Czechy, to kraj, w którym wręcz kocha się hokej. Uprawia się tam także unihokeja, dyscyplinę dość podobną, ale jednak z paroma istotnymi różnicami. Nie ma lodu, nie ma łyżew, nie ma takiej brutalności, zamiast krążka gra się ażurową piłeczką, a pojedynki toczy się w halach sportowych. Jest dwóch równoważnych sędziów. Unihokeja nazywa się też często floorballem.
Z uwagi na możliwość gry w unihokeja np. w przyszkolnych salach gimnastycznych i niskie koszty przystąpienia do tej dyscypliny sportu, jest ona w Czechach bardzo popularna. Pod względem liczby uczestników rozgrywek jest drugą najpopularniejszą grą zespołową u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Okazało się to sporym magnesem dla marki Peugeot, która powróciła do sponsorowania tej dyscypliny sportu, a konkretnie do partnerstwa z klubem Florbal Chodov z Pragi.
Współpraca sprowadza się do użyczenia czterech samochodów Peugeot klubowi, w zamian za co klub zapewni wsparcie marketingowe francuskiej marce. I choć popularność unihokeja w różnych krajach jest różna, to w Czechach taka współpraca ma naprawdę duży sens. Z międzynarodowego punktu widzenia nazwa Peugeot kojarzy się z różnymi sportami, zwłaszcza z tenisem, golfem i rugby. Z uwagi na popularność unihokeja w Czechach nawiązanie współpracy z klubem z Pragi na pewno jest dobrym posunięciem.
Klub Florbal Chodov jest jednym z najstarszych, największych i odnoszących największe sukcesy klubów w Czechach. Jego najcenniejszymi osiągnięciami są tytuły mistrzowskie z lat 2015, 2016 i 2017. Także w bieżącym roku będzie walczył o kolejne zwycięstwo w lidze unihokeja, ale teraz już jako partner Peugeota.
Czy to się opłaci? Z pewnością. A to z uwagi na fakt, iż dzięki atrakcyjności unihokeja dla widzów udało się tej dyscyplinie dostać na ekrany telewizorów i znaleźć prestiżowe hale, takie jak Arena O2. To skłoniły również Peugeota do zawarcia umowy o współpracy. Na czas trwania umowy klub Florbal Chodov otrzymał cztery samochody: Peugeot 208, dwa egzemplarze Peugeot 5008 oraz nowość na rynku, Peugeot 3008 Hybrid. W zamian Klub Florbal Chodov zapewni marce Peugeot wsparcie marketingowe i widoczność na wszystkich meczach krajowych we wszystkich swoich oddziałach.
„Unihokej jest dla nas kwestią serca. Już w latach 2017-2019 wspieraliśmy ośmiokrotnych mistrzów unihokeja w Czechach. Wracamy teraz do tego popularnego sportu w jeszcze większym stopniu. Dzięki naszemu nowemu partnerowi, klubowi Florbal Chodov, który zrzesza zespoły wszystkich kategorii i bierze udział w najlepszych rozgrywkach ligowych, mamy dalsze możliwości podniesienia rangi marki Peugeot i wzmocnienia jej wizerunku w Czechach” – twierdzi Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
„To dla nas wielki zaszczyt powitać Peugeota w naszej partnerskiej rodzinie. Naprawdę doceniamy współpracę i zrobimy wszystko, aby z dumą reprezentować tę wspaniałą markę, z samochodów której będziemy teraz z radością korzystać. Jesteśmy szczerze podekscytowani od pierwszych dni, bo jazda tymi autami wzbudzają w nas silne emocje. Mówiąc o emocjach, należy wspomnieć, że Peugeot ma lwa w logo. To określenie kilka lat temu stało się spontaniczną nazwą dla naszego zespołu kobiet. Ponadto lwice Chodova otworzyły drzwi do współpracy dzięki tegorocznemu zwycięstwu w finale czeskiego pucharu unihokeja, a my już nie możemy się doczekać momentu, w którym historia się zakończy, a wszystkie nasze drużyny wybiegną z lwem na piersiach i przyniosą radość i dumę naszemu partnerowi” – dodał David Bohumínský, dyrektor generalny klubu Florbal Chodov.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze