Peugeot opublikował wstępne dane dotyczące sprzedaży na rodzimym rynku w minionym roku. Okazuje się, że był to trzeci z rzędu rok, w którym marka sygnowana kroczącym lwem wykazała wzrost sprzedaży we Francji.
Francuski rynek wzrósł w minionym roku o 5,9%, ale przyrost Peugeota był wyższy i sięgnął 6,3% – francuska marka sprzedała 387.043 samochody, o 22.830 więcej, niż w roku 2014. Wzrósł też – o pół punktu procentowego – udział Peugeota we francuskim rynku i w roku 2015 wyniósł on 16,9%.
To ogółem. A jak wyglądała sytuacja w samych autach osobowych? Okazuje się, że jeszcze lepiej dla Peugeota. Rynek urósł tu o 4,6%, a przyrost Peugeota był zauważalnie wyższy – aż 7,3% z udziałem w rynku na poziomie 17,1%.
W efekcie Peugeot zwiększył sprzedaż we Francji trzeci rok z rzędu w ujęciu łącznym samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych. Trzy modele marki znalazły się w Top 5 francuskiego rynku – to Peugeoty 208, 308 i 2008. Ten pierwszy zajmuje drugie miejsce we Francji z udziałem w rynku na poziomie 4,7%. Ten drugi jest trzeci z rynkowym udziałem wynoszącym 3,9%, a Top 5 zamyka crossover 2008 z udziałem w rynku sięgającym 3,3%.
Na ten sukces rynkowy wpływ miały także bogate i mocne wersje samochodów z gamy GT Line (208, 308 i 508). W przypadku 308-ki na wersję GT przypadło niemal 10% całej sprzedaży tego udanego kompaktowego auta. Przypomnijmy, że jest też wersja kombi tego auta.
Z kolei najwyższe wersje modeli 208 i 308, czyli 208 GTi oraz 308 GTi stanowiły łącznie około 5% wszystkich wybieranych wersji Peugeotów 208 i 308.
Cały czas dobre wyniki sprzedaży notuje też Peugeot 508, na którego przypadło 1,1% francuskiego rynku w roku 2015. Ten model zajmuje pierwsze miejsce we Francji w segmencie rodzinnych sedanów.
KG
Najnowsze komentarze