Na pohybel malkontentom, chciałoby się rzec ;-) Owszem, nie da się ukryć, że gama modelowa w Grupie PSA nie należała do najmłodszych na Starym Kontynencie. Powoli się to jednak poprawia, co można było zaobserwować choćby na Salonie Samochodowym w Paryżu. I od razu widać to na francuskim rynku, gdzie w październiku 2016 roku wyniki na przykład Peugeota są coraz lepsze. Nie tylko zresztą Peugeota.
W październiku bieżącego roku rynek francuski (łącznie auta osobowe i lekkie samochody dostawcze) skurczył się w stosunku do października’2015 o 4,4%. To dość sporo. W takich realiach tym lepiej wypada wynik Peugeota, do którego należy obecnie 17,6% udziałów w tym rynku, o 0,2 punktu procentowego więcej, niż przed rokiem.
Spadki wiążą się w dużej mierze ze zmniejszonymi zakupami aut użytkowych. Tutaj francuski rynek zmniejszył się o 5,9%. Peugeot przyrósł w tym czasie o 2,7% zyskując 1,5% udziału w rynku, który teraz wynosi 18,4%. Marka utrzymała pozycję wicelidera rynku w segmencie lekkich aut użytkowych.
Rynek aut osobowych stopniał o 4% w stosunku do października’2015. Peugeot pozostaje tu stabilny z udziałem w rynku na poziomie 17,5%. Oznacza to, że w październiku br. marka również odnotowała spadek sprzedaży, taki, jak cały francuski rynek.
Ale są powody do zadowolenia. Peugeot 3008 w październiku z miejsca stał się liderem sprzedaży w swoim segmencie! Z kolei Peugeot 208 już drugi miesiąc z rzędu jest liderem sprzedaży w segmencie B w kanale sprzedaży detalicznej. Udział tego modelu we francuskim rynku wynosi aż 5,1%.
Uwzględniając narastające wyniki sprzedaży za dziesięć miesięcy Peugeot ma trzy modele w grupie pięciu najlepiej sprzedających się aut na francuskim rynku. To Peugeot 208 (pozycja 2.), Peugeot 308 (miejsce 3.) i Peugeot 2008 (zamykający tę piątkę).
W październiku 2016 roku Peugeoty są na czele trzech segmentów rynkowych. Nowy Peugeot 3008, który do sprzedaży trafił dopiero 14. października (!) został liderem w segmencie kompaktowych SUV-ów z udziałem w rynku wynoszącym 1,9%. To prawdziwy sukces – widać wyraźnie, że zainteresowanie tym modelem podczas paryskich targów przełożyło się na zamówienia. Odświeżony w tym roku Peugeot 2008 jest najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie z udziałem w rynku na poziomie 3,5%. Wreszcie Peugeot 308 pozostaje najchętniej kupowanym autem kompaktowym z udziałem w rynku wynoszącym 3,7%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze