Peugeot opublikował kluczowe informacje na temat sprzedaży na rodzimym rynku po trzech kwartałach 2019 roku. Okazuje się, że marka wciąż jest liderem w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych.
Takie znakomite wyniki są przede wszystkim efektem świetnej sprzedaży samochodów typu SUV. Peugeot oferuje trzy tego typu modele: 2008, 3008 i 5008. Ale nie samymi SUV-ami rynek żyje. Spory wpływ na wyniki Peugeota we Francji po trzech kwartałach 2019 roku miały też trzy inne modele, z których każdy jest liderem sprzedaży w swoim segmencie. To Peugeoty 308, 508 oraz Rifter.
Czy tak zadowalające wyniki Peugeota po trzech kwartałach 2019 roku pozwalają na odpoczynek? W żadnym razie! Marka od wczoraj prezentuje u wszystkich francuskich dealerów swoje najnowsze dziecko, bardzo ważne w gamie. Chodzi oczywiście o Nowego Peugeota 208. Co ważne – samochód jest od początku dostępny zarówno w klasycznych odmianach z silnikami spalinowymi, jak i z napędem elektrycznym. Producent ma nadzieję, że ten model pozwoli na uzyskanie jeszcze lepszych wyników sprzedaży. Nie tylko na rodzimym rynku.
Podsumowując sprzedaż marki Peugeot we Francji po trzech kwartałach 2019 roku nie da się pominąć następujących faktów:
– cztery modele Peugeot są liderami w swoich segmentach. To Peugeot 3008 w segmencie kompaktowych SUV-ów z 3,4-procentowym udziałem w rynku, Peugeot 308 w klasie aut kompaktowych (2,6% udziału w rynku), Peugeot 508 wśród aut segmentu D (0,7% udziału w rynku na koniec sierpnia) oraz Peugeot Rifter (lider w segmencie kombivanów z 0,6-procentowym udziałem w rynku).
– dwa modele Peugeot znajdują się w pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów osobowych we Francji. To Peugeot 208, który zajmuje pozycję drugą i ma 4,6% udziału w rynku oraz Peugeot 3008 z 3,4-procentowym udziałem plasujący się na miejscu czwartym.
Z kolei na koniec września 2019 roku we Francji Peugeot może się pochwalić udziałem rynkowym w gamie aut osobowych na poziomie 17,4%, przy czym warto podkreślić, że rynek ów skurczył się w stosunku do września 2018 roku o 1,3%. Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych rynek wzrósł o 5,9%, zaś sprzedaż Peugeota powiększyła się o 7,6%. W efekcie Peugeot zwiększył swój udział w tym segmencie o 0,3 punktu procentowego do poziomu 17,6%.
Na stabilnym łącznie rynku aut osobowych i lekkich pojazdów dostawczych udział rynkowy Peugeota wynosi 17,4%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze