Peugeot zaprezentował dziś nowe logo, które zastąpi stosowany od 2010 roku symbol kroczącego lwa. Wkrótce głowa zwierzęcia pojawi się u dealerów, na gadżetach marki a także na samochodach. Pierwszym modelem, który otrzyma logo będzie Peugeot 308.
Peugeot zdecydował się na nowe logo, aby podkreślić zmiany, jakie zaszły w marce w ciągu ostatnich dziesięciu lat, czyli przede wszystkim poprawę wartości produkowanych samochodów, a także elektryfikację gamy modelowej. Producent uważa, że symbol jest łatwy do zapamiętania i wkrótce stanie się rozpoznawalny. W ciągu najbliższych miesięcy marka rozpocznie działania mające na celu zmianę identyfikacji salonów dealerskich oraz swojej tożsamości w mediach.
Historia marki Peugeot sięga 1810 roku, kiedy Jean Pierre Peugeot założył zakłady mechaniczne w Sochaux we Francji. Początkowo firma zajmowała się produkcją akcesoriów takich jak: ostrza, młynki do kawy, mechanizmy zegarków, stelaże parasoli a następnie także rowery. Pierwszy trzykołowy pojazd z silnikiem parowym zadebiutował w 1989 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Symbol lwa towarzyszy marce od samych początków działalności, pochodzi z herbu Franche-Comté, miejsca narodzin Peugeota. Pierwotnie logo zarejestrowane w 1858 roku miało postać zwierzęcia z podniesionym ogonem spacerującego po strzale. Po raz pierwszy znak pojawił się na samochodzie w 1905 roku.
Lew symbolizował trzy cechy produktów marki: wytrzymałość, elastyczność ostrza oraz szybkość cięcia i reprezentuje markę do dziś. Przez lata logo przyjmowało różne prostsze lub bardziej skomplikowane formy a strzała zniknęła. W latach 60. I 70. logo miało postać głowy lwa, do której nawiązuje najnowszy emblemat. W roku 2018 zadebiutował koncepcyjny model e-Legend z analogicznym lwem na grillu, który sygnalizował nadchodzące zmiany. Teraz czekamy na prezentację pierwszego modelu z nowym logo, którym będzie III generacja Peugeot 308.
Zobacz jak zmieniało się logo marki przez 210 lat istnienia:
Najnowsze komentarze