Peugeot w sierpniu zwiększył swój udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Wielkiej Brytanii do 4,4% (licząc narastająco od początku roku). Marka sprzedała 57.953 pojazdów, w porównaniu do 53.552 sprzedanych w tym samym okresie 2023 roku, co oznacza wzrost sprzedaży pojazdów o 8%, napędzany sukcesem gamy pojazdów elektrycznych.
Sierpień był kolejnym udanym miesiącem dla Peugeot w Wielkiej Brytanii, a udział marki w rynku samochodów osobowych i dostawczych wzrósł do 5,9%, co stanowi wzrost z 4,5% w porównaniu z sierpniem 2023 roku. W sierpniu Peugeot znalazł się również w pierwszej piątce marek pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych. Ponadto Peugeot osiągnął w sierpniu kamień milowy sprzedaży samochodów elektrycznych na poziomie 26,7%, przekraczając cel obowiązkowy.
Wzrost ten był częściowo napędzany sukcesem nowego modelu E-3008, który był drugim najlepiej sprzedającym się elektrycznym średniej wielkości SUV-em w Wielkiej Brytanii w sierpniu, a także znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych ogółem, zaledwie dwa miesiące od rozpoczęcia dostaw do klientów.
Peugeot oferuje najszerszą gamę całkowicie elektrycznych samochodów spośród wszystkich głównych europejskich marek, z 9.661 pojazdami elektrycznymi sprzedanymi już w tym roku w porównaniu do 6.579 w tym samym momencie w 2023 roku. Nowe E-3008 i E-5008 to najnowsze modele, które dołączyły do gamy z zasięgiem odpowiednio do 422 i 411 mil (czyli 679 i 661 km) [dane cyklu WLTP w trakcie homologacji]. Do końca 2024 roku Peugeot będzie oferował 12 całkowicie elektrycznych pojazdów, w tym dziewięć samochodów osobowych i trzy elektryczne lekkie samochody dostawcze.
Gama elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych (e-LCV) marki Peugeot nadal radzi sobie na rynku brytyjskim dobrze, a marka jest liderem sprzedaży elektrycznych furgonetek w sierpniu i w tym roku, a nowe E-Partner i E-Expert zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych w sierpniu. Nowy E-Expert jest również najlepiej sprzedającym się elektryczną furgonetką w Wielkiej Brytanii licząc od początku 2024 roku.
Ten sukces aut elektrycznych sprawił, że Peugeot stał się najlepiej sprzedającą się marką e-LCV w Wielkiej Brytanii w 2024 roku, a jego udział w rynku elektrycznych furgonetek wzrósł do 18,4% w tym roku, co stanowi wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym momentem w 2023 roku.
Oprócz oferowania najszerszej gamy pojazdów elektrycznych spośród wszystkich głównych europejskich marek, Peugeot oferuje również kompleksową gwarancję Allure Care na całą gamę samochodów elektrycznych. Gwarancja obejmuje silnik elektryczny, ładowarkę pokładową, skrzynię biegów oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne do ośmiu lat lub 100.000 mil (160.000 km), dzięki czemu Peugeot jest pierwszym europejskim producentem oferującym tak dobre warunki. Gwarancja Peugeot Allure Care jest aktywowana automatycznie i bezpłatnie przez dwa lata lub 16.000 mil po każdym serwisie w zatwierdzonej przez Peugeot sieci posprzedażowej. Gwarancja Peugeot Allure Care podlega ograniczeniom. Nie obejmuje modeli E-Rifter i E-Traveller. Więcej informacji można znaleźć na stronie peugeot.co.uk.
Eurig Druce, dyrektor zarządzający Peugeot UK, powiedział: „Sierpień przyniósł marce Peugeot kolejny pozytywny wynik sprzedaży, a nasz ogólny udział w rynku wzrósł do 4,4% dzięki sukcesowi naszej gamy pojazdów elektrycznych, przy czym E-3008 dobrze radził sobie w zaledwie drugim pełnym miesiącu sprzedaży, a nasza gama elektrycznych vanów znalazła się na szczycie list sprzedaży. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom najszerszą gamę całkowicie elektrycznych samochodów spośród wszystkich popularnych europejskich marek, a dane z tego miesiąca pokazują nasze zaangażowanie w osiągnięcie pełnej zgodności z normą ZEV do końca 2024 r., z miksem elektrycznym na poziomie ponad 27% w sierpniu”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze