Główne fakty:
Kontynuacja wzrostu
W roku 2007, Peugeot sprzedał łącznie 1.967.000 samochodów osobowych i dostawczych na świecie, tj. o 0,4% więcej niż w roku 2006. Wzrost ten Peugeot zawdzięcza nowym modelom, takim jak Peugeot 207, Boxer i Expert; na dobrym poziomie utrzymywała się sprzedaż Peugeot 206 i 307; rozpoczęto sprzedaż Peugeot 308; umocniono obecność na rynkach światowych.
Wielkość sprzedaży Peugeot w 2007 roku jest trzecia z kolei w historii Marki, po dwóch rekordowych latach 2004 i 2005 (2.027.200 i 1.995 500).
Podział wyników działalności handlowej Peugeot na poszczególne regiony jest następujący: 21,5% – Francja; 40,7% Europa (bez Francji); świat poza Europą – 37,8%.
Na świecie Peugeot potwierdza korzystny dla Marki rozwój tendencji w priorytetowych strefach rozwoju. I tak, w Chinach, sprzedaż samochodów Marki wzrosła z 82.000 do 93.000 (+ 13,7%). Realizując jedną trzecią rocznej sprzedaży w czwartym kwartale, Peugeot przyspieszył swój rozwój w tym wciąż obiecującym kraju, gdzie tylko w 2007 roku zarejestrowano ogółem ponad 5,2 miliona samochodów.
Druga strefa o pierwszorzędnym znaczeniu to kraje Ameryki Południowej i Łacińskiej, gdzie sprzedaż osiągnęła 141.000 egzemplarzy (+22,3%). W Argentynie Marka posiada 11% rynku – 60.000 samochodów, W Brazylii rok zamknął się na poziomie 80.600 samochodów, co oznacza 19% wzrostu.
W Europe Wschodniej (kraje Europy Środkowej i Wschodniej oraz Kraje Bałtyckie), poziom sprzedaży Peugeot wzrósł z 60.000 do 70.000, tj. o 16,4%)
W Rosji, na przestrzeni 2006 i 2007 roku, sprzedaż Peugeot wzrosła o 63,1% (26.000 wobec 16 000).
Peugeot 207, samochód w pełni dojrzały
Zajmując 26% udziału w całkowitej sprzedaży Marki w 2007 roku, 207 jest jednym z atutów Peugeot w tym roku. 521.000 sprzedanych egzemplarzy wobec zaprogramowanych 500 000, sprawia, że ta nowa gama zdobywa kolejne punkty w wielu obszarach.
Na rynku samochodów osobowych w Europie Zachodniej (18 krajów), 424.000 rejestracji plasuje ten model na czele swojego segmentu. Wraz z Peugeot 206, który wciąż cieszy się dużą popularnością (79.000 rejestracji), tandem 206/207 zajmuje drugie miejsce na rynku zachodnioeuropejskim, w konkurencji z wszystkimi modelami.
Ogłoszony przez japońska prasę najlepszym importowanym samochodem, Peugeot 207 stanowi odtąd strategiczny element polityki handlowej Peugeot od Australii po Hiszpanię. W ślad za 207 idzie 206, który w roku 207 znalazł na świecie 309 000 nabywców.
Jeśli dodać do tego modele 107 i 1007, samochody z segmentu B Marki sprzedano łącznie 952.000 egzemplarzy na całym świecie (+4,8 % rok do roku).
Główny atut: samochody dostawcze
Drugą zwycięską kategorią dla Peugeot są samochody dostawcze. W tym segmencie rytm nadaje trio Partner, Expert, Boxer, którego sprzedaż wzrosła z 226.000 w roku 2006 do 257.000 w 2007 roku.
Partner, choć jeszcze nie przeszedł modernizacji, sprzedał się o 7% lepiej niż w roku poprzednim, zaś sprzedaż nowego Experta wzrosła o 31% (z 33.000 do 43.000).
Sprzedano tez o 22% więcej nowych Boxerów (54.000 wobec 45.000 w roku 2006).
Ogólnie w Europie Zachodniej oferta samochodów dostawczych Peugeot zyskuje 0,4 punkty procentowe rynku (8,8 % wobec 8,4% w roku 2006). Dla Marki, wzrost sprzedaży małych ciężarówek na tym rynku (+ 8,7 % i 180 500 rejestracji) kompensuje częściowo lekki spadek sprzedaży samochodów osobowych (- 2%) – dając 1 045 600 rejestracji.
Średniaki mają się dobrze
Trzeci korzystny fakt: niedawna premiera handlowa Peugeot 308, natychmiast nagrodzonego „Złotą Kierownicą” w Niemczech, bardzo ciepło przyjętego przez klientów, przełożyła się na 83.000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu kilku tygodni.
Również 307 należący do tego samego segmentu sprzedawał się bardzo dobrze – 365.700 sprzedanych egzemplarzy na świecie (444.400 w roku 2006). Samochód ten, produkowany w niektórych strefach priorytetowych marki (Chiny i Argentyna) odgrywa tam pierwszoplanową rolę.
Ofertę marki uzupełniają cztery inne gamy (407, 607, 807, 4007) osiągając łącznie w 2007 roku poziom 169.000 sprzedanych egzemplarzy. Wśród nich 407 sprzedał się w 135.000 egzemplarzy.
Elementy do montażu wysyłane przede wszystkim do Iranu sprzedano w 181.000 sztuk tj. o 23,5% mniej w porównaniu z rokiem 2006 (237.000), co miało związek ze spadkiem możliwości nabywczych. Spadek ten korzystnie odbija się na poziomie sprzedaży samochodów montowanych (+3,7%) – 1 786 000 egzemplarzy gotowych.
Peugeot na rynkach Europy Zachodniej (rejestracje w 18 krajach)
Całkowity rynek zachodnioeuropejski samochodów osobowych i samochodów dostawczych, na którym w 2007 nadal trwała zażarta konkurencja, wygenerował 16.851.000 rejestracji, tj. odrobinę więcej niż w roku 2006 (+0,7%). W rozbiciu na poszczególne rodzaje, sprzedaż wyniosła 17.789.000 samochodów osobowych (+0,1%) i 2.062.000 samochodów dostawczych ciężarowe (+4,9%).
W tym kontekście całkowita liczba rejestracji Peugeot w tej strefie odzwierciedla dość stabilny poziom – 1.226.100, tj. 7,3% udziału w rynku, czyli niemal tyle samo co w 2006 roku (7,4%). Zarejestrowano 1.045.600 samochodów osobowych (- 2 %) i 180.500 samochodów dostawczych (+ 8,7%).
Na rynku samochodów osobowych, Peugeot posiadał 7.1% udziału w rynku (7,2% w 2006 roku).
Jeśli chodzi o poszczególne rodziny modeli, bogactwo oferty Marki w europejskim segmencie B, gdzie Peugeot 207 zajmował nieprzerwanie przez cały rok pozycję lidera (423.800 rejestracji, 2,9% rynku) w dużym stopniu skompensowało zaprogramowany spadek sprzedaży 307 jak i 407 związany z sytuacją zażartej konkurencji, w której na pierwszym planie należało umieścić rentowność. Osiągnięcie dobrej pozycji przez Peugeot 308 wylansowanego w okresie ostatnich czterech miesięcy przełożyło się na konkretny wynik dopiero na samym końcu roku (już w grudniu 2007, jego udział w rynku wyniósł 1%).
Na zachodnioeuropejskich rynkach samochodów dostawczych, Peugeot korzysta z odmłodzenia i wzbogacenia swojej oferty (nowy BOXER w 2006 roku, nowy EXPERT w 2007 roku) i wykazuje wzrost ilościowy o 8,7%, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 8,8%, tj. niemal pół punktu więcej niż w 2006 roku (8,4%) – przed premierą handlową BIPPERA i nowego PARTNERA, przewidzianą na 2008 rok.
W tym przejściowym roku we Francji, w 2007 zarejestrowano 430.500 samochodów osobowych i dostawczych, co odpowiada zasadniczo stabilnemu poziomowi udziału w rynku – 17% (wobec 17,7% w roku 2006).
W kontekście produktów, rok 2007 potwierdził pozycję lidera tandem 206/207, który z 8,0% udziału w rynku zajmuje pierwsze miejsce w dziedzinie rejestracji w segmencie B. Jednocześnie 207 z 6,4% udziałem w rynku względem wszystkich pozostałych marek jest najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych.
Peugeot 308, kilka tygodni po swojej premierze handlowej nadal umacnia swoją pozycję osiągając poziom 19.000 rejestracji.
Marka posiada też 17,6%, udziału w rynku samochodów dostawczych tj. o 0,5 punktu procentowego więcej (17,6% wobec 17,1% w 2006 roku); wzrost ilościowy sprzedaży wynosi + 7,6%.
Koniec roku 2007 zapisał się w historii uruchomieniem we Francji sklepu internetowego Peugeot webstore. Strona ta uruchomiona w porozumieniu z siecią ma na celu uproszczenie procedury poszukiwania dostępnych samochodów w koncesjach. Strona, która ma za zadanie nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów między klientami a siecią, jest pierwszym elementem narzędzia przeznaczonego do wspierania konkretnych operacji handlowych.
W Niemczech rynek samochodów osobowych skurczył się w 2007 roku o 9,2% (3.151.000 rejestracji) w związku z dużą fala zakupów w 2006 wskutek podwyżki podatku VAT na początku roku, oraz niepewności co do przyszłych regulacji podatkowych w dziedzinie emisji gazów cieplarnianych. Ucierpiał na tym szczególnie rynek samochodów osobowych (- 25%).
93.7000 rejestracji samochodów osobowych, czyli 3% to samochody marki Peugeot (3,2% w roku 2006). Jednocześnie Marka przekroczyła 4% (3,7% w roku 2006) na rynku samochodów prywatnych.
Sprzedaż Peugeot 207 najwyższa ze wszystkich importowanych samochodów w segmencie niezmiennie rośnie, co przypisać należy niewątpliwie sukcesowi sylwetki CC i SW.
Wprowadzony do sprzedaży w Niemczech we wrześniu Peugeot 308 uzyskał wyróżnienie „Złotej Kierownicy”.
Peugeot utrzymał w 2007 roku swoje pierwsze miejsce na rynku Coupé Kabriolet.
Tymczasem rośnie niemiecki rynek samochodów dostawczych + 13%; 7.200 rejestracji (+ 49%) poprawia znacząco nasz udział w rynku, który w 2007 roku wyniósł 3,2% (2,4% w roku 2006).
W Hiszpanii dokonano w 2007 roku 1.615.000 rejestracji – to o 1,2% mniej niż w roku poprzednim. Wynika to w szczególności ze spadku popytu ze strony klientów prywatnych, Peugeot utrzymuje swoją piątą pozycję (131.2000 rejestracji) przy udziale w rynku 8,1%, przy jednoczesnym uplasowaniu się na drugiej pozycji na rynku samochodów osobowych (8,4%) i zyskując tym samym na sile w porównaniu z 2006 rokiem.
W pierwszym pełnym roku sprzedaży udział w rynku Peugeot 207( 52 800 egz) wynosi 3,3%, co daje mu pierwsze miejsce w swojej kategorii, jeśli chodzi o zakupy przez klientów indywidualnych.
W sprzedaży od września, Peugeot 308 osiągnął wyniki powyżej celów – blisko 8.500 rejestracji w okresie czterech ostatnich miesięcy roku.
W sytuacji stabilności rynku samochodów dostawczych, Marka zwiększa sprzedaż o 1% plasując się na czwartym miejscu i posiadają 10,9% udziału w rynku.
W Wielkiej Brytanii rynek samochodów osobowych odnotowuje lekki wzrost w 2007 roku (+2,5%) względem 2006 roku – do poziomu 2.404.000 rejestracji.
146.100 rejestracji (+1,4%) daje Peugeot udział w rynku na poziomie 6,1% (stabilny w porównaniu z 2006 rokiem), tj. 5 miejsce na rynku brytyjskim.
Wzrost udziału w rynku marki jest szczególnie widoczny na segmencie klientów indywidualnych (+7%).
Peugeot 207 – na 3 miejscu w swoim segmencie – skorzystał na wzbogaceniu oferty w 2007 roku osiągając poziom 67.000 rejestracji, co przekłada się na 2,8% udziału w rynku.
Na rynku samochodów dostawczych udział Peugeot wyniósł 4,8%.
We Włoszech na wciąż dynamicznie rozwijającym się rynku samochodów osobowych (+ 7,4% – 2.491.000 rejestracji), wspieranym zwłaszcza stymulującymi działaniami rządu włoskiego, Peugeot potwierdza w 2007 roku zainicjowany w 2006 roku powrót dobrych wyników i wykorzystuje z nawiązka tendencję rynkową: dzięki wzrostowi sprzedaży o 9,6% (114.600 rejestracji), marka zyskuje 4,6% udział w rynku (4,5% w roku 2006).
Sukces Peugeot 107 – dla którego Włochy stanowią największy rynek (24.000 rejestracji) oraz Peugeot 207 (53.700) mają szczególny udział w tym wzroście.
Jeszcze bardziej znamienny jest wzrost sprzedaży samochodów dostawczych: dzięki 35% wzrostowi rejestracji, Peugeot zyskał jeden punkt procentowy udziału w rynku względem 2006 roku – 4,3%
W Belgii oraz w Wielkim Księstwie Luksemburga, na stabilnym rynku samochodów osobowych i samochodów dostawczych utrzymującym wysoki poziom sprzedaży (644.000 rejestracji + 1%), Peugeot zwiększa sprzedaż o 2,8% (do 64.000 rejestracji, co daje 9,9% udziału w rynku) zdobywając drugie miejsce na rynku.
Udział w rynku samochodów osobowych wzrasta do 9,6%, oraz o 2,5 punktu na rynku samochodów dostawczych (12,5%).
W Holandii, w kontekście dynamicznego popytu na samochody osobowe i samochody dostawcze (+ 6,6%, 584.000 rejestracji). Marka zamyka rok 7,5% udziałem w rynku, tj. bliskim udziałowi w 2006 roku: odpowiednio 7,8% to samochody osobowe (wobec 7,9% w roku 2006) i 5,9% samochody dostawcze (5,3%). Peugeot 207 zajmuje drugie miejsce na podium tego kraju.
W Portugalii, na rynku, którego całkowity wzrost wyniósł 4,1%, niemniej pełnym perturbacji w związku ze zmianami zasad opodatkowania i dużą sprzedażą na rzecz spółek wynajmujących i przedsiębiorstw, rejestracje Marki spadły o 9% i stanowią obecnie 9% udziału w rynku (10,2 w 2006 roku). Peugeot zachowuje w 2007 roku 3 pozycję na rynku.
W Szwajcarii, rejestracje Peugeot globalnie rosną o 11,6% – dwa razy szybciej niż rynek, osiągając udział w rynku na poziomie 5,2%, tj. szybciej niż w toku 2006 (5%).
W Austrii udział w rynku wynosi 4,7% na rynku, który uległ lekkiemu zacieśnieniu.
W Danii, na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który odnotował spadek o 4,1%, udział w rynku Peugeot osiągnął 10,5% (9,6% w roku 2006), dzięki wzrostowi liczby sprzedanych samochodów o 5,4%
19.200 rejestracji samochodów osobowych wyróżnia Markę z dwóch przyczyn: przy udziale w rynku na poziomie 12,3% w 2007 roku (wobec 11,6% rok wcześniej), Marka potwierdza swoją pierwszą pozycję z najlepszym wynikiem dla samochodów osobowych – wynik nigdy dotąd nieosiągnięty przez Peugeot na tym rynku.
W Szwecji, gdzie cały rynek samochodowy przeżywa wzrost (+9%), w sytuacji silnej konkurencji Peugeot odnotowuje – przy stabilnym wyniku ilościowym (blisko 20.000 rejestracji) – lekki spadek udziału w rynku do 5,6%.
W Norwegii, w kontekście stałego wzrostu rynku samochodowego (+20%), Peugeot uczestniczy w silnym wzroście popytu na samochody osobowe (+24%) przy udziale w rynku na poziomie 5,7% i odnotowuje silny wzrost w dziedzinie samochodów dostawczych (8,3 % rynku wobec 7,3% w roku 2006).
W Finlandii marka w 2007 osiąga udział w rynku na poziomie 4,6% w zakresie zarówno samochodów osobowych jak i dostawczych, przy spadku całego rynku o 11%.
W Grecji przy stabilnym poziomie rejestracji 12.900 samochodów osobowych i dostawczych, Peugeot posiada 4,2% rynku, co odpowiada lekkiemu wzrostowi.
W Irlandii, która jest również bardzo konkurencyjnym rynkiem odnotowującym lekki wzrost, Marka posiada udział na poziomie 3,9%.
Peugeot na świecie poza Europą Zachodnią (18 krajów)
Na świecie ze sprzedażą na poziomie 744.000 samochodów, rośnie sprzedaż samochodów gotowych w porównaniu z 2006 rokiem (734.900 egzemplarzy). Sprzedaż elementów do montażu odnotowuje tymczasem spadek o 23,5% z 237.000 do 181.000, jednak pozostaje na stabilnym poziomie w drugim półroczu, co oznacza koniec zastoju.
Rok 2007 cechuje nadto występowanie określonych zdarzeń na poszczególnych rynkach:
– Expert
– Peugeot 308 – w ostatnim kwartale w departamentach i terytoriach zamorskich Francji oraz w Turcji.
16,4% wzrostu w Europie Środkowej
W Europie Środkowej (Chorwacja, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja i Słowenia) rok 2007 jest rokiem dużych wzrostów (+11%) całkowitego rynku samochodowego, do poziomu 982.000 rejestracji, z czego 10% to wzrost popytu na samochody osobowe, a 23% na samochody dostawcze.
Z wynikiem 70.000 rejestracji samochodów osobowych i ciężarowych, Peugeot odnotowuje wzrost ilościowy w tej strefie o 16,4% i o 0,3 punktu udziału w rynku (6,2% wobec 5,9% w 2006 roku).
Uwagę zwrócić należy zwłaszcza na imponujący wzrost, już drugi rok z rzędu, sprzedaży samochodów dostawczych Marki : + 40% wzrostu ilościowego i 8,9% udziału w rynku (7,8% w 2006 r.).
Polska odnotowuje największy wzrost rynku samochodów osobowych i samochodów dostawczych (+25%) spośród krajów strefy.
Peugeot osiąga wzrost ilościowy na poziomie 31% (23.323 rejestracji) osiągając udział w rynku na poziomie 6,8% (6,4% w roku 2006).
Na Węgrzech, polityka zaciskania pasa w gospodarce ciąży drugi już rok z rzędu na rynku samochodowym (-4,1%).
Marka poprawia swoją pozycję (4,5% rynku wobec 4,2% w 2006 r.), dzięki wynikom w branży samochodów dostawczych.
W Czechach Peugeot odnotowuje wzrost na poziomie 17,6% na dynamicznym rynku samochodów osobowych i dostawczych (+14%) osiągając udział na poziomie 5% (4,9% rok wcześniej).
W Słowacji na rosnącym rynku o 8%, Peugeot wzrasta o 12,7% i osiąga 7,3% rynku ( 7% w 2006).
W Słowenii Marka uzyskuje 7,6% udziału w tym dynamicznym rynku. Na uwagę zasługuje eksplozja (+42%) rejestracji samochodów dostawczych Peugeot.
W Chorwacji Peugeot osiąga udział w rynku na poziomie 8,3% (8,1% w 2006 roku).
Europa Wschodnia, w tym Turcja
Sprzedaż Marki imponująco wzrosła w Rosji – 26.000 sprzedanych egzemplarzy, tj. 63,1% wzrostu w porównaniu z 2006 rokiem, po wcześniejszym wzroście +77% w 2006 roku. W ciągu dwóch lat, sprzedaż wzrosła tu o 182%.
Na rynku rosyjskim stanowiącym jedną ze strategicznych osi rozwoju Peugeot, trwał rozwój organizacji handlowej, w tym zwłaszcza uruchomiony został system finansowania sprzedaży na rzecz sieci i klientów za pośrednictwem Banku PSA Finance. Jednocześnie sieć powiększyła się z dotychczasowych z 28 do 39 koncesji. Obecnie realizowanych jest też 15 inwestycji Blue Box, które ukończone zostaną w 2008 roku.
W Rumunii sprzedaż Marki rosła już piąty z kolei rok, osiągając poziom 20.000 egzemplarzy, tj. +50% w porównaniu z 50% w 2006. Sieć nie przestaje się rozwijać zwłaszcza dzięki inauguracji Blue Box w Timisoarze, Sibiu, Brasovie, Polkieski.
W Bułgarii Peugeot osiągnął udział na poziomie 9% sprzedając 4.400 egzemplarzy. Tu również sieć kontynuuje rozwój wraz z inauguracją dużego Blue Boxu w Sofii.
Wielkość sprzedaży rośnie w Serbii, Bośni, Czarnogórze i Macedonii podobnie jak i liczebność struktur handlowych. Sprzedaż Peugeot we wszystkich krajach wzrosła o 43% w porównaniu z rokiem 2006 osiągając poziom 6.200 sprzedanych egzemplarzy. Zrealizowano wiele projektów koncesji Blue Box, zwłaszcza w Belgradzie, gdzie w 2007 roku otwarto dużą placówkę.
W Turcji, na rynku przezywającym silny spadek, Peugeot sprzedał 21.000 samochodów wobec 27.000 w roku 2006. Marka ograniczyła świadomie swój udział w rynku samochodów flotowych w celu zachowania rentowności. Rozpoczęcie sprzedaży Peugeot 308 i Bipper pod koniec roku pozwolą na odzyskanie poziomu sprzedaży w 2008 roku.
Środkowy Wschód, Zatoka Perska, Kraje Bliskiego i Środkowego Wschodu, Izrael, Egipt
Na tych silnie konkurencyjnych rynkach z powodu kursów wymiany walut, Peugeot sprzedał 16.000 samochodów zachowując swą organizację handlowa i utrzymując obecność na rynkach.
W krajach Maghrebu
W Algierii, na rynku przeżywającym silny wzrost +38% Peugeot dotrzymuje tempa dynamicznemu rozwojowi. W segmencie samochodów osobowych, Marka osiągnęła dobry wynik handlowy w 2007 sięgający 44%, tj. o 4 punkty powyżej dynamiki rynkowej w tym segmencie rynku. Dzięki temu Algieria pozostaje największym odbiorcą samochodów Peugeot w krajach Maghrebu, ze sprzedażą na poziomie 21.000 sztuk w 2007 r.
Wspierany szybkim rozwojem rynku (100.000 sprzedanych roku samochodów w 2007), nasza działalność handlowa w Maroku zrobiła duży krok do przodu w porównaniu z 2006 rokiem. Peugeot zajmuje tu 3 pozycję oraz posiada blisko 12% udziału w rynku i ponad 12.000 sprzedanych egzemplarzy.
Dobre wyniki handlowe Marki w Tunezji, gdzie Peugeot zajmuje trzecie miejsce na rynku dzięki sprzedaży w 2007 roku 6.000 egzemplarzy.
Afryka subsaharyjska
W 2007 wyniki całym regionie roku były zróżnicowane w zależności od strefy:
Afryka Zachodnia osiągnęła w 2007 roku wzrost wyników o 7% sprzedając 2 580 nowych i zafakturowanych samochodów.
W Nigerii, gdzie przedstawicielstwo handlowe przekazano z powodzeniem importerowi, Marka pozostaje na stabilnym poziomie w porównaniu z 2006 roku tj. 11.960 sprzedanych egzemplarzy.
W Afryce Południowej, na bardzo trudnym rynku przeżywającym spadek, sprzedaż Peugeot przekracza 6.600 nowych samochodów.
Departamenty zamorskie
Peugeot potwierdził w 2007 roku swoja pozycję pierwszej marki w departamentach zamorskich osiągając udział w rynku na poziomie 18,8%.
Na Rénion, Marka osiągnęła poziom 6.300 sprzedanych egzemplarzy zachowując pierwsze miejsce z udziałem 19,8% rynku.
Na Gwadelupie, Marka jest liderem posiadając 19% rynku
Na Martynice, Peugeot nadal przezywa wzrost osiągnąwszy sprzedaż na poziomie 2.800 egzemplarzy.
W Gujanie, marka utrzymała pozycję lidera sprzedając 1.100 egzemplarzy, przy 19% udziale w rynku.
Iran
Na przestrzeni całego roku 2007, sprzedaż elementów do montażu wyniosła 173.000 sztuk. Obrót wzrósł dzięki lepszemu doborowi produktów, stymulowanemu przez wzrost sprzedaży Peugeot 206 Sedan i stabilny wzrost sprzedaży części zamiennych (+50%).
Ameryka Łacińska
Sprzedaż Peugeot w tej strefie przekroczyła poziom 180.000 samochodów w 2007 roku wobec 158.000 w roku 2006, co odpowiada wzrostowi o 14%.
W Argentynie, na rynku przezywającym silny wzrost, marka odnotowała rekordową sprzedaż na poziomie 60.000 egzemplarzy osiągając 11% udział w rynku.
W Brazylii na rekordowo obfitym rynku 2,3 milionów samochodów, Peugeot do Brazil zrealizował sprzedaż na poziomie 80.600 egzemplarzy.
W Chile, na bardzo dynamicznym rynku Peugeot sprzedał 12.100 samochodów.
W Meksyku, marka utrzymała stan posiadania dzięki 13.000 sprzedanych egzemplarzy.
W innych krajach Ameryki Łacińskiej, Marka kontynuuje rozwój odnotowując wzrost sprzedaży o blisko 25% osiągając 15 600 egzemplarzy w 2007 roku. Wypada zwrócić uwagę 7.500 samochodów sprzedanych w Wenezueli po dwóch latach odkąd funkcjonuje tam importer i dobry udział w rynku urugwajskim 9%.
Azja, Pacyfik, Afryka
Dzięki 120.000 rejestracji w regionie Azji i Pacyfiku, Peugeot kontynuuje wzrost w roku 2007.
W Chinach, na rynku samochodów osobowych liczącym 5,2 milionów sprzedanych samochodów (+22%) marka kontynuuje rozwój ilościowy osiągając poziom 93.000 sprzedanych egzemplarzy w 2007 roku. Udane wprowadzenie na rynek nowego Peugeot 307 we wrześniu i roczna sprzedaż 206 pozwoliły Peugeot utrzymać udział w rynku na poziomie 1,8%.
Rozwój sieci trwa, zwłaszcza w miastach średniej wielkości. Pod koniec 2007 roku funkcjonowało 250 punktów sprzedaży i serwisów, zgodnych ze standardami Blue Box i obecnych w 180 miastach.
Ponadto filia Peugeot prowadząca import i dystrybucję samochodów marki przekroczyła symboliczną wartość 1000 egzemplarzy w pierwszym roku działalności.
W Japonii sprzedaż marki wynosi 8.300 egzemplarzy; sprzedaż cierpi na spadku rynku (-5,7% w porównaniu z 2006 r.) oraz słabości jena wobec euro. Zainaugurowany na rynku Peugeot 207 zdobył ceniony tytuł najlepszego samochodu importowanego roku 2008. Uruchomiona w marcu sprzedaż sedanów, a w lipcu wersji CC stanowi już teraz trzecią część sprzedaży rocznej.
Dzięki blisko 9.000 rejestracji w 2007 roku, marka osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży w Australii. Peugeot 207 sprzedawany w wersji sedan i CC osiągnął prawdziwy sukces handlowy. Rok 2007 jest również okresem odnowienia australijskiej sieci sprzedaży, która od końca roku w 100% odpowiada normom Blue Box.
Peugeot kontynuuje imponujący wzrost w Korei Południowej korzystając z sukcesu silnika HDi i niespotykanej na tym rynku oferty wersji CC samochodów 207 i 307. W roku 2007, Marka polepszyła wyniki sprzedaży o ponad 80% w porównaniu z 2006 rokiem, uzyskując 2.700 rejestracji. Wypada zauważyć, że Peugeot 307 SW 2.0 HDi BVA stanowi niemal trzecią część sprzedaży stając się pierwszym samochodem diesel importowanym w tym roku do Korei.
W Malezji, na rynku przezywającym już drugi rok z rzędu spadek, Peugeot utrzymał swoją pozycję z 2006 roku.
Marka zrealizowała ok. 1.200 rejestracji.
Źródło: Peugeot Polska
Zdjęcia: Peugeot i Francuskie.pl
Najnowsze komentarze