Rok bieżący przyniesie Peugeotowi około 43% sprzedaży poza Europą, a celem jest uzyskanie za dwa lata 50% przypadających poza Starym Kontynentem. Sam Wietnam tej różnicy nie zniweluje, ale widać, że koncern szuka nowych rynków zbytu. Peugeot właśnie oficjalnie rozpoczął działalność na rynku wietnamskim.
Informowaliśmy Was w pierwszej połowie kwietnia, że podpisano umowę partnerską, na mocy której Thruong Hai Auto Corporation Group (THACO) został oficjalnym importerem i dystrybutorem Peugeota w Wietnamie. W dniu wczorajszym oficjalnie rozpoczęto działalność wprowadzając na wietnamski rynek model 408. W ceremonii wzięli udział m.in. Le Duong Quang, wiceminister Przemysłu i Handlu, Jean-Noël Poirier, ambasador Francji w Wietnamie, Tran Ba Duong, prezes THACO Group oraz Jean-Yves Dossal, dyrektor sprzedaży PSA Peugeot Citroën na region Azji.
Peugeot liczy, że wraz z Grupą THACO zdoła rozwinąć owocną współpracę w zakresie zarówno sprzedaży, jak i produkcji samochodów na tym jednym z największych rynków ASEAN, który zapowiada się na jeden z najdynamiczniej rozwijających się w najbliższych latach.
Na pierwszy ogień Peugeot zaproponował Wietnamczykom model 408, który został już wyprodukowany i sprzedany na trzech kontynentach w liczbie 261.000 egzemplarzy. Auto reprezentuje kluczowy segment – w Wietnamie w tej klasie sprzedaje się 22% samochodów – nic więc dziwnego, że Peugeot liczy na wykrojenie czegoś dla siebie w tym torcie. Plany są ostrożnościowe, ale w latach 2014-2017 Francuzi liczą na wyprodukowanie i sprzedaż w Wietnamie 10.000 sztuk Peugeotów 408.
Samochód ten na wietnamskim rynku będzie stanowił propozycję typu premium. Dzięki wyrafinowanej konstrukcji, wyrazistym liniom i charakterystycznemu stylowi 408-ka będzie podkreślała status posiadacza, zwłaszcza dzięki bardzo cenionemu w Azji nadwoziu trójbryłowemu.
Pod maską montowany jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 143 KM łączony z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Na rynku wietnamskim jest to też jeden z najprzestronniejszych sedanów w swojej klasie. Imponujący, jak na ten kraj, jest też poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego – auto już w standardzie wyposażone jest w sześć poduszek powietrznych oraz ESP.
Naturalnie klienci mogą liczyć na wielką – jak to w przypadku aut francuskich – przyjemność z jazdy.
Ale 408, to dopiero początek ofensywy. W drugim kwartale 2014 roku Peugeot planuje wprowadzić na wietnamski rynek kolejne modele: 208, 5008, 508 i RCZ. Będą to oczywiście samochody importowane, ale plany mówią też o wprowadzeniu do produkcji lokalnej kolejnego modelu pod koniec przyszłego roku. Dzięki takiej polityce rozwijająca się sieć dealerów powinna zaoferować ciekawą gamę samochodów dla szerokiego spektrum klientów.
Aktualnie sieć dealerska liczy sobie 5 salonów Blue Box, ale to dopiero początek działalności. Póki co zlokalizowane są one w regionie Hanoi (stolica Wietnamu) i Ho-Chi-Minh City, ale w roku 2015 powinno już działać co najmniej 15 salonów sprzedaży i serwisu. Po dziesięciu latach sieć dealerska ma obejmować rejon całego kraju. W roku 2020 Peugeot zamierza sprzedawać w Wietnamie 15.000 samochodów rocznie.
KG
Najnowsze komentarze