Peugeot osiągnął rekordową sprzedaż w Czechach już trzeci rok z rzędu. Producent spod znaku lwa zajmuje 5. miejsce w rankingu producentów samochodów. Najlepiej sprzedającym się modelem był Peugeot 2008.
Mimo wielu fluktuacji oraz ogólnego spadku rynku, rok 2019 nie oferował optymalnych warunków do wielkich osiągnięć. Mimo to, marka Peugeot w Czechach notowała stabilny wzrost przez 12 miesięcy, co przyczyniło się do kolejnego rekordu. Pod koniec roku producent świętował najlepszą sprzedaż od 23 lat. W ubiegłym roku zarejestrowano w Czechach 14.100 egzemplarzy pojazdów marki, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu z rokiem 2018.
Peugeot 2008 najpopularniejszym modelem marki
Do ogólnego wzrostu sprzedaży w roku ubiegłym przyczyniło się głównie zainteresowanie samochodami osobowymi. Zarejestrowano 11.346 egzemplarzy, czyli o 554 (+5,1%) więcej niż w roku wcześniejszym. Dzięki temu Peugeot z szóstego trafił na piąte miejsce rankingu producentów i był najszybciej rozwijającą się marką w na rynku czeskim w pierwszej dziesiątce.
Najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku lwa oraz najpopularniejszym crossoverem w Czechach był Peugeot 2008 poprzedniej generacji. W ubiegłym roku sprzedano 3090 sztuk pojazdu. W styczniu 2020 roku na rynku zadebiutowało nowe wcielenie 2008.
Z czeskich salonów zniknęły także 1.664 egzemplarze 3008, co daje wzrost o 17,8% (251 sztuk). Dla większego modelu 5008 zanotowano sprzedaż na poziomie 1.198 samochodów (+4,3%). W ubiegłym roku dostarczono także 443 sztuki Peugeot 508.
Modele dostawcze
Rynek lekkich samochodów dostawczych w Czechach utrzymał się na prawie takim samym poziomie jak w roku 2018 (+1,0%). Marka spod znaku lwa sprzedała 2.754 pojazdy, czyli o 32 egzemplarze mniej niż w 2018 roku (-1,1%). Peugeot osiągnął udział w rynku na poziomie 13,29% i drugie miejsce w rankingu producentów.
Najczęściej rejestrowanym modelem dostawczym marki był Boxer (1.851 sztuk) i pomimo spadku o 15,4% utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Czechach. Peugeot Expert z 619 rejestracjami zajmował 20,3% swojego segmentu i awansował na drugie miejsce rankingu.
„Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników sprzedaży Peugeota w 2019 roku, szczególnie z ponad 5% udziału w rynku, ponieważ naszym celem zawsze było przekroczenie tego limitu. W każdym z ostatnich 12 miesięcy przeciwstawialiśmy się wahaniom sprzedaży i utrzymywaliśmy stały wzrost. W rezultacie zarejestrowano 14.100 samochodów, czyli dwukrotnie więcej niż 10 lat temu. Świadczy to o długoterminowym rozwoju marki i jednocześnie stanowi dla nas zobowiązanie do kontynuacji tego wzrostu. Pierwszymi ważnymi krokami do osiągnięcia celu są nowy Peugeot 208 i nowy 2008, które są już w drodze do dealerów” – powiedział dyrektor marki w Czechach, Marco Venturini.
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze