Peugeot RCZ był ostatnim modelem zaprojektowanym pod kierunkiem Gérarda Weltera, dyrektora ds. projektowania marki. Coupe inspirowane koncepcyjnym 308 RC Z, łączy styl, pasję i wiedzę na temat samochodów sportowych.
Niewiele samochodów osiągnęło status „nowoczesnego klasyka” tak szybko jak Peugeot RCZ. Coupé o płynnej linii i dynamicznej estetyce, oferowane na rynku zaledwie przez pięć lat od 2010 do 2015, pozostawiło bardzo wyraźny ślad wśród fanów pojazdów sportowych.
Samochód zaprojektowany w okresie, w którym Gérard Welter był dyrektorem Centrum Designu Peugeota został oparty na modelu koncepcyjnym 308 RC Z. Coupe jest hołdem dla sportowego ducha marki, a także pasji Weltera do świata rywalizacji i wysokich osiągów. Dynamiczny charakter widoczny był również w innych pojazdach projektanta: Peugeot 205, 407 oraz koncepcji Féline 907 i Asphalte.
Peugeot 205 „ikona lat osiemdziesiątych, kultowy model marki”
Styl i praktyczny charakter
Niepowtarzalna sylwetka Peugeot RCZ przywodzi na myśl dwumiejscowe samochody sportowe z połowy XX wieku. Wgłębienie na dachu jest hołdem dla pojazdów sportowych stworzonych przez prestiżowych konstruktorów nadwozi, takich jak Zagato. Jego agresywna i ostra sylwetka doskonale łączy sportowy charakter i elegancję.
Sportowy duch Peugeot RCZ to nie wszystko. Peugeot RCZ został zaprojektowany jako wygodny samochód do codziennego użytku, zgodnie z ogólnym powołaniem marki. Rozkład siedzeń 2+2 oferuje wygodne miejsca dla czterech osób. Bagażnik o pojemności 321 litrów po złożeniu siedzeń można powiększyć do 639 litrów. Bardzo niezwykłe wymiary w samochodzie o sylwetce coupe.
Peugeot RCZ – silniki
Sportowa estetyka została podparta osiągami dostarczanymi przez silnik 2.0 HDi o mocy 160 KM oraz dwie jednostki benzynowe 1.6 THP o mocy 155 KM i 200 KM. Peugeot RCZ spełnił oczekiwania wynikające ze sportowej stylistyki i zapewniał radość z jazdy, zabawę i emocje przez cały czas dzięki dynamicznemu przyspieszeniu.
W 2013 roku nadeszła zmiana stylizacji, w której RCZ przyjął płynny i koci styl najnowszych samochodów spod znaku lwa. Klienci oczekujący jeszcze większych osiągów otrzymali miłą niespodziankę Peugeot RCZ-R, radykalną wersję nadzorowaną przez Peugeot Sport .
Pod maską Peugeot RCZ-R znajdował się benzynowy silnik 1.6 THP o mocy do 270 KM, który w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem produkcyjnym marki. Coupe przyspieszało od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund i rozpędzało się do 250 km/h.
Charakter sportowca
Oprócz tych imponujących liczb, Peugeot RCZ-R skrywał wiele niespodzianek, które wyniosły jego osiągi na wyżyny, takie jak aluminiowe tłoki opracowane przez Mahle Motor podobne do tych stosowanych w F1, tylny spojler poprawiający stabilność przy dużych prędkościach, poprawiony układ kierowniczy zapewniający jeszcze większą precyzję prowadzenia, obniżone i sztywniejsze zawieszenie i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen.
Wewnątrz RCZ R panowała sportowa i wyrafinowana atmosfera. Sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą z czerwonymi przeszyciami zapewniały doskonałe trzymanie boczne, a perforowana skórzana kierownica i aluminiowa gałka zmiany biegów wzmacniały poczucie przebywania za kierownicą samochodu o wysokich osiągach. Dodatkowo RCZ R posiadał zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy z nawigacją satelitarną, łącznością Bluetooth i wysokiej jakości systemem dźwiękowym.
Coupe miało swój epizod także w sportach motorowych. Peugeot RCZ HDi dwukrotnie brał udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring (w 2010 i 2011), za każdym razem odnosząc zwycięstwo w swojej kategorii. Ponadto był podstawą zawodów RCZ Racing Cup w latach 2012–2016.
Nowy Peugoet 508. Silniki, wersje, wyposażenie, ceny
Najnowsze komentarze