Peugeot notuje wzrosty sprzedaży w pierwszej połowie 2016 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost ogólny, w którym ujęte są wyniki zarówno dotyczące samochodów osobowych, jak i dostawczych, wyniósł 7,6%. Rynkowy udział marki sygnowanej kroczącym lwem wyniósł 16,8%, co przekłada się na wzrost sprzedaży na rodzimym rynku o ok. 15.600 samochodów.
Jeśli chodzi o sprzedaż samochodów osobowych w pierwszej połowie 2016 roku, to Peugeot wzrósł o 6,3% zajmując 17% francuskiego rynku.
W gamie lekkich aut użytkowych Peugeot uzyskał we Francji w pierwszej połowie 2016 roku wynik o 15% zwiększając swój udział rynkowy o 0,4 punktu procentowego do poziomu 16% i umacniając się na drugiej pozycji we Francji w tym przedziale rynku.
Biorąc pod uwagę półroczne wyniki sprzedaży wśród pięciu najchętniej wybieranych aut osobowych nad Sekwaną aż trzy modele pochodzą od Peugeota. To Peugeot 208 zajmujący drugą pozycję (4,9% udziału w rynku), Peugeot 308 znajdujący się na miejscu trzecim (4,0%), oraz zamykający wspomniana piątkę Peugeot 2008 (3,4% udziału w rynku).
W pierwszej połowie 2016 roku gama „8” cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Peugeot 208 po dokonanym w ubiegłym roku lekkim liftingu zwiększył sprzedaż w pierwszej połowie 2016 roku w stosunku do pierwszej połowy roku 2015 o aż 16,2%. Wprowadzony na rynek w czerwcu bieżącego roku Peugeot 2008 jeszcze się zbytnio nie przyczynił do wzrostu sprzedaży, jaki zanotowano (+5,4%), ale za to wzrost zamówień na nowy model o prawie 30% pozwala na optymistyczne patrzenie w przyszłość. Peugeot 308 lideruje w swoim segmencie z wynikiem o 9% lepszym, niż rok temu o tej samej porze. Peugeot 508 pozostaje liderem na rynku rodzinnych sedanów z jednoprocentowym udziałem we francuskim rynku.
KG
Najnowsze komentarze