Po blisko 30 latach nieobecności Grupa PSA potwierdza powrót na rynek amerykański. Na tym rynku pojawi się marka Peugeot. Koncern potwierdził również, że wprowadzi Citroena na rynek indyjski, a Opla z powrotem do Rosji. Do 2021 roku sprzedaż poza Europą ma być zwiększona o 50%. Jest to część planu uniezależnienia marek Citroen, DS i Peugeot od Europy. Nowa strategia związana jest też z ambitnymi planami ekspansji na kolejne kraje.
Peugeot zakończył sprzedaż w USA w 1991 roku, jednak rynek amerykański od dawna pozostaje na celowniku PSA. Już w 2016 roku Carlos Tavares nakreślił plan powrotu do Ameryki. Pierwszym krokiem było uruchomienie usług Free2Move. Teraz przyszedł czas na budowę sieci sprzedaży. Grupa chce też znacząco przyspieszyć wprowadzanie nowych modeli. Mają być prezentowane w cyklu 3-letnim, gdy do tej pory średni czas życia modelu wynosił około siedmiu lat. W ciągu dwóch lat powinniśmy zobaczyć co najmniej kilkadziesiąt premier i odświeżonych wersji.
PSA zamierza również postawić na napędy elektryczne. Do 2025 roku każdy model Citroena, DS, Opla i Peugeot będzie posiadał pełną wersję elektryczną lub hybrydę.
Najnowsze komentarze