Peugeot podsumowuje pomyślne półrocze w Niemczech. Marka sygnowana lwem osiągnęła po sześciu miesiącach 2024 roku znaczny wzrost rejestracji nowych samochodów, wynoszący 40,6%, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, w związku z czym osiągnęła też nieproporcjonalny wzrost w stosunku do całego rynku. Sprzedając 32.665 samochodów, Peugeot zwiększył swój udział w rynku o pół punktu procentowego w porównaniu z pierwszą połową 2023 roku, do 2,2% aktualnie.
Christian Dietsch, dyrektor zarządzający Peugeot Germany: „Jesteśmy dumni, że możemy osiągnąć tak pozytywny bilans po sześciu miesiącach 2024 roku. Zawdzięczamy to także naszej sieci dealerskiej, że w tym roku udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki sprzedażowe i zachwycić tak wielu naszych klientów naszymi produktami. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że nasz nowy model Peugeot 2008 cieszy się tak dużą popularnością. Jesteśmy też przekonani, że możemy powiększyć ten sukces dzięki nowemu Peugeot 3008 i nowemu Peugeot 5008 i wraz z naszymi partnerami z ufnością czekamy na drugą połowę roku”.
Udane sześć miesięcy 2024 roku
W czerwcu 2024 r. Peugeot sprzedał w Niemczech łącznie 6.355 samochodów, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 2,1%. Marka odnotowała wzrost rejestracji o 39,7% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku: w czerwcu 2023 roku Peugeot osiągnął udział w rynku na poziomie 1,6% przy 4.548 nowych rejestracjach.
Francuska marka odnotowała także dodatnie saldo w pierwszej połowie roku: przy 32.665 nowych rejestracjach w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. – od stycznia do czerwca 2024 r. Peugeot osiągnął udział w rynku na poziomie 2,2%. Oznacza to wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu do pierwszej połowy 2023 roku (23.233 nowo zarejestrowane pojazdy, 1,7% udziału w rynku). Ogółem niemiecki rynek samochodów osobowych wzrósł w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku o 5,4% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W efekcie przy wzroście o 40,6% Peugeot osiągnął znacznie większy wzrost niż cały rynek. Ponadto w salonach dealerskich sprzedano o 21% więcej pojazdów niż w roku poprzednim.
Szeroki wybór zespołów napędowych
Sprzedaż w podziale na typy napędów w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku była równie różnorodna, jak gama silników Peugeot. Zgodnie z mottem „Power of Choice” Peugeot oferuje różne typy napędów, w tym silniki elektryczne i silniki hybrydowe – w wersji hybrydowej typu plug-in lub w technologii hybrydowej 48 V – aby odpowiedzieć na indywidualne potrzeby klientów.
Szczególną popularnością w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku cieszyły się w Niemczech modele 2008 i 3008, dwa SUV-y marki spod znaku lwa.
W drugiej połowie 2024 roku wybór będzie jeszcze większy: wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Peugeot E-3008 (zużycie energii 17,7 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km; klasa CO2: A[1]) oraz z rozpoczęciem przyjmowania zamówień na nowego Peugeot E-5008 (zużycie energii 17,8–18,7 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km; klasa CO2: A[1]), Peugeot oferuje dwa w pełni elektryczne SUV-y, kontynuując tym samym proces elektryfikacji gamy produktów.
Ponadto są już dostępne hybrydowe 48-woltowe warianty Peugeot 3008 (zużycie paliwa 5,7 l/100 km; emisja CO2 129 g/km; klasa CO2: D[1]) i Peugeot 5008 (zużycie paliwa 5,8 – 6,0 l/100 km; emisja CO2 130–136 g/km; klasa CO2: D-E[1]).
Oba modele wkrótce będą dostępne także w wersji hybrydowej typu plug-in. Peugeot 3008 i Peugeot 5008 wyposażone są w najnowsze technologie, takie jak Peugeot Panorama i-Cockpit®, a także szeroką gamę nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę.
[1] Wartości łączone według WLTP. Wartości pojazdu zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa przez pojazd, ale mają na nie wpływ także styl jazdy i inne czynniki nietechniczne.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze