Amerykańskie serwisy motoryzacyjne są pełne informacji o powrocie marki Peugeot. Okazuje się, że może to nastąpić dużo szybciej niż myśleliśmy a to dzięki przejęciu Opla. Dlaczego?
Sprzedaż Opla przez General Motors miała być sposobem na polepszenie wyników amerykańskiego koncernu. I tak się rzeczywiście stało. Jednak Amerykanie dali tym samym Francuzom możliwość zwiększenia efektu skali i przyspieszenia rozwoju całej grupy PSA. Dzięki temu Peugeot mógł w krótkim czasie zmodyfikować swój plan wejścia do USA. Jeśli tak się stanie, General Motors stanie w obliczu nowego, potężnego… wroga. A właściwie konkurenta. Długoterminowo może tego bardzo żałować.
Premiera Peugeot w USA planowana jest na 2023 rok a być może nawet szybciej. Wszystko dzięki bardzo szybkiemu rozwojowi sprzedaży elektronicznej. PSA już dzisiaj eksperymentuje z tą formą pozyskiwania klientów i odnosi spore sukcesy. Do niedawna problemem było zbudowanie sieci sprzedaży. Jeśli potwierdzą się nasze informacje, że USA ma być pierwszym dużym rynkiem elektronicznym, wejście tam może być skrócone jeszcze o rok lub dwa.
Peugeot ma sporo propozycji, które interesują Amerykanów. Szczególną uwagę przykuwa nowy Peugeot 508 i Peugeot 5008. A wkrótce pojawią się przecież hybrydy i wersje elektryczne. To dodatkowy powód do bólu głowy dla General Motors, które nie może na razie konkurować na tym polu.
Najnowsze komentarze