ELEKTRYCZNE OSIĄGI ZAPEWNIAJĄCE PRAWDZIWĄ PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY
Kontynuując swoją elektryfikacyjną ofensywę i wspierając klientów w procesie transformacji energetycznej, marka Peugeot wprowadza trzeci wariant napędu dla modeli E-3008 i E-5008. Nowa wersja Electric 325 Dual Motor jest wyposażona w dodatkowy silnik elektryczny zapewniający napęd na tylną oś i oferuje łączną moc 325 KM, wyższy poziom bezpieczeństwa i efektywności oraz napęd na cztery koła. Peugeot właśnie otworzył na polskim rynku zamówienia na E-3008 i E-5008 325 Dual Motor w bogato wyposażonej wersji „Launch Edition”.
Po odnotowaniu najwyższego wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych wśród klientów prywatnych w Europie w 2024 r., Peugeot w 2025 roku nadal poszerza swoją w pełni elektryczną gamę, obejmującą już 12 modeli, aby idealnie zaspokoić potrzeby każdego kierowcy.
Modele Peugeot 3008 i 5008 cieszą się ogromnym zainteresowaniem, odnotowano już ponad 185.530 zamówień (138.763 dla modelu Peugeot E-3008 i 46.767 dla modelu Peugeot E-5008 – do kwietnia 2025). Peugeot rozszerza teraz swoją gamę C-SUV-ów o nowy elektryczny wariant Electric 325 Dual Motor, który dołącza do oferowanych już wersji: niezwykle wydajnej wersji Electric 210 oraz wersji Electric 230 Long Range, które mogą pochwalić się jednymi z najlepszych wskaźników zasięgu na rynku SUV-ów.
Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor łączą standardowy silnik elektryczny o mocy 213 KM zapewniający napęd na przednie koła z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 112 KM napędzającym tylne koła. Razem oferują napęd na wszystkie koła, łączną moc 325 KM i imponujący moment obrotowy wynoszący 509 Nm.
Dzięki Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor, wrażenia z jazdy w 100% elektrycznej wkraczają na nowy poziom. Moc 325 KM dostarczana przez dwa silniki zapewnia wyjątkowo dynamiczne przyspieszenie i błyskawiczną reakcję układu napędowego: Peugeot E-3008 325 Dual Motor przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund (6,5 sekundy w Peugeot E-5008), a przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje odpowiednio 3,8 (4 sekundy w Peugeot E-5008).

Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, inżynierowie Peugeot zwrócili szczególną uwagę na rozwój podwozia. Specyficzna sztywność drążków stabilizacyjnych, sprężyn i amortyzatorów, podobnie jak kalibracja układu kierowniczego, zapewnia zwiększoną dynamikę i responsywność. Jest to kolejne potwierdzenie zaangażowania Peugeot w oferowanie przyjemności z jazdy na najwyższym poziomie.
To także kolejny dowód na to, że marka Peugeot jest zaangażowana w dostarczanie najlepszych wrażeń z jazdy i dynamicznych osiągów na najwyższym poziomie.
Napęd na wszystkie koła w modelach Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor gwarantuje maksymalną efektywność i bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych. Do dyspozycji kierowcy są cztery tryby jazdy:
– Tryb „Normal”: stworzony z myślą o codziennej efektywności. Priorytet ma przedni silnik i napęd na przednie koła, a maksymalna moc jest ograniczona do 313 KM, natomiast moment obrotowy do 450 Nm. W zależności od potrzeb kierowcy, tylny silnik i tylne koła włączają się automatycznie. Przy silnym przyspieszeniu (kick-down), oba silniki wykorzystują swój pełny potencjał.
– Tryb „4WD”: oba silniki pracują równocześnie, a moc rozdzielana jest w proporcji 50/50 między przednią i tylną oś w celu zapewnienia optymalnej przyczepności, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Systemy ESP i kontroli trakcji działają w dedykowanym trybie, maksymalizując przyczepność. Dostępna jest maksymalna moc i moment obrotowy.
– Tryb „Sport”: oba silniki pracują w sposób ciągły, a rozkład mocy wynosi 60/40 na korzyść osi przedniej, co przekłada się na dynamiczne i wydajne osiągi. Dostępne są maksymalna moc i moment obrotowy. Układ kierowniczy i pedał przyspieszenia pracują w ustawieniu sportowym, zapewniając zwiększoną szybkość reakcji.
– Tryb „Eco”: priorytet ma przedni silnik i napęd na przednie koła, a moc ograniczona zostaje do 213 KM, a moment obrotowy do 343 Nm. Podczas gwałtownego przyspieszenia (kick-down), tylny silnik i koła automatycznie włączają się, a oba silniki dostarczają pełną moc. Klimatyzacja i pedał gazu również przechodzą w tryb „Eco”.

Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor oferują większą przyjemność z jazdy dzięki swojemu akumulatorowi litowo-jonowemu NMC o pojemności 73 kWh. Oferują zasięg odpowiednio do 487 km i 465 km (cykl mieszany WLTP w trybie Normal). Podobnie jak w przypadku wszystkich w pełni elektrycznych pojazdów Peugeot, czas ładowania od 20% do 80% na super-szybkich ładowarkach wynosi około 30 minut.
Nowa wersja napędu 325 Dual Motor w Peugeot E-3008 i E-5008 oferuje wyjątkowe osiągi, zachowując jednocześnie wszystkie cechy, które definiują kultowe SUV-y Peugeot. Przeznaczona jest dla dwóch grup klientów: tych, którzy priorytetowo traktują wysoką wydajność i przyjemność z jazdy SUV-em oraz tych, którzy potrzebują zwiększonej przyczepności w różnych warunkach pogodowych (np. w Polsce, krajach nordyckich, Szwajcarii itp.).
- Peugeot E-3008 łamie schematy dzięki swojemu designowi SUV-a z nadwoziem typu fastback oraz wyjątkowej przyjemności oferowanej przez panoramiczny i-Cockpit®. Jest także wyjątkowo przyjazny, oferując luksusowe wykończenie wnętrza, przestronną kabinę i obszerny bagażnik, którego pojemność w wersji 325 Dual Motor wynosi od 544 do 1619 litrów.
- Peugeot E-5008 oferuje wyjątkową przestronność wnętrza, mogąc pomieścić do 7 pasażerów i przeznaczony jest dla klientów poszukujących jeszcze większej elastyczności i przestrzeni. W wersji 325 Dual Motor pojemność bagażnika jest imponująca: 2178 litrów w konfiguracji 2-osobowej, 862 litry w konfiguracji 5-osobowej i 294 litry w konfiguracji 7-osobowej.
Peugeot rozpoczyna przyjmowanie zamówień na wersje 325 Dual Motor Peugeot E-3008 i E-5008 w ekskluzywnej wersji Launch Edition, oferując najlepsze cechy obu SUV-ów Peugeot. Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor Launch Edition są wyposażone we wszystkie elementy, które standardowo są dostępne w najwyższej wersji wyposażeniowej GT: wybrany kolor nadwozia w zestawieniu z czarnym dachem, reflektory LED Pixel, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, system multimedialny Peugeot i-Connect® Advanced oraz inne.

Oprócz wyposażenia z wersji GT, Peugeot E-3008 325 Dual Motor Launch Edition oferuje w standardzie m.in.:
– 20” diamentowane felgi aluminiowe,
– przednie fotele w Alcantarze, z funkcją masażu,
– 360° Vision & Drive Assist Plus
– panoramiczny dach,
– a także Hi-Fi Focal® z luksusowym 10-głośnikowym systemem Hi-Fi Focal® (4 głośniki wysokotonowe, 4 głośniki niskotonowe, 1 kanał centralny, 1 subwoofer).
Oprócz wyposażenia z wersji GT, PEUGEOT E-5008 325 Dual Motor Launch Edition oferuje w standardzie:
– 20” diamentowane felgi aluminiowe
– Przednie fotele w Alcantarze, elektrycznie sterowane i podgrzewane, z funkcją masażu
– 360° Vision & Drive Assist Plus: VisioPark 360° z 4 kamerami HD, Drive Assist Plus 2.0 (półautonomiczna jazda), system monitorujący przestrzeń za pojazdem, podgrzewane lusterka elektryczne, podświetlane progi drzwiowe, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, alarm oraz drzwi z super zabezpieczeniem.
– Panoramiczny dach ze sterowaniem osłoną wewnętrzną, Clean Cabin z czujnikami cząsteczek wewnątrz pojazdu, laminowane i akustyczne przednie szyby boczne.
Przeczytaj nasz raport z jazd Peugeotami e-3008 Dual Motor i e-5008 Dual Motor
Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor „Launch Edition” są już dostępne do zamówienia na polskim rynku:
- Peugeot E-3008 325 Dual Motor „Launch Edition”: 245.600 zł*
- Peugeot E-5008 325 Dual Motor „Launch Edition”: 259.850 zł*
Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne pojazdy Peugeot, nowy Peugeot E-3008 i E-5008 325 Dual Motor zapewniają swoim klientom spokój ducha, oferując Peugeot Electric Promise, czyli:
– 8-letnia (do 160.000 km) gwarancja w ramach programu PEUGEOT CARE, oferująca najlepszy zakres ochrony w Europie
– 8-letnia (do 160.000 km) gwarancja na akumulator
– Wall Box do ładowania w domu
* Rekomendowane ceny katalogowe brutto (z VAT) na polskim rynku.
źródło: Stellantis Polska












