Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot we Włoszech w roku 2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-20
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
15 1
A A
1

Warto przeczytać!

Używany Citroën C5 I i Peugeot 407 – jeden koncern, skrajnie różne koncepcje

Przegląd rynku. Tani samochód na dojazdy do pracy za 10 tysięcy złotych z silnikiem diesla

Nowy Nissan Qashqai uznany najbardziej niezawodnym samochodem w Wielkiej Brytanii

Blisko 700 tysięcy samochodów Citroën, Opel i Peugeot do serwisu! Wielka akcja naprawcza silników 1.2

Po opublikowaniu wyników ubiegłorocznej sprzedaży w Italii Citroëna i Grupy Renault czas sprawdzić, jak w minionym roku radził sobie we Włoszech Peugeot. Okazuje się, że też całkiem dobrze! Włoski rynek urósł w minionych dwunastu miesiącach o 6,7. Peugeot we Włoszech sprzedał w 2017 roku o 10,3% więcej aut, niż rok wcześniej. To ponad 118.000 samochodów.

W efekcie Peugeot we Włoszech uplasował się na piątym miejscu pod względem popularności wśród marek samochodowych. Udało się uzyskać 5,5% udziału we włoskim rynku, ale perspektywy są obiecujące. Dlaczego? Bo w drugiej połowie 2017 roku dynamika sprzedaży wyraźnie podskoczyła, a w ostatnim kwartale Peugeot we Włoszech uzyskał nawet lekko ponad 6% udziału w rynku! W grudniu udział rynkowy Peugeota sięgnął poziomu 6,3%!

To w dużej mierze efekt wprowadzenia do sprzedaży drugiego z SUV-ów. Peugeot 3008 sprzedaje się bardzo dobrze, a w drugiej połowie roku dołączył do niego większy 5008. Klientom te samochody przypadły do gustu nie tylko w Italii. Pisaliśmy niedawno o tym, że na SUV-y przypadła blisko połowa całej sprzedaży Peugeota w Hiszpanii.

Podobnie rzecz wygląda w Italii. Peugeot we Włoszech, jak wspomniałem, sprzedał w minionym roku ponad 118.000 samochodów. Blisko 50.000, to były SUV-y! Ponad 23.000 z nich, to był model 2008. Niewiele mniej, bo przeszło 20.000, przypadło na Peugeota 3008. Nie podano konkretnej liczby sprzedanych 5008-ek, ale Peugeot zapewnia, że w minionym roku zarejestrowano we Włoszech blisko 50.000 SUV-ów jego produkcji. Informuje też, że stanowiło to 43% całej sprzedaży marki w tym kraju. To tylko o jakieś 3,5-4 punkty procentowe mniej, niż we wspomnianej Hiszpanii. I mówimy o segmencie, w którym jeszcze niedawno Peugeota praktycznie nie było!

Klienci doceniają wyjątkowe cechy SUV-ów Peugeota, takie jak najnowocześniejsza technologia, wyjątkowy design i niepowtarzalna przyjemność z jazdy. Nie bez znaczenia pozostaje też dobrze przygotowana oferta handlowa oparta na szeregu rozwiązań zakupowych dedykowanych zarówno klientom prywatnym, jak i biznesowym.

Na rynku samochodów osobowych Peugeot we Włoszech zyskał niemal 11% w porównaniu do 2016 roku. Udział rynkowy sięgnął na koniec ubiegłego roku 5,3%, ale w drugiej połowie roku charakteryzuje się wzrostem o około pół punktu procentowego w porównaniu z pierwszą.

Z kolei w zakresie pojazdów użytkowych rynek, na którym Peugeot zawsze był liderem, wciąż był bardzo dobry. Rok 2017 zakończył się rekordowym wynikiem dla marki spod znaku kroczącego lwa. Łącznie zarejestrowano w Italii 14.600 pojazdów francuskiego producenta, o 7,9% więcej niż w poprzednim roku, a udział w rynku wzrósł do 7,6%. Również w tym przypadku, w porównaniu do już i tak doskonałych wyników w 2016 roku, Peugeot był w stanie zwiększyć swój udział w rynku o ponad 1 punkt procentowy w trzecim i czwartym kwartale 2017 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016.

Najlepiej sprzedającym się Peugeotem we Włoszech był model 208, co chyba nie jest zaskoczeniem. To auto ustanowiło kolejny rekord sprzedaży w tym kraju. W minionym roku zarejestrowano niemal 38.000 sztuk 208-ek. To o ok. 10.000 więcej, niż w roku 2016! Od chwili premiery Włosi kupili już ponad 180.000 egzemplarzy Peugeota 208!

W gamie pojazdów użytkowych warto wspomnieć o doskonałym wyniku modelu Expert. Znakomite wyniki uzyskał także największy model, Boxer, którego sprzedaż wzrosła w minionym roku o 14,6%.

 

 

Krzysztof Gregorczyk


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200820830085008BoxerExpertPeugeotsprzedaż
Udostepnij6Tweet4Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.