W pierwszych pięciu miesiącach tego roku czeski rynek samochodowy wzrósł o 22% rok do roku, a marka Peugeot odnotowała wzrost na tym rynku o ponad 31% i powróciła do czwórki najlepiej sprzedających się marek. U naszych południowo-zachodnich sąsiadów.
„Chociaż sprzedaż marki Peugeot w Czechach nie osiągnęła jeszcze poziomu przedcovidowego, to jednak nastąpiła znaczna poprawa w porównaniu z ubiegłym rokiem. Pomimo ograniczeń produkcyjnych i zanikających już na szczęście ograniczeń w sprzedaży, naszym dealerom udało się zarejestrować 1.073 samochody, co jest wielkim sukcesem i jednocześnie obiecującym potencjałem dla imprezy Peugeot Emotion Day, która ruszyła 1. czerwca” – powiedział Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
Peugeot odpowiadał za cztery procent majowej sprzedaży samochodów osobowych w Czechach. Z 864 rejestracjami zajął 7. miejsce w rankingu marek. Pod względem modeli dominuje model Peugeot 2008, który awansował na 3. miejsce w swoim segmencie i jest obecnie 14. najlepiej sprzedającym się samochodem na czeskim rynku. W 2021 roku Peugeot zarejestrował dotychczas łącznie 3.720 samochodów i z udziałem 4,12% zajmuje 6. pozycję.
W segmencie samochodów dostawczych marka Peugeot zajęła w maju pierwsze miejsce z 209 zarejestrowanymi samochodami, podobnie jak w poprzednim miesiącu. W narastających wynikach za 2021 rok zajmuje drugie miejsce. W powrocie na szczyty rankingów marce pomoże niewątpliwie 7-dniowa impreza Peugeot Professional, która rozpocznie się 14 czerwca.
W sumie klienci w Czechach zarejestrowali w maju 1.073 auta Peugeot, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 4,59% i na 5. miejscu w rankingu aut. Jednak niezmiennie dobre wyniki sprzedaży w ostatnich okresach przesunęły markę na czwartą pozycję w rankingu za sprzedaż skumulowaną w pierwszych 5 miesiącach 2021 roku. Z 4.634 pojazdami i udziałem w rynku wynoszącym 4,74%, Peugeot wykazuje wzrost o 31,3% rok do roku na rynku rosnącym o 22%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze