Wiadomości

Tysiąc kilometrów z Renault Arkana po Polsce. Czerwiec, czas podróży

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Renault świętuje 800 tysięcy sprzedanych samochodów w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Wiadomości

Poważne zmiany w kierownictwie koncernu Stellantis. DS Automobiles z nowym szefem

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-07
Wiadomości

Zagłosuj na najlepszy artystyczny przód nowego DS 3 marki DS Automobiles

autor Tomasz Nowicki
2023-06-09
Wiadomości

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

autor Tomasz Nowicki
2023-06-08
Wiadomości

Vauxhall Corsa i Mokka najlepiej sprzedającymi się samochodami elektrycznymi w swoich segmentach w 2023 roku w UK

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-07
Wiadomości

50 taksówek Citroën i Peugeot na wodór rusza na ulice Paryża

autor Tomasz Nowicki
2023-06-06
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot prezentuje 680-konny napęd hybrydowy nowego hiperauta

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-14
w Peugeot, Total, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
279 2
A A
0
Peugeot

Peugeot zaprezentował szczegóły dotyczące napędu hybrydowego dla hipersamochodu, który wystartuje w światowych wyścigach długodystansowych w sezonie 2022.

W 2022 roku Peugeot zamierza powrócić do wyścigu Le Mans z nowym hipersamochodem. Francuski producent prezentował już pierwsze zdjęcia pojazdu, teraz przyszła kolej na szczegóły dotyczące napędu. Podczas prac nad układem Peugeot wykorzystał swoje doświadczenie związane z rozwojem silników V12 i V8 dla Peugeot 908.

Układ nowego hiperauta powstał na bazie 2,6-litrowej jednostki V6 twin turbo o masie 165 kg. Początkowo rozważano pojedynczą turbosprężarkę, ale to uniemożliwiłoby osiągnięcie docelowego środka ciężkości. Umieszczony za kierowcą spalinowy motor o mocy 500 kW/680 KM napędza koła tylne i współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 200 kW. Hipersamochód Peugeota wyposażono w sekwencyjną, siedmiobiegową przekładnię sterowaną za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

Nowe zasady Le Mans ustalają maksymalną moc systemu na 680 KM, tak więc hybrydowy układ będzie mógł dostarczać moc z silnika V6 i silnika elektrycznego na różne sposoby, w zależności od okoliczności. Przepisy zabraniają również używania energii elektrycznej przy prędkościach poniżej 120 km/h dlatego silnik elektryczny będzie wspomagał przyspieszenie dopiero po osiągnięciu tego limitu.

Peugeot Sport opracował akumulator dla nowej wyścigówki przy współpracy z firmami Saft i Total. Zlokalizowana za kierowcą i pod zbiornikiem paliwa bateria będzie ładowana z gniazdka przed każdym wyścigiem. Na torze kierowca wykorzysta hamowanie regeneracyjne. Jeśli akumulator zostanie rozładowany, FIA dopuszcza wykorzystanie 3% mocy (20 KM) silnika spalinowego na doładowanie akumulatora.

Przy pełnej mocy układu, moc silnika V6 jest ograniczona do 300 kW (408 KM) i regulowana w zależności od mocy dostarczanej przez napęd elektryczny i poziom naładowania akumulatora. W momencie uruchomienia silnika elektrycznego samochód automatycznie przełącza się na napęd na cztery koła, modyfikując w ten sposób właściwości jezdne. Pozwala to m.in. na szybsze pokonywanie zakrętów. Gdy akumulator jest pusty, silnik spalinowy powraca do mocy 500 kW (680 KM), a skrzynia biegów przekazuje napęd na tył.

Pierwsze testy nowego hipersamochodu Peugeota na torze rozpoczną się pod koniec 2021 roku.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

A424_β: Alpine ujawnia swój przyszły Hypercar do czołowej kategorii wyścigów długodystansowych

2023-06-09

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

2023-06-09

Alpine Elf Endurance Team przygotowuje się do stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans

2023-06-09

Jürgen Klopp elektryzuje ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

2023-06-08
Tagi: PeugeotSportTotal
Udostepnij96Tweet60Udostepnij17
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    2289 udostępnienia
    Udostepnij 916 Tweet 572
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1871 udostępnienia
    Udostepnij 748 Tweet 468
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    915 udostępnienia
    Udostepnij 366 Tweet 229
  • Dacia na LPG: ile kosztują najtańsze wersje z fabryczną instalacją gazową? Maj 2023

    517 udostępnienia
    Udostepnij 207 Tweet 129

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane RS 2.0 250 KM 2010 sportowy kompakt dla wymagającego kierowcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-02
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 90 KM 2006 – rodzinny kombiwan. Plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-09-15
Peugeot - testy i opinie

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-13
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus PureTech 110 z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-11
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane E-Tech Electric – pierwsza jazda (dająca dużo radości). Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera
  • Anonimowo - Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes
  • Voldzwagen Derby - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Michał - Wnuk Andre Citroëna sceptyczny wobec elektromobilności. „Będzie nas to drogo kosztować”
  • Anatolly - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

C4 Grand Picasso w stratosferze

Renault w Paryżu: Flagowe ekologiczne samochody

Nowy Citroën C1 potwierdza swoją obecność na rynku! Już w Polsce!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.