Peugeot Rifter – nowa nazwa i nowy styl praktycznego modelu

16 117

Na rok 2018 Grupa PSA zaplanowała odnowienie swoich trojaczków, na które składa się Citroen Berlingo, Opel Combo i… no właśnie, chciałoby się napisać Peugeot Partner, ale producent spod znaku lwa przygotował nam w tej kwestii małą niespodziankę. Samochód w wersji pasażerskiej zmienił nazwę na Rifter. Co jeszcze się zmieniło?

Francuskie kombivany zrobiły nam się ładniejsze i nowocześniejsze i dotyczy to zarówno Berlingo, jak i nowego Riftera. Model Peugeota został lepiej dopasowany do gamy modelowej, styliści wymienili grill oraz przednie reflektory, które zwracają uwagę ciekawym nieregularnym kształtem. Dobrze prezentują się również podłużne linie lamp tylnych. Na wygląd pojazdu duży wpływ miał świat SUV-ów. Rifter jest wyżej położony nad ziemią, a nadkola i dolna część pojazdu otrzymały zabezpieczenia, pojawiły się również nakładki na zderzakach.

Peugeot Rifter będzie dostępny w dwóch wariantach długości: 4,4 m i 4,75 m oraz w wersji 5- i 7-miejscowej. Dwa ostatnie rzędy w dłuższym modelu można przesuwać według własnych upodobań w przód i w tył. Pojazd zostanie wyposażony w system składania foteli Magic Flat, dzięki któremu można uzyskać całkowicie płaską podłogę. Opcja będzie dostępna dopiero w drugim kwartale przyszłego roku. Bagażnik Riftera w wersji 5-miejscowej ma minimalną pojemność 775 litrów, a maksymalnie do 4.000 litrów (w dłuższej wersji pojazdu).

Praktyczny Peugeot został odnowiony także w środku. Zainstalowano nową kompaktową kierownicę spłaszczoną na górze i na dole. Rifter będzie oferowany z systemem i-Cockpit oraz nowym 8-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego. W niektórych wersjach będzie dostępny elektryczny ręczny hamulec, dzięki któremu zwolni się przestrzeń na schowek na konsoli środkowej. Wśród dostępnych opcji możemy liczyć m.in. na Head-up display, Grip Control oraz mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo podczas jazdy.

Peugeot Rifter bazuje na platformie EMP2. Jako napęd pojazdu zostanie wykorzystana 1.2-litrowa jednostka PureTech o mocy 110 KM połączona z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W ofercie znajdzie się również 130-konna wersja tego samego silnika sprzężona z 8-biegowym automatem. Będzie oferowana także z filtrem cząstek stałych. Pod maską Riftera nie zabraknie diesla 1.5 BlueHDi o mocy 75 lub 100 KM. Obie wersje skonfigurujemy z pięciobiegową manualną przekładnią. Do tego dochodzi również BlueHDi 130 powiązany 6- lub 8-biegowym automatem.

Jeśli ktoś szuka eleganckiego kombivana, to z pewnością zainteresuje się wersją GT Line. którą wyróżniono barwą nadwozia o nazwie Quente Brown, 17-calowymi obręczami, specjalnymi plakietkami, a także atrakcyjniejszym wystrojem wnętrza.

Peugeot Rifter, podobnie jak nowy 508, zadebiutuje podczas tegorocznego salonu samochodowego odbywającego się w Genewie. Samochód trafi do sprzedaży już we wrześniu. Produkcją zajmą się fabryki w Vigo (Hiszpania) i Mangualde (Portugalia).

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
KrzysztoftoughluckMaciekpawelhksPiotr001 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Kurczę, większość konkurencji już zapomniała o 5-biegowych przekładniach, a w PSA są one cały czas powszechne, podczas gdy 6-biegowe traktowane są jak luksus.

toughluck
Gość
toughluck

Klienci nienawidzą skrzyń 6-biegowych. Co z tego, że na autostradzie spalisz 0,2 l/100 km mniej, skoro w mieście wachlujesz lewarkiem bez przerwy i między prędkością 30 a 60 km/h musisz zmienić trzy razy, od drugiego do piątego, żeby zachować jakąkolwiek dynamikę?

Trurl8
Gość
Trurl8

Miałem Partnera używanego z 98 roku, potem kupiłem nowego w 2007 (obu używałem jako samochody rodzinno-firmowe – sprawdzały się w tamtych czasach doskonale). Partnera II już nie kupiłem, bo buda ogromna, a silniczki za małe (potem chyba wprowadzili większe). Ale teraz tak się właściwie zastanawiam, dla kogo to jest samochód? Do firmy (chyba zbyt „wypasiony” i za drogi), czy dla rodziny (niewątpliwie wygodny, ale z wyglądu to jednak taki „dostawczak”)?

P.S. Nazwa (d)Rifter jakoś mi się kojarzy z driftem, a ten samochód nie wygląda na stworzony do driftowania : /

Piotr001
Gość
Piotr001

Miałem Partnera II z 1,6 HDi i w dwa lata najeździłem około 150 tys. km. Nie zauważyłem by silnik był za mały. Jako dostawczak już jako Rifter, nie będzie tak „wypasiony”. Mnóstwo rzeczy będzie w opcji, więc bazowo będzie w dobrej cenie.

Trurl8
Gość
Trurl8

Kwestia tego, co komu potrzebne. No i który to był silnik, bo chyba były ze cztery 1.6HDI, od 75KM do 110KM. Ja miałem Partnera I z silnikiem 1.6 HDI 90KM i dla mnie też w sumie wystarczyło. Jednak jak wsiadłem na jeździe próbnej do Partnera II, to niestety był strasznie mułowaty. A oprócz tego był dla mnie po prostu za duży. Co do Riftera, to mimo wszystko nadal nie bardzo wiem, dla kogo jest ten samochód w tak wypasionej wersji osobowej. Bo że będzie golas blaszak z ręczną klimą, to rozumiem, ale nie bardzo rozumiem kto kupi wypasioną wersję w… Czytaj więcej »

pawelhks
Gość
pawelhks

Nie wiemy jaka przyszłość czeka Grand Picasso, byly jakietam zdjęcia, krótkiego Picasso. Oby żaden „geniusz” nie wpadł na pomysł, że dłuższy Rifter zastąpi Grand Picasso.

pawelhks
Gość
pawelhks

https://theautomobilist.fr/actualite/citroen-c4-picasso-rebaptise-citroen-c4-spacetourer-181030
Nie znam francuskiego (lizniety tylko), ale jak sie domyslam tekst traktuje o koncu produkcji Picasso? Moze ktos potwierdzic, kto zna francuski?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To chyba bardziej chodzi o koniec nazwy. Modele zostaną, ale prawdopodobnie z nazwami Citroën C4 SpaceTourer i Citroën Grand C4 SpaceTourer.

pawelhks
Gość
pawelhks

Panie Krzysztofie,
pieknie dziekuje, translator przetlumaczyl mi podobnie, ale skoro brak jakiegokolwiek zdjecia lub wizualizacji pozostaje pelen obaw. Tak pamietam, ze bylo jedno zdjecie jakis czas temu, ale dopoki nie zobacze, to nie uwierze, ze nie usmierca minivana

Piotr001
Gość
Piotr001

@Trulr8, miałem tego najambitniejszego i przedłużonego :) i bardzo miło go wspominam, czego np. nie mogę powiedzieć o Oplu Combo, który mając rok pożegnał się z rozrządem.

Dużo ludzi narzeka na brak wyboru i w tym miejscu przywołuje auta z naszej ulubionej grupy, gdzie Caddy ma nawet pakiet R-line. Przy Rifterze jest sporo ciekawych i do tego praktycznych rozwiązań, które skusi na pewno sporo klientów w Europie. W Polsce widać dosyć sporo Fordów Connect, które też do tanich nie należą, więc jest szansa że może i u nas nowy Peugeot będzie się sprzedawał.

Trurl8
Gość
Trurl8

Ale szału sprzedażowego raczej chyba nie będzie.

Swoją droga to poniekąd dobrze, bo jak 11 lat temu kupiłem Partnera, to do dziś w moim kilkunastotysięcznym mieście nikt takiego nie kupił. Były tylko Berlingo, ale w innych kolorach.

Marcin
Gość
Marcin

Niestety brakuje podstawowego silnika 130 km ze skrzynią 6b oraz 1,5-1,6 o mocy rzędu 150-180km i skrzynią automatyczną. Ten model jest świetny dla tradycyjnych użytkówników aut czytaj „ci którym suv nie pasuje” – ma świetną pojemność przestrzeni pasażersko-bagażowej. Tyle, że tak osilnikowany model zabiłby sprzedaż suvów. Zobaczymy co pokaże opel. Nie rozumiem upierania się koncernu psa przy skrzyniach 5b. Za dużo mają w magazynach czy jeszcze im się nie spłaciły?

Maciek
Gość
Maciek

Miałem partnera w wersji Outdoor 1,6 HDI 110kM.Wg mnie to minimum do fajnej jazdy.5-cio biegowa skrzynia zapewniała wir w baku przy prędkościach autostradowych.Powyżej 140 8-9l. to była norma.Te 4.5-5.5 litra to tylko dla osób jeżdżących sporadycznie między 70-90km/h.Zrobiłem 240kkm.bez wymiany sprzęgła i 2-masy.I niestety zawsze brakowało 6. 400 obrotów mniej i 1l. byłby w baku.No ale też nic się nie psuło.Proszę tylko nie komentować że mały silnik wystarcza i jest oszczędny.Ja chciałbym większy i mocniejszy a że lubię Peugeoty to zaczynam mieć problem.2 HDI i ze 150kM to by było marzenie w tym samochodzie ale klienci by się wypieli na… Czytaj więcej »

toughluck
Gość
toughluck

Bzdura. Może niech tam dadzą skrzynię 16-biegową, jak w ciężarówce, to na 13 biegu na autostradzie nie będzie nic palić, a na 16 biegu będzie produkować paliwo ze spalin samochodu przed nami?
Takie pudełko na kołach zawsze będzie palić więcej, niż samochód osobowy. Co gorsza, na autostradzie zawsze będzie w środku bardzo głośno ze względu na fatalny opływ powietrza.
I tu niestety w grę wchodzą nasze nieduże zarobki. Gdybyśmy zarabiali jak na Zachodzie, oczywistością byłoby kupowanie Riftera/Berlingo jako wygodnego samochodu do miasta, oraz kupienie lub wypożyczenie innego samochodu głównie na wakacje.

Maciek
Gość
Maciek

Mam 3008 z 2 HDI i to też klocek bo pali więcej niż osobówki ale jednak 6 bieg pozwala na oszczędzenie tego litra na autostradzie.A jeżdżę szybciej niż Partnerem.
W obu silnikach 3000 obr/min to wartość graniczna normalnego spalania. A to ok 140 km./godz.
U kolegi w Mazdzie przy 140 obrotomierz pokazuje 2,600 i jego pali mniej.Wg. mnie 6 bieg w ręcznej to wystarczająca podstawa tylko po prostu pozbywają się tych naprodukowanych 5.

Rozmawiałem ze znajomym z salonu i Rifter/os. 100tyś a nowe 508 200-220tyś. Mocno.

toughluck
Gość
toughluck

Ciekawe i bardzo konsekwentne.
Był Expert i jest nadal jako blaszak/kombi. A jako osobowy jest Traveller.
Był Partner i pewnie nadal będzie — jako blaszak. A osobowy jest Rifter.
Tylko czekać, aż Peugeot przedstawi osobowego Boxera :-)