W roku 2021 Peugeot wyprzedził Renault i Citroën na rynku francuskim. To historyczne zwycięstwo, bowiem marce tej nigdy wcześniej się to nie udało. Najchętniej kupowanym autem we Francji był samochód roku 2020 czyli Peugeot 208, który pokonał Renault Clio V i nową Dacię Sandero.
W 1981 roku Renault sprzedało 712.667 samochodów we Francji, podczas gdy Peugeot zaledwie 256.287. Wtedy był to sukces modelu Renault 5. W 2001 roku Renault wygrało, sprzedając 599.857 nowych aut, podczas gdy Peugeot 466.554. W 2011 roku było to 639.508 szt. kontra 498.481.
Trudny dla motoryzacji rok 2021 okazał się jednak szczęśliwy dla Peugeot. Marka sprzedała we Francji 283.427 samochodów, podczas gdy Renault 268.331. Do przyczyniło się do tego sukcesu? Przede wszystkim trzy świetnie sprzedające się modele:
Peugeot 208, samochód roku 2020, jest najchętniej kupowanym autem we Francji. To duży sukces, biorąc pod uwagę, że walczył zarówno z Clio V (które przegrało z nim o włos) jak i nową Dacią Sandero, coraz bardziej popularną na Zachodzie. Nowe Sandero przekonuje przecież do siebie klientów zarówno świetnym wyglądem jak i nowoczesną płytą podłogową oraz dopracowanym wnętrzem. W Polsce cena Peugeot 208 zaczyna się od 64.300 zł.
Drugim hitem Peugeot we Francji był Peugeot 2008. I nie ma co ukrywać, że nam również ten samochód bardzo się podoba. Jego elektryczna wersja przekonała do siebie nawet długoletnią użytkowniczkę Toyoty C-HR. Peugeot 2008 świetnie wygląda, jest przestronny i ma genialne wnętrze z i-cockpitem 3D. W Polsce Peugeot 2008 zaczyna się w cenniku od 92.800 zł za bogato wyposażoną już w standardzie wersję Active. Renault ma również swój hit – to Captur II, którego sprzedaż powoli się rozpędza. Niedawno kupiliśmy taki samochód do redakcji.
Renault wygrało w jednej kategorii – są to samochody kompaktowe. Tu Renault Mégane pokonało Peugeot 308, który kończył sprzedaż swojej poprzedniej generacji a dopiero zaczynał sprzedaż nowej. Mégane sprzedało się w 27.933 egzemplarzach.
Ciekawe wygląda też struktura sprzedaży we Francji: co prawda na pierwszym miejscu jest samochód miejski, ale potem mamy już crossovera i SUVa, samochody kompaktowe dopiero dalej. To również znak czasów.
Najnowsze komentarze