Peugeot kontynuuje przyspieszone tempo sprzedaży w 2022 roku. Marka z lwem w logotypie osiągnęła 2,5% udziału w rynku i 67-procentowy wzrost sprzedaży z 25.180 egzemplarzami zarejestrowanymi od stycznia do lipca tego roku, w porównaniu z 15.043 pojazdami sprzedanymi w tym samym okresie w 2021 roku. Osiągnięty wynik daje marce Peugeot pozycję najszybciej rozwijającej się marki pod względem procentowym na brazylijskim rynku motoryzacyjnym, podczas gdy ów rynek odnotował 13-procentowy spadek sprzedaży.
W samym tylko lipcu zarejestrowano w Brazylii 3.495 sztuk samochodów Peugeot, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z tym samym miesiącem roku poprzedniego (3.074) i łączny udział w rynku wynoszący 2,1%.
Peugeot 208 pozostaje w czołówce jako najszybciej rozwijający się model pod względem sprzedaży w segmencie B-hatch, zarówno pod względem procentowym, jak i ilościowym. W ciągu roku Peugeot zarejestrował o 133% więcej tych aut, niż w tym samym okresie w 2021 r., przy 17.885 sprzedanych egzemplarzach hatchbacka, co stanowi różnicę 10.195 pojazdów. Biorąc pod uwagę tylko lipiec, wzrost sprzedaży modelu wyniósł 71% (07.2022: 2.803 – 07.2021: 1.637).
Pojawienie się nowego silnika 1.0 Firefly w odnoszącym sukcesy hatchbacku marki Peugeot bez wątpienia miało bezpośredni wpływ na dobre wyniki marki. Niedawno wprowadzony na rynek egzemplarz 208 1.0 stanowił 60% całkowitego wolumenu sprzedaży modelu 208. Samochód ten znajduje się na 5. miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się aut w segmencie B-hatch, zarówno w wynikach za miesiąc lipiec, jak i za cały okres siedmiu miesięcy od początku bieżącego roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze