Jak Peugeot radzi sobie z brakiem półprzewodników i opóźnieniami w dostawach? Dyrektor generalna marki, Linda Jackson opowiedziała magazynowi Automotive News o sposobach na kryzys, terminach dostaw oraz zwiększaniu wartości Peugeotów.
Linda Jackson powiedziała portalowi Automotive News, że Peugeot jest punktem odniesienia dla marek popularnych w zakresie siły cenowej. Producent spod znaku lwa od lat pracuje nad zwiększeniem wartości swoich produktów. Dla klientów oznacza to ładniejsze, bardziej nowoczesne, ale jednocześnie także droższe samochody.
„W ciągu ostatnich 10 lat pracowaliśmy ogromnie ciężko [aby zwiększyć siłę cenową] – powiedziała Linda Jackson, „Nie chodzi jednak tylko o podnoszenie cen, ale o zwiększenie wartości produktu, dodanie odpowiedniej technologii, upewnienie się, że masz właściwe specyfikacje i oczywiście wygląd pojazdów. Włożyliśmy również dużo wysiłku w poprawę wartości rezydualnej. Wszystko to pomaga w zwiększeniu możliwości w zakresie siły cenowej” – dodała.
Szefowa Peugeota tłumaczy, że chce zmaksymalizować wartość, ale nie zamierza kontynuować podnoszenia cen ponieważ „marka musi upewnić się, że produkty są dostępne dla jak największej liczby osób”. Zapowiedź może być jednak trudna do zrealizowania w związku z przejściem na bardziej ekologiczne napędy oraz w dobie braku potrzebnych komponentów.
Hybrydowy Peugeot 308 w starciu z rywalami. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 50-51/2021
Peugeot „chroni” nowego 308
Linda Jackson tłumaczy, że Peugeot radzi sobie z kryzysem na wszelkie dostępne sposoby. Jednym z nich było zastąpienie cyfrowych zegarów analogowymi w poprzedniej generacji 308, ale w nowym modelu, który potrzebuje więcej komponentów, nie jest to już możliwe. „Staramy się chronić nowe 308 i stopniowo zwiększamy produkcję, aby móc produkować i dostarczać pojazdy, które w tym roku zadebiutowały we Francji” – mówi Jackson.
Zobacz konfigurator nowego Peugeot 308
W wywiadzie pojawiło się pytanie o czas dostawy nowych samochodów. Szefowa Peugeota tłumaczy, że termin zależy „od modelu, od wersji i od tego, o co prosi klient, zwłaszcza jeśli jest to wersja z wyższej półki, która wymaga dużej ilości chipów. U wszystkich producentów czas dostawy może się wahać od dwóch miesięcy do roku, ale im wyższa specyfikacja modelu, tym więcej posiada chipów i tym więcej jest trudności ze znalezieniem półprzewodników, aby móc go wyprodukować.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze