wynikami sprzedaży. Francuzi, po raz pierwszy od ponad 20 lat, kupili więcej Peugeotów niż Renault. Dla Peugeot to jednak spadek, w 2020 roku był najczęściej wyszukiwany w trzech krajach. Koncern Stellantis pojawia się jeszcze w jednym kraju: to Brazylia, gdzie dominuje marka Fiat. Dla Fiata również zanotowano spadek, w 2020 roku był obecny na pierwszym miejscu w dwóch państwach.
Zobacz: Nowy Peugeot 308. Rozpoczynamy test.
Z kolei Renault pojawia się w wynikach wyszukiwania na pierwszym miejscu w czterech krajach: to Ukraina, Algieria, Egipt oraz Etiopia. Najwyraźniej duży wpływ na to ma lokalizacja fabryk. Dla Renault to awans o jeden kraj do góry. W 2020 roku był obecny na pierwszym miejscu tylko w trzech państwach.
W Polsce najpopularniejszą pod względem wyszukiwania marką pozostaje Audi, podobnie zresztą jak na Białorusi. Amerykanie kochają Forda a Meksyk Nissana. Rosja to z kolei Toyota. Rośnie też pozycja marki Tesla.
Dane zostały pozyskane przez badaczy z Google Trends. Niektóre kraje nie zostały uwzględnione ze względu na ograniczoną ilość dostępnych informacji. Popularność wyszukiwań nie musi oznaczać stanu rynku w danym kraju.
źródło: Compare The Market Australia
Najnowsze komentarze