By móc spokojnie, bezpiecznie i bezproblemowo dotrzeć do celu, powinniśmy przygotować samochód do niskich temperatur, opadów deszczu i śniegu oraz mrozu. Polacy coraz częściej mają świadomość, że o tej porze roku należy zmieniać opony na zimowe, gdyż są one przystosowane do specyficznych warunków na drogach, które o tej porze roku zazwyczaj pokryte są śniegiem, błotem i lodem.
Wybierając się w dłuższą podróż w góry, należy pamiętać, że na niektórych odcinkach mogą pojawić się znaki C-18 „nakaz używania łańcuchów”. Oznacza to, że kierowca jest zobowiązany stosować łańcuchy, na co najmniej dwóch kołach napędowych. PEUGEOT proponuje łańcuchy z rozporami, gwarantujące bezpieczeństwo i komfort. System krzyżakowy zapobiega nieprzyjemnym szarpnięciom w czasie jazdy i reakcjom układu kierowniczego. Ich koncepcja gwarantuje ograniczone wibracje i chroni przed nieprzyjemnymi niespodziankami. Nie zapominajmy o tym, że łańcuchy powinniśmy stosować tylko na nawierzchniach śniegowo-lodowych i nie przekraczać prędkości 50km/h.
Innym rozwiązaniem PEUGEOT są nakładki antypoślizgowe z materiałów kompozytowych. Zapewniają wyjątkową skuteczność jazdy na śniegu, a jednocześnie montaż i demontaż zajmuje mniej niż 5minut, co stało się główną przyczyną sukcesu tego produktu w krajach skandynawskich.
Śnieg zachęca do uprawiania sportów zimowych, ale potrzebny do nich sprzęt jest dość niewygodny i trudny w transporcie, dlatego PEUGEOT proponuje używanie specjalnych bagażników. Jeśli jesteśmy zdecydowani umieszczać bagaż na dachu tylko zimą to PEUGEOT posiada w swojej ofercie bagażnik na narty z zamkiem ze wspornikami antypoślizgowymi. Można na nim umieścić do 4par nart lub 2 par nart i 2 snowboardy.
Jeśli chcemy wykorzystać bagażnik także do letnich podróży, PEUGEOT proponuje bagażnik 430-litrowy „box”, zamykany i aerodynamiczny. Mieści do 7 par nart, a jego zaletą jest doskonałe i trwałe wykończenie. Otwieranie i zamykanie wspomagane jest siłownikami gazowymi, natomiast blokowanie odbywa się za pomocą zamka 3 punktowego.
Okres jesienno-zimowy sprzyja kolizjom drogowym, spowodowanym najczęściej ograniczeniem widoczności oraz spadkiem sprawności psychosomatycznej kierowców. Oprócz zewnętrznego przygotowania samochodu do zimy, równie ważne jest to, co dzieje się wewnątrz podczas jazdy. Optymalna temperatura zimą to 20ºC, jeśli w aucie jest zbyt zimno, kierowca będzie zmuszony podróżować w kurtce lub płaszczu, co znacznie ograniczy jego ruchy i swobodne manewrowanie kierownicą. Zbyt wysoka temperatura wpływa na obniżenie koncentracji i sprawności kierowcy oraz powoduje niedotlenienie organizmu. Podczas postojów należy przewietrzyć wnętrze samochodu. Aby usunąć źródła dodatkowej wilgoci w samochodzie powinno się zastąpić dywaniki welurowe, gumowymi, z których łatwiej usunąć nadmiar śniegu. Dywaniki welurowe gromadzą wodę, która powoduje niepotrzebny wzrost wilgotności w samochodzie, co prowadzi do dużego parowania i znacznie ogranicza widoczność.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze