czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot skazany w Austrii za nadużycia wobec dealerów. Poruszenie w sieci w Polsce

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-03-26
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.5k 110
8
1.4k
UDOSTĘPNIEŃ
4.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Austriacki Sąd Najwyższy orzekł na korzyść dealera Peugeot, który wskazał nadużycia Grupy PSA – obecnie Stellantis – w odniesieniu do swojej sieci dystrybucji, kończąc wieloletnią batalię prawną z francuskim producentem. W konsekwencji producent będzie musiał dokonać zmian w warunkach handlowych z dealerami na terenie kraju.

W szczególności marka Peugeot nie może:

  • uzależniać wypłaty całej premii od badań satysfakcji klientów – w których sprzedawcy musieli uzyskać 9 lub 10 punktów na 10, aby zrealizować cel;
  • zmniejszać marży koncesji, jeśli nie osiągają ustalonych wielkości sprzedaży;
  • konkurować z dealerami poprzez własne struktury które mogą uzyskać niższe ceny, co nie jest zgodne z zasadami wolnego rynku.

W orzeczeniu stwierdzono również, że „system kontroli napraw gwarancyjnych jest nadmiernie skomplikowany i nie pokrywa kosztów oficjalnych warsztatów”. Ten punkt, „który należy wyeliminować”, znajduje się pod kontrolą wiedeńskiego sądu kartelowego, który reguluje konkurencję w Austrii. Organ ten będzie również decydował o wpływie promocji na rynek, ponieważ uważa, że ​​„ograniczają one możliwość swobodnego ustalania cen przez dystrybutorów”.

Wreszcie francuskiej firmie nie wolno również przenosić kosztów audytów i wizyt tajemniczego klienta na sieć handlową, jak miało to miejsce do tej pory.

Sąd wyznaczył spółce Peugeot Austria trzymiesięczny termin na wdrożenie warunków wynikających z wyroku. Austriacki importer oświadczył, że „jest świadomy surowości wyroku” i „będzie pracować nad tym, aby wyrok był skuteczny”.

Jednak konsekwencje wyroku wykraczają daleko poza Peugeot, gdyż Sąd Najwyższy zarekomendował pozostałym sieciom sprzedaży samochodów działającym w Austrii kraju, a zwłaszcza grupie Stellantis, dokonanie niezbędnych modyfikacji zgodnych z opinią, ponieważ „wpływają na wszystkie stosunki umowne, które mają podobne warunki”.

„Jest to decyzja wyznaczająca trendy nie tylko w austriackim i europejskim handlu pojazdami, ale także w obszarze serwisu. To istotny krok w kierunku odzyskania wolności handlowej, który otwiera drogę do nowego otwarcia i partnerstwa z producentami pojazdów”, podkreślił Klaus Edelsbrunner, przewodniczący austriackiego Federalnego Komitetu Handlu Pojazdami.

Stowarzyszenie Austriackich Dealerów Peugeota uznaje tę decyzję za przełom w wieloletnich staraniach o zapewnienie większej uczciwości producenta oraz w relacjach z dealerami w Austrii a także całej Europie.

Organ odpowiadał na zaskarżony przez producenta wyrok Sądu Kartelowego z maja 2020 r., w którym dealer Peugeot potępił takie praktyki. Jego przedstawiciel prawny, Peter Thyri, zwrócił uwagę na „bezprecedensową jasność rozumowania sędziów w odniesieniu do europejskich reguł konkurencji, w szczególności art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu UE”.

Europejska Rada Dealerów i Warsztatów (Cecra) wraz z Federacją Operatorów Pojazdów Austrii (VÖK) świętują tę decyzję jako „wielki postęp w równowadze stosunków między producentami a dealerami, zarówno w kraju, jak i na kontynencie , która kładzie podwaliny pod współpracę na przyszłość ”.

Wyrokowi z wielkim zainteresowaniem przyglądają się sieci dealerów w Niemczech i w Polsce, którzy również uważają, że są niesprawiedliwie traktowani. W Polsce obowiązują te same – co do zasady – przepisy ochrony konkurencji jak w Austrii.

Do sprawy niebawem wrócimy.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot
Udostepnij540Tweet338Udostepnij95
Poprzedni

Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia Sandero 2021 z klimatyzacją?

Następny

Citroën BX w rękach 22-letniej studentki filologii angielskiej: nie wyobrażam sobie innego samochodu

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën BX w rękach 22-letniej studentki filologii angielskiej: nie wyobrażam sobie innego samochodu

Dni Profesjonalistów: promocja na samochody dostawcze Peugeot. Już od 790 zł miesięcznie!

Citroen ZX

Citroën ZX: komfortowy kompakt ma już 30 lat. Złote lata marki

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.