Grupa Stellantis wycofuje się z planów powrotu marki Peugeot na rynek amerykański. Zamiast tego skupi się na istniejących już tu markach.
Nagła zmiana planów koncernu Stellantis. Po utworzeniu spółki, która miała zająć się importem i sprzedażą samochodów oraz sprowadzeniu aut pokazowych, ogłoszono zmianę decyzji: nie będzie Peugeot w USA ani w Kanadzie a koncern zamierza skoncentrować się na istniejących markach. Decyzja ta nie jest zaskoczeniem, bo Stellantis ma wiele do zrobienia jeśli chodzi o Chryslera, który przeżywa spory kryzys i w tym spadki sprzedaży, jednak jest to marka znana i rozpoznawalna przez Amerykanów.
Rzecznik Stellantis powiedział w sobotę 6 marca, że „nowe plany Stellantis z silną obecnością na rynku amerykańskim skłania nas do skupienia się na istniejących markach”. Jednym z elementów nowej strategii jest rozwój obecności Alfa Romeo. Sprzedaż włoskiej marki wzrosła tu w zeszłym roku o 1,6 procent.
Ameryka jest bardzo ważna dla Stellantisu, ponieważ umożliwia uniezależnienie się od stagnacji w Europie. Fuzja z FCA zapewnia koncernowi zrównoważone portfolio między Europą a Stanami Zjednoczonymi, a marki Jeep i Ram generują wysokie zyski ze sprzedaży SUV-ów i pickupów w Ameryce.
Dotychczasowa praca, związana z wejściem Peugeot ma być wykorzystana do wsparcia innych marek Stellantis. „Nasz północnoamerykański zespół w Atlancie, który przygotowywał się do powrotu Peugeota na rynek amerykański, wniósł wiele pomysłów w zakresie logistyki, utrzymania sprzedaży, modelu dystrybucji i komunikacji marketingowej” – mówił w niedawnym wywiadzie dla Automotive News Europe Carlos Tavares.
źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze