Tygodnik Le Journal du Dimanche opublikował listę 50 najbardziej szanowanych marek francuskich. W ścisłej czołówce znajdziemy dwóch producentów samochodów: Peugeot i Renault. Na czwartym miejscu uplasował się Citroen.
Ranking uznania marek francuskich tygodnika Le Journal du Dimanche opiera się na wynikach ankiety, w której ponad 3.000 osób typowało najlepsze firmy na podstawie kryteriów takich jak: innowacja, wpływ na środowisko i wizerunek Francji, czy wkład w codzienne życie Francuzów. Zwycięzcą zestawienia została sieć marketów z akcesoriami sportowymi Decathlon, która uzyskała wynik 11,67 na 20 możliwych punktów. Zaraz za Decathlonem znajdziemy markę Peugeot, która tym samym została francuską firmą motoryzacyjną o najlepszej reputacji. Na kolejnych miejscach uplasowały się marki: Renault z rezultatem 11,33 pkt oraz Citroen z wynikiem 11,15 pkt.
Najbardziej znaczące firmy według rankingu Le Journal du Dimanche to te, które tworzą wiele miejsc pracy we Francji i poprawiają codzienne życie obywateli tego kraju co może tłumaczyć popularność producentów samochodów. Peugeot, Renault i Citroen sprzedają łącznie ok. połowy wszystkich pojazdów nad Sekwaną.
Peugeot jest jedynym producentem, który znalazł się na pierwszym miejscu pod względem wpływu na francuską gospodarkę wyprzedzając Airbusa. Firma spod znaku lwa jest również postrzegana jako najbardziej innowacyjna, w czym pokonuje Decathlon.
Najnowsze komentarze