Peugeot Partner 4×4 Dangel, który łączy właściwości terenowe i, użytkowe z komfortową kabiną został wybrany najlepszym vanem w konkursie Commercial Car 2020 na Litwie.
Jury podkreśliło, że Peugeot Partner 4×4 Dangel jest doskonałym modelem dla firm specjalistycznych, służb publicznych a także dla policji i wojska. Samochód ma możliwość przewożenia dużych ładunków i pokonywania dróg gorszej jakości, potrafi nawet wjechać w teren. Wersja z napędem 4×4 opracowana przez firmę Dangel posiada nowoczesne systemy poprawiające bezpieczeństwo w tym hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe i system monitorujący zmęczenie kierowcy.
Peugeot Partner 4×4 jest wyposażony w napęd na cztery koła współpracujący ze sprzęgłem wiskotycznym. „Gdy obracają się koła osi przedniej, sprzęgło hydrauliczne blokuje się, a moment obrotowy przenoszony jest na koła tylne. To klasyczny system” – powiedział Jurgis Paplaitis, członek komisji konkursu na najlepszy samochód dostawczy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: napęd na przód, automatyczny, w którym moment obrotowy przenoszony jest na tylną oś tylko w razie potrzeby oraz stały napęd na cztery koła.
Dla członka komisji Commercial Car 2020, Karolisa Šimkusa, który jest również kierownikiem sprzedaży w firmie zajmującej się modyfikacją pojazdów użytkowych, Peugeot Partner 4×4 Dangel okazał się dużym zaskoczeniem. Juror docenił terenowe możliwości modelu, a nawet kwestionował zalety pick-upów. 205 mm prześwitu i napęd 4×4 sprawiły, że van został uznany za prawdziwy pojazd terenowy.
„Masa furgonetki jest zauważalnie niższa niż jakiegokolwiek pickupa, do tego dochodzą specjalne opony. Można pokusić się o dyskusję, który model byłby lepszy w złych warunkach drogowych i który lepiej jeździłby w terenie z 300-kilogramowym ładunkiem” – powiedział.
Dostawczy model Peugeota pochwalono również za wyciszenie kabiny oraz system nagłośnieniowy, który zdaniem ekspertów sprawdziłby się w wielu samochodach osobowych.
Peugeot Partner 4×4 Dangel wyposażony jest w 1,5-litrowy silnik Blue HDi o mocy 131 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Średnie zużycie paliwa (według WLTP) wynosi 6,1 l/100 km. Furgonetka może przewozić ładunek o masie do 802 kilogramów.
Zobacz także: Test: Renault Master 2.3 dCi 180 z zabudową do obsługi autostrad
Najnowsze komentarze