Po 10 miesiącach br. Peugeot znowu jest we Francji liderem sprzedaży samochodów osobowych oraz liderem w kanale sprzedaży detalicznej. Znowu, czyli drugi miesiąc z rzędu.
W październiku 2018 r., drugi miesiąc z rzędu, Peugeot jest numerem jeden na rynku samochodów osobowych i osiągnął najlepsze wyniki na rodzimym rynku w całym w 2018 r. Z udziałem w rynku wynoszącym 20,12% marka sygnowana kroczącym lwem jest również liderem kanału sprzedaży dla klientów indywidualnych w miesiącu i w ujęciu skumulowanym za całą dotychczasową część roku 2018.
Po 10 miesiącach 2018 r. Peugeot odnotował wzrost liczby rejestracji o 8,03%, co przekłada się na ponad 2.200 dodatkowych rejestracji w porównaniu do tego samego okresu 2017 roku. Duży wpływ na te znakomite wyniki ma sprzedaż modeli typu SUV. Peugeot oferuje trzy takie auta: modele 2008, 3008 i 5008. Po 10 miesiącach br. Peugeot może się pochwalić na rodzimym rynku przeszło 155.000 rejestracji tych trzech modeli. Przekłada się to na 8,4% udziału we francuskim rynku samochodów osobowych.
Wyniki skumulowane po 10 miesiącach br. można podsumować następującymi faktami:
– dwa samochody marki Peugeot są na podium najlepiej sprzedających się samochodów osobowych we Francji. To Peugeot 208 zajmujący drugie miejsce z rynkowym udziałem wynoszącym 4,7% oraz Peugeot 3008 zajmujący pozycję trzecią z udziałem w rynku na poziomie 4,0%.
– dwa pojazdy marki Peugeot są liderami w swoich segmentach. To Peugeot 308 w segmencie aut kompaktowych (udział we francuskim rynku na poziomie 2,9%) oraz Peugeot 3008 w segmencie kompaktowych SUV-ów (udział we francuskim rynku na poziomie 4,0%).
Udział rynkowy Peugeota w segmencie aut osobowych we Francji wynosi 17,9% – o 0,4 punktu procentowego więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ten segment rynku wzrósł o 5,7%, zaś wzrost Peugeota był wyższy – 8,3%.
Peugeot może się pochwalić wzrostem także w segmencie lekkich aut użytkowych. Cały ten segment wzrósł we Francji o 5,0%, zaś wzrost Peugeota sięgnął 6,7%. Rynkowy udział marki sygnowanej kroczącym lwem wynosi po 10 miesiącach 2018 roku 17,2%, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Łączna sprzedaż Peugeota we Francji po 10 miesiącach 2018 roku okazała się o 8.0% wyższa, niż rok temu w analogicznym okresie. To przyrost większy, niż całego francuskiego rynku, który osiągnął poziom 5,6%. Rynkowy udział marki spod znaku lwa wynosi po 10 miesiącach 2018 roku 17,8% i jest wyższy w porównaniu z 10 pierwszymi miesiącami ubiegłego roku o 0,4 punktu procentowego.
Jutro opublikujemy dane dotyczące francuskiej sprzedaży Citroëna.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze