Z wysokich wzrostów sprzedaży na rodzimym rynku może się cieszyć Citroën, ale i wiodąca marka w Grupie PSA ma powody do zadowolenia. Peugeot po dwóch miesiącach 2019 roku we Francji zajmuje pierwsze miejsce na rynku aut osobowych. To w dużej mierze efekt znakomitej sprzedaży SUV-ów (marka oferuje trzy takie auta), bo wyniki sprzedaży najnowszego modelu, 508 drugiej generacji, jeszcze nie mają przemożnego wpływu na całość. Wszak ten samochód trafił na francuski rynek dopiero cztery miesiące temu.
Peugeot po dwóch miesiącach 2019 roku jest we Francji liderem rynku B2B w gamie aut osobowych.
Najważniejsze fakty są takie:
> Dwa samochody marki Peugeot znajdują się w grupie pięciu najpopularniejszych samochodów osobowych we Francji:
– Peugeot 208 zajmuje 2. miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 5,2%;
– Peugeot 3008 zajmuje czwartą pozycję z udziałem w rynku na poziomie 3,9%.
> Trzy samochody marki Peugeot są na rodzimym rynku liderem w swoich segmentach:
– Peugeot 308 w segmencie aut kompaktowych z udziałem w rynku wynoszącym 2,9%.
– Peugeot 3008 w segmencie C-SUV z udziałem w rynku wynoszącym 3,9%.
– Peugeot 508 w segmencie D z udziałem w rynku wynoszącym 0,6%, po zaledwie czterech miesiącach wprowadzania do obrotu.
> W roku 2019:
– Peugeot ma udział w rynku samochodów osobowych na poziomie 18,8%, o pół punktu procentowego więcej, niż przed rokiem;
– na rynku lekkich aut użytkowych, który wzrósł o 7,6%, Peugeot odnotował wzrost o 12,4%; marka ma udział w rynku na poziomie 18,4%, co stanowi wzrost o 0,8 punktu procentowego i daje drugie miejsce wśród producentów;
– łączna sprzedaż samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych Peugeot wzrosła rok do roku o 1,8%; Peugeot ma udział w rynku na poziomie 18,7%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze