Peugeot potwierdza swoją pozycję lidera w segmencie SUV we Francji. Po trzech pierwszych miesiącach 2018 roku rynkowe udziały marki sygnowanej kroczącym lwem wzrosły o 1,2 punktu procentowego i osiągnęły poziom 18,5%. I chodzi tu tylko o samochody osobowe!
Taki efekt, to skutek przede wszystkim znakomitej sprzedaży SUV-ów. Okazuje się bowiem, ze klienci, nie tylko we Francji zresztą, wcale nie potrzebują SUV-ów z napędem na cztery koła! Jeśli samochód jest atrakcyjny, to i z napędem jednej osi sprzeda się bardzo dobrze. Po trzech pierwszych miesiącach 2018 roku SUV-y Peugeota uzyskały łącznie 8,5% francuskiego rynku aut osobowych. W liczbach bezwzględnych jest to niemal 47.500 egzemplarzy zarejestrowanych w tym okresie.
Na samego tylko Peugeota 3008 przypada 4% udziału we francuskim rynku samochodów osobowych. W efekcie zajmuje trzecie miejsce na podium najlepiej sprzedających się pojazdów we Francji.
Liderem francuskiej sprzedaży w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych po trzech pierwszych miesiącach 2018 roku jest z kolei Peugeot 208. Wyniki jego sprzedaży wzrosły o 5% w stosunku do pierwszego kwartału 2017 roku.
W pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych są dwa Peugeoty. To wspomniane modele 208 (druga pozycja i 5,1% udziału w rynku) i 3008 (miejsce trzecie z wynikiem 4%).
Jeśli weźmiemy pod uwagę ranking w segmentach, to tu dominują trzy modele marki. To najlepsza sprzedaż w segmencie C-SUV dla Peugeota 3008 (4% udziału w rynku), pozycja lidera dla Peugeota 308 w segmencie aut kompaktowych (3% udziału w rynku) i pierwsze miejsce Peugeota 508 w segmencie D. Starego Peugeota 508, a przecież w blokach startowych stoi już nowa wersja! Oj, będzie się działo…
Francuski rynek aut osobowych wzrósł po trzech pierwszych miesiącach 2018 roku o 2,9% w stosunku do pierwszego kwartału roku minionego. Wzrost Peugeota w tym segmencie sięgnął poziomu 9,9%, czyli okazał się przeszło trzykrotnie wyższy.
Łącznie na rynku samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych Peugeot uzyskał 9-procentowy wzrost sprzedaży. Cały rynek wzrósł we Francji w ciągu minionych trzech miesięcy o 3,5%. Do Peugeota należy więc 18,4% całego francuskiego rynku (oba segmenty). To o niemal 1 punkt procenty więcej, niż rok temu w analogicznym okresie.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze