Długoterminowe partnerstwo marki Peugeot z brytyjską firmą Royal Mail rośnie w siłę dzięki kontraktowi na dostawę 2100 elektrycznych furgonetek. Ostatnia umowa obejmuje ponad 1000 e-Partnerów, które wyjadą na ulice w tym tygodniu. Są to pierwsze elektryczne pojazdy Royal Mail, które noszą szyfr króla Karola III.
Peugeot został wybrany na dostawcę najnowszej partii elektrycznych furgonetek dla Royal Mail. Firma poinformowała o tym w lipcu. Przed szczytem sezonu świątecznego pojazdy dołączają do floty. Wśród 2100 pojazdów elektrycznych, które obejmuje ostatnia umowa znajduje się 1100 furgonetek e-Partner wyprodukowanych w Ellesmere Port oraz 1000 e-Expertów.
Nowy Peugeot e-3008 „Long Range” już w polskiej ofercie. Ile kosztuje?
Peugeot i Royal Mail – wieloletnia współpraca
Peugeot dostarcza samochody firmie Royal Mail od 2009 roku, a elektryczne furgonetki od roku 2014. Obie firmy zobowiązały się do elektryfikacji. Royal Mail planuje osiągnąć zerową emisję CO2 netto do 2040 roku i szacuje, że nowe pojazdy zmniejszą całkowitą emisję o około 6000 ton dwutlenku węgla rocznie. Peugeot zamierza stać się liderem elektrycznych samochodów wśród głównych producentów w Europie. Marka oferuje już gamę 12 elektrycznych modeli, w tym trzy elektryczne LCV.
Nowe furgonetki będą ładowane w lokalizacjach Royal Mail za pośrednictwem odnawialnego źródła energii. Brytyjska firma planuje wdrożyć ponad połowę swoich nowych elektrycznych furgonetek w czasie „szczytu” Bożego Narodzenia, aby zapewnić doskonałą obsługę i bardziej ekologiczne dostawy klientom w najbardziej pracowitym okresie roku.
Elektryfikacja furgonetek jest ważną częścią strategii Royal Mail mającej na celu obniżenie emisji dwutlenku węgla z pojazdów. Royal Mail wprowadziła już hydrorafinowany olej roślinny (HVO) do zasilania wielu pojazdów ciężarowych. Odnawialna alternatywa dla oleju napędowego charakteryzuje się do 90 procent mniejszą bezpośrednią emisją dwutlenku węgla w porównaniu do oleju napędowego. Paliwo to wprowadzono w czerwcu 2023 r. i pozwoliło już zmniejszyć emisję o ponad 30 000 ton.
Peugeot jest najlepiej sprzedającą się marką elektrycznych vanów w Wielkiej Brytanii w 2024 roku, a jego udział w rynku elektrycznych LCV wzrósł do 19,5% od początku roku do września 2024 r. Do sukcesu przyczynił się E-Partner – najlepiej sprzedający się mały elektryczny van we wrześniu.
Gdyby Carlos Tavares odpowiadał za stworzenie kultowego Citroëna DS? Felieton
Transformacja energetyczna
Peugeot jest dumny, że może nadal dostarczać elektryczne furgonetki Royal Mail. Partnerstwo trwa od 2009 roku, co jest dowodem jakości i niezawodności naszych pojazdów. Elektryczne furgonetki Peugeot są produkowane w Wielkiej Brytanii dla kultowej brytyjskiej marki i będziemy nadal podtrzymywać to historyczne partnerstwo i wspierać ambicje Royal Mail w zakresie elektryfikacji. Peugeot jest równie zaangażowany w transformację elektryczną, z najszerszą ofertą pojazdów całkowicie elektrycznych spośród wszystkich głównych europejskich marek, a nasza pozycja lidera w sprzedaży elektrycznych furgonetek jest dowodem naszej technologii i innowacji na tym rynku” – powiedział Eurig Druce, Group Managing Director Stellantis UK i Managing Director Peugeot UK, powiedział.
„Jesteśmy dumni, że nasza najnowsza partia pojazdów elektrycznych została wyprodukowana w zakładzie Peugeot w Ellesmere Port. To ważna część naszej pracy nad rozbudową największej floty dostaw elektrycznych w Wielkiej Brytanii i pozostaniem najbardziej ekologiczną firmą dostawczą w Wielkiej Brytanii” – powiedział Greg Sage, zastępca dyrektora ds. korporacyjnych i ESG w Royal Mail.
Moc i zasięg modelu e-Partner
Nowy E-Partner ma unowocześniony design, nowe technologie i zwiększony zasięg całkowicie do 213 mil (WLTP). E-Partner jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i momencie obrotowym 270 Nm i posiada akumulator o pojemności 50 kWh. Aby zoptymalizować zasięg, nowy E-Partner jest wyposażony w układ hamowania regeneracyjnego, który można aktywować na trzech różnych poziomach za pomocą łopatek kierownicy.
Umiejscowienie akumulatorów pod podłogą nie ogranicza przestrzeni ładunkowej, której użyteczna pojemność wynosi aż 4,4 m3. Ładowność pojazdu wynosi 780 kg a masa holowanej przyczepy – 750 kg.
Ile kosztuje nowy Peugeot Boxer? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze