czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot prezentuje 680-konny napęd hybrydowy nowego hiperauta

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-14
w Peugeot, Total, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
275 3
0
Peugeot
238
UDOSTĘPNIEŃ
793
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.

Peugeot zaprezentował szczegóły dotyczące napędu hybrydowego dla hipersamochodu, który wystartuje w światowych wyścigach długodystansowych w sezonie 2022.

W 2022 roku Peugeot zamierza powrócić do wyścigu Le Mans z nowym hipersamochodem. Francuski producent prezentował już pierwsze zdjęcia pojazdu, teraz przyszła kolej na szczegóły dotyczące napędu. Podczas prac nad układem Peugeot wykorzystał swoje doświadczenie związane z rozwojem silników V12 i V8 dla Peugeot 908.

Układ nowego hiperauta powstał na bazie 2,6-litrowej jednostki V6 twin turbo o masie 165 kg. Początkowo rozważano pojedynczą turbosprężarkę, ale to uniemożliwiłoby osiągnięcie docelowego środka ciężkości. Umieszczony za kierowcą spalinowy motor o mocy 500 kW/680 KM napędza koła tylne i współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 200 kW. Hipersamochód Peugeota wyposażono w sekwencyjną, siedmiobiegową przekładnię sterowaną za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

Nowe zasady Le Mans ustalają maksymalną moc systemu na 680 KM, tak więc hybrydowy układ będzie mógł dostarczać moc z silnika V6 i silnika elektrycznego na różne sposoby, w zależności od okoliczności. Przepisy zabraniają również używania energii elektrycznej przy prędkościach poniżej 120 km/h dlatego silnik elektryczny będzie wspomagał przyspieszenie dopiero po osiągnięciu tego limitu.

Peugeot Sport opracował akumulator dla nowej wyścigówki przy współpracy z firmami Saft i Total. Zlokalizowana za kierowcą i pod zbiornikiem paliwa bateria będzie ładowana z gniazdka przed każdym wyścigiem. Na torze kierowca wykorzysta hamowanie regeneracyjne. Jeśli akumulator zostanie rozładowany, FIA dopuszcza wykorzystanie 3% mocy (20 KM) silnika spalinowego na doładowanie akumulatora.

Przy pełnej mocy układu, moc silnika V6 jest ograniczona do 300 kW (408 KM) i regulowana w zależności od mocy dostarczanej przez napęd elektryczny i poziom naładowania akumulatora. W momencie uruchomienia silnika elektrycznego samochód automatycznie przełącza się na napęd na cztery koła, modyfikując w ten sposób właściwości jezdne. Pozwala to m.in. na szybsze pokonywanie zakrętów. Gdy akumulator jest pusty, silnik spalinowy powraca do mocy 500 kW (680 KM), a skrzynia biegów przekazuje napęd na tył.

Pierwsze testy nowego hipersamochodu Peugeota na torze rozpoczną się pod koniec 2021 roku.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotSportTotal
Udostepnij95Tweet60Udostepnij17
Poprzedni

Dacia Duster LPG 100 KM – czy ten silnik wystarcza?

Następny

Prawo jazdy: przepisy dot. zwrotu dokumentu niezgodne z konstytucją

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
prawo jazdy

Prawo jazdy: przepisy dot. zwrotu dokumentu niezgodne z konstytucją

Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 208 - 20 najpopularniejszych samochodów roku 2020 w Belgii

Renault Zoe

Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • jjjkkk - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • qwerty - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad Citroen reklamował swój pierwszy samochód Type A 100 lat temu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]skie.pl

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.