Przedstawiliśmy już informację o wynikach francuskiej sprzedaży Citroëna, czas więc na Peugeota. Okazuje się, że i ta marka Grupy PSA zanotowała wzrost liczby rejestracji w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku.
Marka sygnowana kroczącym lwem okazała się liderem sprzedaży we Francji jeśli chodzi o rejestracje przez klientów indywidualnych. To efekt m.in. dobrej sprzedaży dwóch SUV-ów – 2008 i 3008 – które łącznie w ciągu czterech minionych miesięcy wykroiły dla siebie nieco ponad 7% francuskiego rynku.
Od stycznia do kwietnia włącznie francuski rynek nowych aut (osobowe plus dostawcze) wzrósł o 2,9%. Na tym tle 5,3-procentowy wzrost Peugeota jawi się jako spory sukces. W efekcie rynkowy udział marki wzrósł o 0,4 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i uzyskał poziom 17,5%.
Biorąc pod uwagę jedynie samochody osobowe, wzrost we Francji w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku w stosunku do czterech pierwszych miesięcy roku 2016 wyniósł 2%. Peugeot w tym samym czasie zwiększył sprzedaż w tym segmencie o 4%. Dzięki temu jego udział rynkowy wzrósł o 0,3 punktu procentowego osiągając poziom 17,5%.
Z kolei w segmencie lekkich aut użytkowych wzrost Peugeota również był wyższy, niż wzrost rynku, i wyniósł 7,5%. Spory w tym udział Nowego Peugeota Experta.
Ale wróćmy do samochodów osobowych. Wciąż w piątce najchętniej kupowanych we Francji samochodów osobowych znajduje się trzy modele sygnowane kroczącym lwem. To Peugeot 208 na pozycji drugiej (5% udziału w rynku), Peugeot 2008 na miejscu trzecim (z 3,6-procentowym udziałem w rynku) oraz Peugeot 308 na pozycji czwartej (3,3% udziału w rynku).
Również w kwietniu 2017 roku Peugeot pozostaje liderem w trzech segmentach:
– model 308 zachowuje swoje pierwsze miejsce w segmencie C z udziałem w rynku wynoszącym 3,5%;
– miejski SUV 2008 jest nadal liderem segmentu B-SUV z udziałem w rynku wynoszącym 3,7% i wzrostem rejestracji o ponad 7% w stosunku do kwietnia ubiegłego roku;
– nowy Peugeot 3008 jest nadal liderem w segmencie C-SUV od czasu swojej premiery w październiku 2016 roku, z udziałem w rynku na poziomie 3,4%.
Biorąc pod uwagę liczbę zamówień złożonych w ciągu pierwszych czterech miesięcy bieżącego roku Peugeot wciąż osiąga o 20% wyższe cele sprzedażowe, niż to planowano.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze