Na rok 2018 Grupa PSA zaplanowała odnowienie swoich trojaczków, na które składa się Citroen Berlingo, Opel Combo i… no właśnie, chciałoby się napisać Peugeot Partner, ale producent spod znaku lwa przygotował nam w tej kwestii małą niespodziankę. Samochód w wersji pasażerskiej zmienił nazwę na Rifter. Co jeszcze się zmieniło?
Francuskie kombivany zrobiły nam się ładniejsze i nowocześniejsze i dotyczy to zarówno Berlingo, jak i nowego Riftera. Model Peugeota został lepiej dopasowany do gamy modelowej, styliści wymienili grill oraz przednie reflektory, które zwracają uwagę ciekawym nieregularnym kształtem. Dobrze prezentują się również podłużne linie lamp tylnych. Na wygląd pojazdu duży wpływ miał świat SUV-ów. Rifter jest wyżej położony nad ziemią, a nadkola i dolna część pojazdu otrzymały zabezpieczenia, pojawiły się również nakładki na zderzakach.
Peugeot Rifter będzie dostępny w dwóch wariantach długości: 4,4 m i 4,75 m oraz w wersji 5- i 7-miejscowej. Dwa ostatnie rzędy w dłuższym modelu można przesuwać według własnych upodobań w przód i w tył. Pojazd zostanie wyposażony w system składania foteli Magic Flat, dzięki któremu można uzyskać całkowicie płaską podłogę. Opcja będzie dostępna dopiero w drugim kwartale przyszłego roku. Bagażnik Riftera w wersji 5-miejscowej ma minimalną pojemność 775 litrów, a maksymalnie do 4.000 litrów (w dłuższej wersji pojazdu).
Praktyczny Peugeot został odnowiony także w środku. Zainstalowano nową kompaktową kierownicę spłaszczoną na górze i na dole. Rifter będzie oferowany z systemem i-Cockpit oraz nowym 8-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego. W niektórych wersjach będzie dostępny elektryczny ręczny hamulec, dzięki któremu zwolni się przestrzeń na schowek na konsoli środkowej. Wśród dostępnych opcji możemy liczyć m.in. na Head-up display, Grip Control oraz mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo podczas jazdy.
Peugeot Rifter bazuje na platformie EMP2. Jako napęd pojazdu zostanie wykorzystana 1.2-litrowa jednostka PureTech o mocy 110 KM połączona z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W ofercie znajdzie się również 130-konna wersja tego samego silnika sprzężona z 8-biegowym automatem. Będzie oferowana także z filtrem cząstek stałych. Pod maską Riftera nie zabraknie diesla 1.5 BlueHDi o mocy 75 lub 100 KM. Obie wersje skonfigurujemy z pięciobiegową manualną przekładnią. Do tego dochodzi również BlueHDi 130 powiązany 6- lub 8-biegowym automatem.
Jeśli ktoś szuka eleganckiego kombivana, to z pewnością zainteresuje się wersją GT Line. którą wyróżniono barwą nadwozia o nazwie Quente Brown, 17-calowymi obręczami, specjalnymi plakietkami, a także atrakcyjniejszym wystrojem wnętrza.
Najnowsze komentarze