• Najnowsze
Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions

Nowe elektryczne Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo. Kiedy będą w salonach?

2020-12-02

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
środa, 20 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Nowe elektryczne Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo. Kiedy będą w salonach?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-12-02
w PSA, Wiadomości
Czas czytania4min czytania
130 10
3
Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions

Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions

120
UDOSTĘPNIEŃ
399
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

Grupa PSA kontynuuje elektryfikację w segmencie aut dostawczych. Już w przyszłym roku zadebiutują trzy nowe modele na prąd: Peugeot e-Partner, Citroën e-Berlingo i Opel Combo-e.

Od 2019 roku każdy nowy samochód Grupy PSA ma w ofercie wersję z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Jest to część strategii, która ma na celu elektryfikację całej gamy modelowej zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych do roku 2025. W roku 2021 zadebiutują kolejne modele na prąd. Będą to elektryczne wersje popularnych na rynku i wielokrotnie nagradzane (m.in. nagrodą Van of the Year 2019) Peugeot Partner, Citroen Berlingo i Opel Combo.

Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo z napędem elektrycznym w 2021 roku

Napęd będzie pochodził od osobowych pojazdów opartych na platformie e-CMP, czyli od Peugeot e-208, e-2008 oraz DS 3 Crossback E-Tense. Pod maską trojaczków znajdzie się więc silnik o mocy 100 kW (136 KM), który będzie czerpał energię z akumulatorów o pojemności 50 kWh. Grupa PSA na razie nie podaje zasięgu swoich trojaczków. Powinien być mniejszy od zasięgu Peugeot e-2008, który potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 310 km. Peugeot e-Partner, Citroën e-Berlingo i Opel Combo-e będą oferowane z dwoma ładowarkami: jednofazową o mocy 7,4 kW oraz trójfazową o mocy 11 kW.

Zarówno elektryczne dostawczaki, jak i akumulatory do nich, będą montowane w zakładzie Vigo, w Hiszpanii. Silniki elektryczne powstaną w Tremery, we Francji a produkcją przekładni zajmie się główne fabryka w Valenciennes (Francja). Pojazdy trafią na rynek w 2021 roku.

„Dzięki elektrycznym wersjom kompaktowych samochodów dostawczych oraz ich osobowych wersji, Grupa PSA kontynuuje ofensywę w zakresie elektryfikacji i oferuje w pełni zelektryfikowaną gamę pojazdów w segmencie LCV bez kompromisów w zakresie wydajności” – powiedział Xavier Peugeot, wiceprezes ds. lekkich pojazdów dostawczych Grupy PSA.

Ile będą kosztować?

Ile będą kosztować elektryczne Berlingo, Combo i Partner? Dzisiaj cena Citroëna Jumpy wynosi w najtańszej wersji 89.000 zł netto.  Elektryczna wersja e-Jumpy zaczyna się w cenniku od 131.900 zł. Z kolei benzynowe Berlingo to wydatek 62.900 zł netto (silnik benzynowy 110 KM), cena wersji elektrycznej powinna więc oscylować wokół 90 tys. zł.

Nieduże przebiegi dzienne, idealne dla samochodów elektrycznych

Elektryczne samochody dostawcze są uważane za jeden z ważniejszych rynków dla rozwoju tego napędu. Auta te przejeżdżają w miastach nieduże odcinki, z częstymi postojami. Średni dzienny przebieg takiego samochodu oscyluje wokół 100 kilometrów. Producenci liczą również na to, że wyższy koszt zakupu samochodu elektrycznego będzie się w całkowitym rozrachunku opłacał, dzięki niższym kosztom paliwa i serwisu.

 

Lukratywny rynek PSA

Rynek samochodów dostawczych jest bardzo lukratywny – ich znacznie konstrukcja prostsza a i krótszy czas produkcji sprawiają, że są też tańsze dla producentów. PSA posiada tu bardzo mocną pozycję a Berlingo i Partner są uważane za bardzo dobry wybór w swojej klasie, m.in. dzięki komfortowi pracy kierowcy, na co wpływa m.in. przyjemne zawieszenie i sposób prowadzenia takiego auta bardziej odpowiadający autu osobowemu niż dostawczemu.

Galeria

Peugeot Partner, Citroën Berlingo i Opel Combo z napędem elektrycznym w 2021 roku

Newsletter

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BerlingoCitroenComboopelPartnerPeugeot
Udostepnij48Tweet30Udostepnij8
Poprzedni

Jak jeździć w pierwsze przymrozki? Odmrażanie szyby, poślizgi.

Następny

Nowy Peugeot 308 i DS 4 znowu przyłapane razem! Zdjęcia z zimowych testów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Peugeot 308 i DS 4 znowu przyłapane razem! Zdjęcia z zimowych testów

Nowy Citroën C4 PureTech 130 – wrażenia z jazdy

DS 4, Audi, DS Automobiles

Nadchodzi nowy luksusowy DS 4, awangardowy oraz naszpikowany technologią rywal Audi i BMW

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Jozek o Car of the Year – opublikowano listę finalistów, jest na niej nowy Citroën C4
    • mk o Renault Ezoom Yi – nowy elektryczny sedan trafi do Europy
    • ANTYMATRIX o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Michał o Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    3
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.