Linda Jacskon, szefowa marki Peugeot, uczestniczyła w koreańskiej premierze modelu 408. W jej ocenie ma być on receptą na spadki sprzedaży marki w tym kraju.
Według danych Korea Automobile Importers & Distributors Association, sprzedaż Peugeota spadła w ubiegłym roku o 15,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. W okresie od stycznia do kwietnia sprzedano w Korei łącznie 417 pojazdów z lwem, co oznacza spadek aż o 44,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Peugeot posiada obecnie w Korei 9 salonów i 13 centrów serwisowych w całym kraju. Firma zamierza swą obecność do 18 salonów i centrów do końca 2025 roku.
Przestrzeń na wzrost sprzedaży jest. Około 12,4% wszystkich pojazdów na koreańskich drogach w 2022 roku stanowiły marki importowane, w porównaniu do 8,4% w 2017 roku. Peugeot chciałby wykorzystać te zmiany dla wzmocnienia swojej obecności w Korei.
„Korea Południowa jest pierwszym rynkiem, na którym wprowadzono nowego Peugeota 408 w regionie Azji i Pacyfiku” – powiedziała Linda Jackson. „To kwestia segmentacji, Europa jest liderem segmentu B i dlatego pojazdy Peugeot, takie jak 208, są tam bardzo popularne. W Korei dużo chętniej wybierane są większe samochody. Taka jest natura rynku. Moim zdaniem ludzie, którzy szukają designu i chcą się wyróżniać na tle innych, będą mieli największy potencjał jako konsumenci Peugeota 408″.
W Polsce Peugeot 408 zaczyna się w cenniku od 143 tys. zł. Skonfiguruj swojego 408 teraz.
Najnowsze komentarze