Peugeot zaprezentował szczegóły dotyczące napędu hybrydowego dla hipersamochodu, który wystartuje w światowych wyścigach długodystansowych w sezonie 2022.
W 2022 roku Peugeot zamierza powrócić do wyścigu Le Mans z nowym hipersamochodem. Francuski producent prezentował już pierwsze zdjęcia pojazdu, teraz przyszła kolej na szczegóły dotyczące napędu. Podczas prac nad układem Peugeot wykorzystał swoje doświadczenie związane z rozwojem silników V12 i V8 dla Peugeot 908.
Układ nowego hiperauta powstał na bazie 2,6-litrowej jednostki V6 twin turbo o masie 165 kg. Początkowo rozważano pojedynczą turbosprężarkę, ale to uniemożliwiłoby osiągnięcie docelowego środka ciężkości. Umieszczony za kierowcą spalinowy motor o mocy 500 kW/680 KM napędza koła tylne i współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 200 kW. Hipersamochód Peugeota wyposażono w sekwencyjną, siedmiobiegową przekładnię sterowaną za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.
Nowe zasady Le Mans ustalają maksymalną moc systemu na 680 KM, tak więc hybrydowy układ będzie mógł dostarczać moc z silnika V6 i silnika elektrycznego na różne sposoby, w zależności od okoliczności. Przepisy zabraniają również używania energii elektrycznej przy prędkościach poniżej 120 km/h dlatego silnik elektryczny będzie wspomagał przyspieszenie dopiero po osiągnięciu tego limitu.
Peugeot Sport opracował akumulator dla nowej wyścigówki przy współpracy z firmami Saft i Total. Zlokalizowana za kierowcą i pod zbiornikiem paliwa bateria będzie ładowana z gniazdka przed każdym wyścigiem. Na torze kierowca wykorzysta hamowanie regeneracyjne. Jeśli akumulator zostanie rozładowany, FIA dopuszcza wykorzystanie 3% mocy (20 KM) silnika spalinowego na doładowanie akumulatora.
Przy pełnej mocy układu, moc silnika V6 jest ograniczona do 300 kW (408 KM) i regulowana w zależności od mocy dostarczanej przez napęd elektryczny i poziom naładowania akumulatora. W momencie uruchomienia silnika elektrycznego samochód automatycznie przełącza się na napęd na cztery koła, modyfikując w ten sposób właściwości jezdne. Pozwala to m.in. na szybsze pokonywanie zakrętów. Gdy akumulator jest pusty, silnik spalinowy powraca do mocy 500 kW (680 KM), a skrzynia biegów przekazuje napęd na tył.
Pierwsze testy nowego hipersamochodu Peugeota na torze rozpoczną się pod koniec 2021 roku.