Na trwającym właśnie Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu Peugeot zaprezentował swój nowy model 3008. Jest to SUV z segmentu C, kategorii, która obecnie przeżywa na całym świecie dynamiczną ekspansję. Model ten stanowi doskonałą odpowiedź na oczekiwania wymagających klientów, poszukujących nowych doznań i możliwości wyróżnienia się. Dysponuje mocnymi atutami – spektakularnym Peugeot i-Cockpit® najnowszej generacji, przykuwającym wzrok designem, zoptymalizowaną konstrukcją i zaawansowanym technologicznie wyposażeniem. Nowy SUV Peugeot 3008 ma ambicję zdobycia liczącej się pozycji na rynku. Jednocześnie staje się symbolem nowej gamy SUV-ów marki.
Dzisiaj prezentujemy polskie ceny tego modelu, który na nasz rynek trafi w połowie listopada br. (załącznik poniżej)
Już w chwili debiutu rynkowego nowy Peugeot 3008 zaproponuje wszystkim klientom prostą i przejrzystą gamę: trzy podstawowe wersje wyposażenia (Access, Active, Allure) oraz wersję GT.
Nowy Peugeot 3008 pojawia się w segmencie SUV-ów klasy C
Od kilku lat rynek SUV-ów przeżywa prawdziwą eksplozję i to we wszystkich segmentach. W Europie sprzedaż SUV-ów w segmencie C, coraz większym i kuszącym zróżnicowaną ofertą, wzrosła od debiutu rynkowego pierwszej generacji Peugeot 3008 w 2009 roku 2,5-krotnie. Obecnie 10% wszystkich samochodów w Europie stanowią SUV-y z segmentu C.
SUV-y są symbolem nowoczesnego samochodu – prestiżowego i wyposażonego w zaawansowane technologie. Auta, które są źródłem emocji i przyjemności świetnie wpisują się w ducha naszych czasów i jednocześnie podkreślają status kierowcy. Stanowią nie tylko wyraz dążenia do podkreślenia swego osobistego stylu, ale także i osiągniętego sukcesu mierzonego zazdrosnym spojrzeniem innych ludzi, pozwalającym poczuć kierowcy swoją wartość. Wyrażają również pragnienie ucieczki od codzienności, a także nowych doświadczeń i są wyrazem marzeń o samochodzie, który umożliwia porzucenie utartych dróg!
Kierowcy oczekują dziś od samochodu zupełnie nowych, świeżych doznań z jazdy. Czas spędzony w samochodzie, który zbyt często jest postrzegany jako coś uciążliwego, ma nabrać nowej wartości dzięki emocjom, wyjątkowym doświadczeniom i możliwości dzielenia się nimi z innymi.
Interakcja z maszyną powinna być intuicyjna i oddziaływać na zmysły, tak jakby samochód rozumiał potrzeby użytkowników i umiał się do nich dostosować. Powinien również posiadać przyjemne wnętrze, zapewniające możliwości personalizacji, w którym można wypocząć jak we własnym domu. Który z samochodów najlepiej spełnia te oczekiwania? Oczywiście SUV, czyli „Sport Utility Vehicle”, którego koncepcja już dawno wykroczyła poza to, co sugeruje jego nazwa.
Doskonale zrozumieli to wszyscy producenci, toteż obecna oferta jest wprost imponująca. Niestety rzadko kiedy rzeczywiste doznania za kierownicą SUV-a stają na wysokości oczekiwań klientów. Przed Peugeot stanęło więc duże wyzwanie: chodziło nie tylko o stworzenie samochodu zgodnego z kanonami obowiązującymi w tym segmencie, ale przede wszystkim o zaoferowanie auta spójnego, nowoczesnego, rasowego i inteligentnego.
Wprowadzając nowego Peugeot 3008, marka chce zdobyć mocną pozycję w segmencie C SUV-ów dzięki atrakcyjnemu i budzącemu pożądanie modelowi, będącemu doskonałym przykładem know-how marki, wpisującemu się w przyjętą strategię coraz bogatszego wyposażenia modeli. Konkretnym przejawem tej strategii jest wprowadzenie nowej generacji Peugeot i-Cockpit® w standardowym wyposażeniu.
Imponujący styl wnętrza
Zajęcie miejsca w nowym SUV-ie Peugeot 3008 jest jak przeniesienie się do innego świata – zaskakującego, oryginalnego i robiącego wrażenie wysoką jakością. Nasz wzrok natychmiast przyciąga spektakularny kształt wręcz futurystycznej deski rozdzielczej. Najnowsza generacja Peugeot i-Cockpit® – nowatorskiego rozwiązania miejsca kierowcy, które stanowi przewrót w obowiązujących kanonach – jest niezwykle spójna stylistyczne i zaawansowana technologicznie. W proponowanym przez markę rozwiązaniu wszystko wydaje się być skupione na zapewnieniu kierowcy przyjemności i wysokiej koncentracji uwagi dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Jeszcze bardziej kompaktowa kierownica została przeprojektowana i posiada obecnie dwa spłaszczenia zapewniające lepszy chwyt. Dzięki mniejszym wymiarom dodatkowo zwiększa pole widzenia i ilość miejsca na nogi kierowcy. Staranny dobór materiałów i precyzyjnie dopracowane detale – koło kierownicy pokryte skórą licową już od drugiego poziomu wyposażenia, chromowane wstawki, elementy o połysku fortepianowej czerni – składają się na wrażenie najwyższej jakości i stanowią o atrakcyjności wnętrza.
Duży, 8-calowy ekran dotykowy wygląda jak tablet umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. Jest wyposażony w technologię pojemnościową, zapewniającą większą czułość i bardziej praktyczną w obsłudze. Nie sposób pominąć sześciu eleganckich przełączników typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu i mobilnych aplikacji.
Dostępna w standardowym wyposażeniu tablica cyfrowych zegarów zwraca uwagę wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 12,3’’ i futurystycznym interfejsie. Kierowca może dowolnie zmieniać i personalizować jego ustawienia. Można na nim wyświetlić wszystkie informacje, jakie kierowca pragnie mieć bezpośrednio w swoim polu widzenia. Pięć trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwiają kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może on skonfigurować, za pomocą ekranu dotykowego, najbardziej optymalny dla siebie tryb wyświetlania szeregu informacji: z nawigacji, systemów wspomagania prowadzenia, parametrów silnika, danych dotyczących jazdy, itd. Wszystkie konfiguracje zwracają uwagę świetną estetyką animacji i przejść obrazu, które stanowią prawdziwą ucztę dla oka.
Na tym nie koniec zmian w nowej generacji Peugeot i-Cockpit®. Emocje stanowią jedną z kluczowych wartości Peugeot, dlatego też nowy Peugeot i-Cockpit® pozwala na więcej oferując jeszcze mocniejsze doznania. Nowy SUV Peugeot 3008 dysponuje systemem zapewniającym wyjątkowe wrażenia z jazdy: i-Cockpit® Amplify. Oddziałuje on równocześnie na niemal wszystkie zmysły:
– na wzrok poprzez sterowanie natężeniem oświetlenia i możliwość zmiany koloru ekranów,
– na słuch poprzez odpowiedni dobór parametrów sygnałów dźwiękowych,
– na dotyk poprzez wbudowaną w fotele funkcję masażu (do pięciu programów),
– na węch poprzez rozpylanie zapachów.
Co więcej, podobnie jak w Peugeot 308, na wzrok, słuch i dotyk kierowcy może też oddziaływać pakiet Sport.
Przed kierowcą otwiera się feeria doznań, dostarczająca mu znacznie intensywniejszych wrażeń za kierownicą. Pasażerowie mają do wyboru dwie aranżacje: „Boost” dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy. Te dwa tryby są w pełni personalizowalne i pozwalają spotęgować przyjemne doznania kierowcy i pasażerów, tak by podróż stała się jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem.
Na wrażenie, jakie robi wnętrze, ma również wpływ jego bogactwo, które w istotny sposób przyczynia się do poczucia wysokiej jakości wykończenia i nowoczesności kabiny. Dobór materiałów jest finezyjny, a ich wykończenie wręcz idealne. Projektanci wykorzystali skórę, detale z matowego chromu, liczne elementy dekoracyjne o fakturze karbonu lub tkanin. Płaty drzwi, dach, słupki, a nawet nietypowe jak na samochód powierzchnie, takie jak listwa w desce rozdzielczej, są pokryte tekstyliami przypominającymi luksusowe tkaniny do domu, dającymi efekt ciepła i nowoczesności.
Oryginalna stylistyka nadwozia
Stylistyka nadwozia nowego Peugeot 3008 jest unikalna na rynku. Linia auta jest niezwykle udana, jakość konstrukcji podnosi jego atrakcyjność, a zaawansowane technologie pokładowe obiecują niezapomniane wrażenia.
Już na pierwszy rzut oka nowy Peugeot 3008 zaskakuje siłą wyrazu. Z miejsca jasne jest, że mamy do czynienia z SUV-em. Nowy model marki posiada wszystkie elementy tego typu aut:
– pionowy przód,
– długą, poziomą maskę,
– wysoką linię szyb,
– poszerzone nadwozie (dolne osłony zderzaków, nakładki ochronne na nadkola i progi),
– duże koła,
– zwiększony prześwit,
– wyprofilowane relingi dachowe.
Dla nowego SUV-a Peugeot 3008 to jeszcze za mało. Nadaje sens tym elementom stylistycznym dodając do nich emocje, spójne z linią samochodu. Auto emanuje harmonią i idealnymi proporcjami. Fascynuje swoją niepowtarzalną stylistyką, będącą owocem nieskrępowanej kreatywności projektantów.
Pionowy przód samochodu budzi wrażenie mocy, czy wręcz zwierzęcej agresywności. Linia nadwozia jest czysta i dynamiczna. Wzrok przyciąga imponujący grill z chromowanymi, wyprofilowanymi listwami. Pośrodku króluje dumnie logo lwa o harmonijnych proporcjach. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Liczne wloty powietrza zwracają uwagę swoją wielkością. Przód auta dobitnie świadczy o pewności siebie jego właściciela i dumie z przynależności do marki. To prawdziwy Peugeot!
Długa, pozioma, wyprofilowana maska podkreśla solidność całej konstrukcji. Za osią kół przednich przechodzi w dość pionową przednią szybę. Z boku linię świateł przedłuża chromowana wstawka. To nawiązanie do modelu koncepcyjnego Peugeot HX1 potęguje dynamikę samochodu i podkreśla jego prestiżowy charakter i nowoczesność.
Dolna linia szyb jest poprowadzona dość wysoko. Stosunek powierzchni karoserii do szyb zdecydowanie rośnie, ale elegancko poprowadzona, płynna linia dodaje sylwetce lekkości. Górna linia maski przechodzi w wyprofilowanie boku nadwozia przebiegające przez klamki i wydłużające optycznie samochód, a także podkreślające jego finezję i styl. Dzięki swoim proporcjom ten świetnie zaprojektowany samochód wygląda na mniej masywny i niższy niż większość modeli konkurencji. W jaki sposób stylistom Peugeot udało się zaprojektować tak spektakularne auto? Częściowo dzięki możliwości zamówienia w opcji – już od drugiego poziomu wyposażenia – dachu w czarnym błyszczącym kolorze, podkreślonego montowaną seryjnie listwą ze stali nierdzewnej sięgającą aż do tylnego spojlera. Dach „Black Diamond” stanowi ważny element stylistyki auta. Dodaje mu osobowości, dynamiki, nowoczesności i świadczy o wysokiej klasie tego modelu.
Osłony wokół nadwozia, duże koła, relingi dachowe – cały samochód stanowi umiejętne połączenie wyrafinowania z charakterem. Efekt pracy i kreatywności stylistów jest niezwykle nowoczesny, wręcz futurystyczny, a jednocześnie unika pułapki pompatycznego i przeładowanego stylu.
Zaskoczeniem jest również linia tyłu, bardzo nowoczesna i wyrazista. Pod pochyłą tylną szybą widać poziomy pas w kolorze fortepianowej czerni z opalizującymi światłami LED. Nie mogło oczywiście zabraknąć w nich śladu pazurów, które z daleka, zarówno w dzień jak i w nocy, stanowią znak rozpoznawczy wszystkich modeli Peugeot.
Niezależnie od tego, pod jakim kątem patrzymy po raz pierwszy na nowego SUV-a Peugeot 3008, uderzające jest wrażenie niezwykle wysokiej jakości wykonania i wykończenia. Przyczynia się do tego wiele elementów: precyzyjne spasowanie, dobrze wyważone chromowane akcenty rozmieszczone wokół całego nadwozia, dwukolorowy lakier, itd. Samochód jest piękny, przemyślany i ma klasę. To jeden z najlepiej wyglądających SUV-ów na rynku.
Pełnia radości z jazdy…
Jeśli chodzi o przyjemność jazdy Peugeot ma ugruntowaną, świetną opinię. Specjaliści marki koncentrują swoje wysiłki na dopracowaniu ustawień, aby za każdym razem uzyskać samochód przebijający przyjemnością prowadzenia inne i to niezależnie od segmentu. W przypadku SUV-a nie jest to łatwe wyzwanie ze względu na zwiększony prześwit, wysoko umieszczone miejsce kierowcy czy środek ciężkości. W tej kategorii często stawia się na styl kosztem przyjemności jazdy.
W tym przypadku jednak, już od pierwszych chwil za kierownicą, działa magia tego samochodu. Idealne zachowanie na drodze, precyzyjny układ kierowniczy, wyczucie drogi, poczucie dynamiki i bezpieczeństwa, to wszystko jest w Peugeot 3008 po prostu oczywiste. Czy to czary? Z pewnością nie. Jest to efekt pracy, wieloletniego doświadczenia, ale także najnowszych technologii.
Dzięki nowej platformie EMP2 i jej uznanym atutom pod względem dynamiki jazdy nowy Peugeot 3008 zapewnia świetne połączenie komfortu i zachowania na drodze, absolutnie wyjątkowego w tym segmencie. Układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Nowa platforma pozwoliła także obniżyć masę samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów.
Nowy Peugeot 3008 to prawdziwy SUV, ale przede wszystkim – prawdziwy Peugeot! Jak każdy prawdziwy SUV, potrafi porzucić utarte szklaki, w szczególności dzięki systemowi Advanced Grip Control. Zapewnia on lepszy napęd i obejmuje następujące funkcje:
– zoptymalizowany system zapobiegania poślizgowi z pięcioma trybami pracy (ESP standard, Śnieg, Off-Road, Piasek i ESP OFF) sterowany za pomocą pokrętła umieszczonego na środkowej konsoli,
– specjalne opony 18’’ M+S (Mud & Snow) ,
– system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HADC) – nowa funkcja ułatwiająca bezpieczny zjazd dzięki pełnej kontroli nad samochodem i torem jazdy po zboczach o dużym nachyleniu. Ten innowacyjny system utrzymuje bardzo niską prędkość samochodu (3 km/h), zapewniając kontrolę nad autem i bezpieczeństwo w stresujących sytuacjach. Funkcję można aktywować za pomocą przycisku na środkowej konsoli.
Kierowcy i pasażerom pozostaje tylko cieszyć się drogą! Nawet codzienne, krótkie trasy mogą przynieść pasjonujące odkrycia. Nowy Peugeot to prawdziwe zaproszenie do podróży w luksusowych warunkach dzięki doskonałemu wyciszeniu kabiny i bogatemu wyposażeniu podnoszącemu komfort, w większości przypadków znacznie wychodzącemu poza rynkowy standard:
– wyprofilowane przednie siedzenia z dostępnym w opcji systemem 8-punktowego masażu pneumatycznego,
– duży panoramiczny otwierany dach, wyposażony w roletę i listwy świetlne,
– system Hi-Fi Premium FOCAL®, dzieło renomowanej francuskiej marki.
Dzięki współpracy na zasadzie wyłączności z najwyższej klasy marką FOCAL®, Peugeot jest pierwszym producentem na świecie oferującym montowany fabrycznie system Hi-Fi 1 wykorzystujący technologie FOCAL®.
…dzięki prawdziwemu arsenałowi systemów wspomagania prowadzenia…
Spotęgowana dzięki kompaktowej kierownicy przyjemność prowadzenia stanowi prawdziwą radość dla kierowcy, który może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a, zwłaszcza dzięki zainstalowanym w aucie licznym systemom wspomagania prowadzenia.
Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnowszej generacji zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń:
– System automatycznego hamowania awaryjnego (Active Safety Brake) i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert),
– System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning),
– System wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert),
– System automatycznego przełączania świateł Smartbeam,
– System monitorowania ograniczeń prędkości (Speed Limit Information),
– Adaptacyjny Tempomat (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów EAT6),
– System aktywnego monitorowania martwego pola (Active Blind Spot Detection).
Podczas jazdy po mieście kierowca ma również do dyspozycji dodatkowe systemy wspomagania wykorzystywane przy niektórych manewrach, takie jak 2 Pakiety VisioPark (widoczność w zakresie 360°) czy też najnowszą generację systemu Park Assist.
…i stałej łączności ze światem.
Nowy Peugeot 3008 jest taki jak jego kierowca: idzie z duchem czasu. Spełnia jego potrzebę utrzymywania stałej łączności ze światem za kierownicą i możliwości niczym niezakłóconej nawigacji, np. dzięki takim rozwiązaniom jak funkcja MirrorScreen, układ bezprzewodowego ładowania smartfonów (urządzenia spełniające normę Qi) czy też nawigacja 3D z modułem łączności z Internetem.
Nawigacja 3D idzie jeszcze dalej w swoim realizmie proponując odwzorowanie budynków i zabytków z uwzględnieniem nachylenia terenu. Jednym ruchem pokrętła na kierownicy można ją dla lepszej czytelności przełączyć bezpośrednio z ekranu dotykowego na cyfrowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej. Natomiast TomTom® Traffic umożliwia wizualizację zdarzeń drogowych istotnych dla prowadzenia samochodu w czasie rzeczywistym i natychmiastowy dostęp do licznych informacji: lokalna prognoza pogody, parkingi, stacje benzynowe, itd. W opcji możliwe jest nawet wykupienie w nawigacji TomTom® abonamentu na funkcję wyświetlania stref niebezpiecznych, zapewniającą wiarygodne informacje dotyczące stałych lub tymczasowo niebezpiecznych stref na drogach.
Funkcja MirrorScreen umożliwia skopiowanie ekranu smartfona na ekranie dotykowym samochodu i bezpieczne korzystanie z zainstalowanych na nim aplikacji. Jest ona kompatybilna z MirrorLink (smartfony z systemem Android), Android Auto i Apple CarplayTM (od modelu iPhone 5 wzwyż). Jedno wciśnięcie przycisku w kierownicy umożliwia korzystanie z systemu poleceń głosowych za pośrednictwem smartfona (S-Voice Android i Siri Apple). Kierowca zyskuje dzięki temu możliwość w pełni bezpiecznego korzystania z szeregu funkcji bez odrywania wzroku od drogi: realizowanie połączeń telefonicznych, wybieranie utworów muzycznych, odczyt i pisanie sms-ów, wytyczanie tras… Usługi mobilne podbijają świat!
Jeśli chodzi o Peugeot Connect, zwiększa on możliwości, jakie oferują nowe technologie w trzech następujących zakresach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i przeglądów (zdalne usługi Peugeot Connect Packs).
Wszystkie te informacje są dostarczane kierowcy w maksymalnie prostej i intuicyjnej formie. Zastosowane w nowym Peugeot 3008 interfejsy umożliwiają bezproblemowe opanowanie wszystkich tych funkcji.
Konstrukcja zwiększająca możliwości samochodu
Inteligentna koncepcja nie ogranicza się do zapewnienia pasażerom najlepszych, dostępnych na rynku elementów wyposażenia zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Nowy Peugeot 3008 oferuje swoim pasażerom niezapomniane wspólne chwile w podróży, wykazując się tu niespotykaną wszechstronnością. Jego niezwykłe możliwości konfiguracji wnętrza i świetnie przemyślana funkcjonalność pozwalają wyjść naprzeciw wszystkim oczekiwaniom i sprostać wszystkim sytuacjom. Musisz przewieźć nietypowy ładunek? Składana tylna kanapa 2/3-1/3 „Magic Flat” zapewnia całkowicie płaską podłogę. Chciałbyś ułatwić sobie załadunek? Umieścić bagaże oddzielając je od siebie? Nowatorska 2-poziomowa podłoga bagażnika z funkcją wysuwania pozwala bez wysiłku zoptymalizować przestrzeń bagażową a nawet usiąść na niej bez ryzyka ubrudzenia się. Masz do przewiezienia wyjątkowo długi przedmiot? Po złożeniu oparcia siedzenia pasażera z przodu uzyskujemy długość załadunku sięgającą 3 m. A środkowy podłokietnik tylnej kanapy posiada we wszystkich wersjach auta klapę na narty. To pomysłowe rozwiązanie może być uzupełnione o funkcję bezdotykowego otwierania klapy bagażnika, umożliwiającą otwarcie lub zamknięcie automatycznej klapy jednym ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Krótko mówiąc, pomysłowość nowego Peugeot 3008 stwarza możliwość dowolnej konfiguracji!
Nowy model wyróżnia się ponadto zoptymalizowaną budową nadwozia. Pomimo umiarkowanych wymiarów zewnętrznych, jego wnętrze jest jednym z najobszerniejszych w tym segmencie aut.
Podobnie jak przestronność kabiny pasażerskiej, również objętość bagażnika uległa znacznemu zwiększeniu w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Posiada on objętość 520 l według normy VDA-210 i jeden z najniżej położonych progów załadunku w tej kategorii aut.
Zoptymalizowana konstrukcja pozwala również na znaczne zmniejszenie masy. Korzystne efekty wprowadzenia nowej platformy EMP2 w połączeniu ze znaczącą optymalizacją stosunku masy do gabarytów i parametrów użytkowych zaowocowały obniżeniem masy średnio o 100 kg w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Masa nowego Peugeot 3008 zaczyna się od zaledwie 1.325 kg dla wersji z silnikiem benzynowym i od 1.375 kg dla wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Gama mocnych i oszczędnych silników!
Prace nad zbudowaniem optymalnej konstrukcji samochodu oraz zmniejszeniem jego masy stanowią istotny element w stałym dążeniu do ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2. Jednakże nie jest to jedyny ważny czynnik. Aerodynamiczna linia i optymalne dobranie wymiarów zewnętrznych pojazdu pozwoliły na uzyskanie doskonałego współczynnika SCx 0,76 m²( w najlepszych pod tym względem wersjach). Również zastosowanie opon o wyjątkowo niskich oporach toczenia w rozmiarze 17” i 18”, czy też 19” o obniżonym profilu (205 55 R19) przyczyniło się do wysokich osiągów Peugeot 3008.
Ponadto zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej, nowy SUV Peugeot 3008 oferowany na rynkach europejskich jest wyposażony w mocne, a zarazem wyjątkowo oszczędne silniki spełniające normę Euro6.1.
W gamie silników benzynowych wszystkie oferowane jednostki są „Best in class” w swoich kategoriach mocy! Emisja silnika 1,2 PureTech 130 KM S&S zaczyna się od 117 g CO2/ km, podczas gdy 1,6 THP 165 KM S&S EAT6 emituje jedynie 129 g CO2/km. Polska gama obejmuje trzy propozycje:
– 1,2 PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach
– 1,2 PureTech 130 KM S&S EAT6
– 1,6 THP 165 KM S&S EAT6
W przypadku silników wysokoprężnych technologia BlueHDi pozwala na utrzymanie niskiej emisji wszystkich jednostek napędowych w zakresie od 104 do 121 g CO2 /km przy mocach wynoszących 120 i 150 KM. Wersja silnikowa 2,0 BlueHDi o mocy 180 KM również należy do najlepszych na rynku (124 g CO2 /km):
– 1,6 BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– 1,6 BlueHDi 120 KM S&S EAT6,
– 2,0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– 2,0 BlueHDi 180 KM S&S EAT6.
Możesz wszędzie dojechać – innowacja na rynku!
W czasach, gdy wjazd do centrów miast staje się coraz bardziej ograniczony, Peugeot dostarcza nowatorskie rozwiązania zwiększające możliwości dojazdu. Jest nadal jedyną marką oferującą pojazdy dwu, trzy lub czterokołowe i korzysta z wprowadzenia na rynek nowego Peugeot 3008, by zaproponować klientom nowy indywidualny środek transportu:
– Hulajnoga składana ze wspomagającym napędem elektrycznym (e-Kick) by MICRO,
– Rower składany ze wspomagającym napędem elektrycznym (e-Bike) by Peugeot.
Ta jedyna w swoim rodzaju oferta skierowana jest do klientów poszukujących możliwości dojazdu będących uzupełnieniem dla samochodu i pozwalających na łatwe pokonywanie ostatniego etapu trasy do miejsca docelowego. Codzienne życie mieszkańca miasta ulega zmianie: koniec z ograniczeniami! Niech żyje wolność!
„Stacje dokujące” w bagażniku Peugeot 3008 to nie tylko idealne umiejscowienie i natychmiastowa dostępność hulajnogi e-Kick, czy roweru e-Bike, ale i możliwość bezpiecznego zamocowania i jednoczesnego ładowania akumulatorów w czasie jazdy samochodu.
Made in France
Nowy Peugeot 3008 SW jest produkowany w Sochaux, a wszystkie zespoły napędowe do tego samochodu dostarczają francuskie zakłady zlokalizowane w Trémery i Douvrin. Z tego tytułu samochód nosi znak „Gwarancji Francuskiego Pochodzenia”.
Nowy Peugeot 3008 w szczegółach
1 – Optymalna konstrukcja
Nowy SUV Peugeot 3008 nie tylko świetnie wygląda, lecz jest także wyjątkowo dobrze zaprojektowany i zapewnia użytkownikom najwyższą funkcjonalność w tym segmencie, na miarę renomy marki.
Długość całkowita nadwozia: 4,45 m plasuje ten samochód pośrodku segmentu. W porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu jest o 8 cm większa w wyniku wydłużenia rozstawu osi, z korzyścią dla ilości miejsca w kabinie, której długość 2675 mm jest o 62 mm większa od poprzedniego 3008. Rozstaw osi samochodu jest jednym z największych na rynku. Przy szerokości samochodu wynoszącej 1,84 m (identycznej jak w poprzedniej generacji tego modelu, lecz zapewniającej więcej miejsca w kabinie), nowy Peugeot 3008 ma wysokość 1,62 m (z relingami dachowymi) zapewniającą znakomitą aerodynamikę nadwozia, a jednocześnie dużą przestrzeń nad głowami pasażerów w kabinie.
Duże koła podkreślają imponującą sylwetkę pojazdu, którego prześwit wynosi 22 cm.
W kabinie wszystkie wymiary uległy zwiększeniu w porównaniu do poprzedniej generacji samochodu:
– Miejsce na nogi z tyłu: +24 mm
– Szerokość między podłokietnikami z przodu: +17 mm
– Szerokość między podłokietnikami z tyłu: +4 mm
– Wysokość nad głową z tyłu: +3 6mm (bez szklanego dachu)
Podobnie objętość bagażnika uległa znacznemu zwiększeniu: 520 litrów VDA 210 do tylnej półki to o prawie 90 litrów więcej niż w poprzedniej generacji tego modelu (432 litry VDA). Wyjątkowa modularność przestrzeni bagażowej umożliwia powiększenie jej objętości do 1580 litrów!
Optymalizacji konstrukcji samochodu towarzyszy znaczące obniżenie masy pojazdu o średnio 100 kg w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. W tym celu każda wyprodukowana część, każde zastosowane rozwiązanie techniczne były przedmiotem skrupulatnych prac projektowych w dążeniu do zmniejszenia masy całego samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i właściwości jezdnych samochodu. Dzięki temu w samochodzie zastosowano:
– Stal o bardzo wysokim stopniu sprężystości oraz o ultra wysokim stopniu sprężystości,
– Podłogę bagażnika i tylną klapę z termoplastycznego tworzywa sztucznego,
– Błotniki, wahacze przednie oraz elementy tylnego zawieszenia wykonane z aluminium,
– Wyciszenie pracy silnika pozwalające na ograniczenie zużycia materiałów wygłuszających.
2 – Nowy Peugeot i-Cockpit® – jeszcze mocniejsze doznania z jazdy
Nowy Peugeot i-Cockpit® idzie jeszcze dalej w każdym zakresie. Prezentujący zdecydowanie wyższą jakość wykończenia, technologicznie bardziej zaawansowany pod względem koncepcji, w większym stopniu połączony ze światem, bardziej intuicyjny, jednocześnie idzie jeszcze dalej w kierunku emocji i personalizacji.
System oferuje i-Cockpit® Amplify, w którym jedno wciśnięcie przycisku na panelu centralnym oddziałuje na niemal wszystkie zmysły:
– na wzrok poprzez sterowanie natężeniem oświetlenia i możliwość zmiany koloru ekranów,
– na słuch poprzez odpowiedni dobór parametrów sygnałów dźwiękowych,
– na dotyk poprzez wbudowaną w fotele funkcję masażu
– na węch poprzez rozpylanie zapachów (szczegóły niżej)
Pasażerowie mają do wyboru dwie aranżacje: „Boost” dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy. Te dwa tryby są w pełni personalizowalne i pozwalają spotęgować przyjemne doznania kierowcy i pasażerów, tak by podróż stała się jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem.
W systemie i-Cockpit® Amplify oferowane są również wysokiej jakości zapachy do kabiny. Zostały one opracowane przez firmy Scentys oraz Antoine Lie, producenta perfum o międzynarodowej renomie, by zapewnić najwyższej jakości wrażenia zapachowe we wnętrzu samochodu.
Każdy z proponowanych zapachów posiada swą odmienną charakterystykę:
– „Cosmic Leather”: zmysłowy zapach, charakterystyczny dla marki,
– „Aerodrive”: pobudzający zapach (do aranżacji „Boost”) ,
– „Harmony Wood”: naturalny i relaksujący zapach (do aranżacji „Relax”).
Dyfuzor zapachów posiada 3-stopniową regulację intensywności emisji w kabinie.
Ponadto, podobnie jak w Peugeot 308, wzrok, dotyk i słuch mogą być również stymulowane dzięki pakietowi Sport pozwalającemu na zmianę następujących parametrów:
– usztywnione i szybciej reagujące wspomaganie kierownicy,
– szybsza reakcja pedału gazu,
– szybsza reakcja silnika i skrzyni biegów (w wersji z automatyczną skrzynią samochód posiada dodatkowo łopatki do zmiany biegów przy kierownicy),
– głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk pracy silnika (cyfrowy wzmacniacz poprawiający akustykę w kabinie),
– kolorowa animacja na różnych ekranach (na tablicy rozdzielczej i ekranie dotykowym) wraz z wyświetlaniem parametrów związanych z dynamiczna jazdą: moc chwilowa, ciśnienie doładowania, przyspieszenie wzdłużne i boczne.
3 – System Hi-Fi Premium FOCAL® zapewniający najwyższej klasy wrażenia akustyczne podczas podróży
Nowy Peugeot 3008 oferuje po raz pierwszy na świecie, dostępny w opcji, system akustyczny Hi-Fi francuskiej marki FOCAL® montowany fabrycznie. Firma FOCAL® specjalizująca się od 35 lat w tworzeniu systemów audio cieszy się światowym uznaniem ze względu na liczne nowatorskie patenty i wyjątkowe rozwiązania w dziedzinie akustyki.
System oferowany w samochodzie posiada 10 głośników wykorzystujących ekskluzywne technologie marki FOCAL® i zapewnia wysoką jakość oraz precyzję dźwięku odtwarzanego w kabinie samochodu:
– Głośniki nisko i średniotonowe Hi-Fi: Technologia Polyglass zapewnia doskonałe zbalansowanie i precyzję dźwięku,
– Głośniki wysokotonowe TNF: Technologia odwróconych kopułek aluminiowych zapewnia optymalne rozprzestrzenianie się dźwięku o bardzo wyrazistych wysokich tonach,
– Subwoofer: Technologia potrójnej cewki Power FlowerTM 200 mm przyczynia się do wyraźnego i dynamicznego odtwarzania dźwięków o niskiej częstotliwości,
– Dwunastokanałowy aktywny subwoofer – 515 Watt: Technologia hybrydowa Klasy AB / Klasy D wytwarzająca pełne i precyzyjne sygnały o wysokich częstotliwościach, jak również zapewniająca realną moc tonów niskich.
Głośniki wysokotonowe z przodu i z tyłu kabiny posiadają metalowe kratki ze znakiem marki FOCAL®.
4 – Liczne, najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia
Dzięki wsparciu licznych systemów pomocniczych, kierowca nowego Peugeot 3008 może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a. Wszystkie te funkcje mogą być włączone lub wyłączone przez kierowcę za pomocą menu „Parametry pojazdu”.
System Active Safety Brake i Distance Alert
Funkcja Distance Alert (ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji) pozwala na uprzedzenie kierowcy o ryzyku kolizji jego samochodu z poprzedzającym go na drodze pojazdem lub pieszym znajdującym się na jego pasie ruchu.
System Active Safety Brake (automatyczne hamowanie awaryjne) uruchamia się po tym ostrzeżeniu, jeśli kierowca nie zareaguje wystarczająco szybko i nie naciśnie hamulca. System ten przyczynia się również, bez udziału kierowcy, do uniknięcia kolizji lub do ograniczenia jej skutków poprzez zmniejszenie prędkości samochodu. Samochody poruszające się w tym samym kierunku lub stojące, jak również piesi obecni na pasie ruchu są rejestrowani przez system (rowery, motocykle, zwierzęta i przedmioty znajdujące się na jezdni nie są wykrywane).
System Active Safety Brake działa, jeśli:
– prędkość samochodu wynosi od 5 km/h do 140 km/h, gdy system wykryje poruszający się pojazd,
– prędkość samochodu nie przekracza 80 km/h, gdy system wykryje nieruchomy pojazd,
– prędkość samochodu nie przekracza 60 km/h, gdy system wykryje pieszego.
System monitorowania pasa ruchu
System monitorowania pasa ruchu jest systemem, który przy pomocy kamery rozpoznaje na jezdni linie przerywane oraz ciągłe i kontroluje niezamierzone przekroczenie linii wyznaczających pas ruchu. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa jazdy kamera analizuje obraz po czym uruchamia wzrokowy i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, w razie stwierdzenia zmiany kierunku jazdy spowodowanej spadkiem czujności kierowcy przy prędkości przekraczającej 80 km/h.
Przy prędkości od 65 do 180 km/h, system aktywnego monitorowania pasa ruchu zapewnia dodatkowo korektę toru jazdy samochodu. Gdy wykryje ryzyko niezamierzonego przekroczenia linii na jezdni, układ kierowniczy stopniowo wykonuje skręt kierownicy w przeciwnym kierunku, by utrzymać samochód na dotychczasowym pasie ruchu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód na wybranym pasie ruchu, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę (na przykład podczas manewru omijania). Korekta toru jazdy przez system zostanie dezaktywowana w chwili włączenia kierunkowskazu.
Systemy wykrywania zmęczenia kierowcy
Nowy Peugeot 3008 jest wyposażony w standardzie w system ostrzegający o długotrwałym prowadzeniu pojazdu. Sygnał ostrzegawczy włącza się, gdy system wykryje, że kierowca nie zrobił przerwy w podróży po dwóch godzinach jazdy, a prędkość samochodu przekracza 65 km/h. Ostrzeżenie to ma postać komunikatu wyświetlanego na ekranie i zalecającego zatrzymanie się, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy.
Uzupełnieniem tej funkcji jest system wykrywania zmęczenia kierowcy. Pojazd jest wyposażony w kamerę umieszczoną u góry przedniej szyby. Śledzi ona tor jazdy samochodu. System ten ocenia stan czujności kierowcy analizując odchylenie toru jazdy w stosunku do linii na jezdni. W razie potrzeby może uruchomić dźwiękowe i wzrokowe sygnały ostrzegawcze o kilku stopniach ważności („Zachowaj uwagę!” lub „Zrób przerwę w podróży!”).
System automatycznego przełączania świateł Smartbeam
Pojazd jest wyposażony w kamerę umieszczoną u góry przedniej szyby. Analizuje ona źródła światła. System ten powoduje automatyczne przełączenie świateł drogowych na światła mijania w zależności od warunków oświetlenia drogi i natężenia ruchu. W ten sposób zwiększa bezpieczeństwo jazdy umożliwiając optymalne wykorzystanie świateł drogowych, gdy pozwalają na to warunki na drodze.
System monitorowania ograniczeń prędkości
Kamera umieszczona u góry przedniej szyby wykrywa i odczytuje znaki ograniczenia prędkości oraz znaki znoszące te ograniczenia i wyświetla je na ekranie. System uwzględnia także informacje o ograniczeniach prędkości zarejestrowane na mapie systemu nawigacji. Specjalne ograniczenia prędkości, takie jak znaki przeznaczone dla samochodów ciężarowych nie są wyświetlane. Funkcja ta jest dostępna w standardzie już od pierwszego poziomu wyposażenia.
Uzupełnieniem tego systemu jest funkcja programowania prędkości. Kierowca może wybrać dostosowanie zaprogramowanej prędkości do prędkości ograniczenia odczytanej przez kamerę poprzez wciśnięcie klawisza ‘MEM’ na panelu sterowania tempomatem.
Aktywny tempomat (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów)
Samochód jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka. Jego zasięg maksymalny wynosi 150 metrów. Przy prędkości od 30 km/h do 180 km/h, aktywny tempomat spełnia dwie funkcje:
– automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy zaprogramowanej przez kierowcę,
– automatyczne dostosowanie odległości od samochodu jadącego z przodu (3 zaprogramowane odległości: daleka, normalna i bliska).
System ten wykrywa pojazd jadący z przodu w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do prędkości pojazdu jadącego przed nim przy wykorzystaniu hamowania silnikiem i przy pomocy układu hamulcowego (światła stop włączają się), by utrzymać stałą odległość między samochodami aż do całkowitego zatrzymania.
Funkcja ta jest dostępna w standardzie lub w opcji wyłącznie w samochodach ze skrzynią automatyczną (oprócz silnika 1,2 PureTech 130 KM S&S EAT6).
System aktywnego monitorowania martwego pola
Przy prędkości od 12 km/h do 140 km/h, system ten ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w strefie martwego pola w otoczeniu samochodu, gdy obecność ta stwarza potencjalne zagrożenie. Sygnałem ostrzegawczym jest lampka kontrolna świecąca się w lusterku wstecznym z odpowiedniej strony pojazdu, gdy system wykryje tam inny pojazd (samochód osobowy, ciężarowy, rower).
System ten współdziała z systemem aktywnego monitorowania pasa ruchu: oprócz zaświecenia lampki kontrolnej w odpowiednim lusterku wstecznym, wyczuwalna będzie korekta toru jazdy, jeśli przekroczona zostanie linia na jezdni przy włączonym kierunkowskazie, aby pomóc kierowcy w uniknięciu kolizji.
Pakiety Visiopark 1 i 2
Samochód wyposażony jest w kamerę o zasięgu 180°, zamontowaną w pokrywie bagażnika (Visiopark 1) oraz w grillu (Visiopark 2). System ten wyświetla na ekranie dotykowym obraz najbliższego otoczenia pojazdu przesyłany przez obie kamery. Czujniki wspomagania parkowania uzupełniają informacje z obrazu znad samochodu. Obraz najbliższego otoczenia znad samochodu jest przekazywany w czasie rzeczywistym w miarę wykonywania manewru przez kierowcę i zapewnia widok w promieniu 360°.
Tego rodzaju wizualizacja daje kierowcy możliwość równego ustawienia samochodu podczas parkowania oraz zauważenia wszelkich przeszkód znajdujących się w pobliżu.
System Park Assist
Dzięki ultradźwiękowym czujnikom bocznym system ten aktywnie wspomaga kierowcę w manewrach parkowania:
– wykrywa miejsce do zaparkowania dzięki czujnikom umieszczonym w przednim i tylnym zderzaku,
– po czym system samodzielnie steruje układem kierowniczym, by zaparkować samochód na tym miejscu.
Kierowca steruje pedałem przyspieszenia, hamulca, zmianą biegów i sprzęgłem (w wersjach z manualną skrzynią biegów). Podczas manewrowania, system dostarcza kierowcy wizualnych i dźwiękowych sygnałów, zapewniających bezpieczne wykonanie kolejnych faz wjazdu i wyjazdu z miejsca postojowego. Kierowca może w każdej chwili przejąć kierownicę i kontrolę nad układem kierowniczym.
System Park Assist wspomaga w wykonywaniu manewrów parkowania równoległego (wjazd lub wyjazd) lub prostopadłego.
nowy-peugeot-3008-ceny-w-polsce
PEUGEOT
Marka oferuje swoim klientom unikalne doznania za kierownicą, bezkompromisową jakość i rasowy design, dzięki którym jazda każdym Peugeot staje się źródłem wyjątkowych emocji.
Peugeot, obecny na rynkach niemal 160 krajów i dysponujący siecią ponad 10 tys. punktów sprzedaży, odnotował w 2015 roku wzrost światowej sprzedaży o 4,6%, (1 710 000 sprzedanych samochodów). Peugeot łączy we wszystkich swoich modelach najwyższą jakość, styl i emocje, stawiając sobie za cel umacnianie pozycji marki o światowej renomie, oferującej auta wysokiej klasy.
Zapoczątkowana w 1889 roku historia marki wzbogaciła się w tym roku o zwycięstwo modelu 2008 DKR na trasie rajdu Dakar.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze