Peugeot wróci do USA szybciej dzięki przejęciu Opla

8 11

Amerykańskie serwisy motoryzacyjne są pełne informacji o powrocie marki Peugeot. Okazuje się, że może to nastąpić dużo szybciej niż myśleliśmy a to dzięki przejęciu Opla. Dlaczego?

Sprzedaż Opla przez General Motors miała być sposobem na polepszenie wyników amerykańskiego koncernu. I tak się rzeczywiście stało. Jednak Amerykanie dali tym samym Francuzom możliwość zwiększenia efektu skali i przyspieszenia rozwoju całej grupy PSA. Dzięki temu Peugeot mógł w krótkim czasie zmodyfikować swój plan wejścia do USA. Jeśli tak się stanie, General Motors stanie w obliczu nowego, potężnego… wroga. A właściwie konkurenta. Długoterminowo może tego bardzo żałować.

Premiera Peugeot w USA planowana jest na 2023 rok a być może nawet szybciej. Wszystko dzięki bardzo szybkiemu rozwojowi sprzedaży elektronicznej. PSA już dzisiaj eksperymentuje z tą formą pozyskiwania klientów i odnosi spore sukcesy. Do niedawna problemem było zbudowanie sieci sprzedaży. Jeśli potwierdzą się nasze informacje, że USA ma być pierwszym dużym rynkiem elektronicznym, wejście tam może być skrócone jeszcze o rok lub dwa.

Peugeot ma sporo propozycji, które interesują Amerykanów. Szczególną uwagę przykuwa nowy Peugeot 508 i Peugeot 5008. A wkrótce pojawią się przecież hybrydy i wersje elektryczne. To dodatkowy powód do bólu głowy dla General Motors, które nie może na razie konkurować na tym polu.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
KrzysztofPiotr001RamboRedaxermann Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bzda
Gość
Bzda

I to jest pytanie. Kto straci na wejsciu PSA do USA? Czy koncerny amerykańskie, japończycy, korea a może jednak niemcy?

Roman
Gość
Roman

Peugeot ma dobrą ofertę samochodów na rynek europejski, przynajmniej na kilka najbliższych lat. Modele 508 czy 5008 przy swojej wielkości mogą być konkurencją w USA choćby dla rozpowszechnionych tam modeli firm japońskich czy południowokoreańskich. Może też i dla firm europejskich eksportujących tam samochody. Wcześniej jednak przed oficjalnym dopuszczeniem do sprzedaży i ruchu w USA będą musiały uzyskać stosowne zezwolenia (homologacje) amerykańskich federalnych instytucji odpowiedzialnych za wymogi bezpieczeństwa (ochrona pasażerów w przypadku zderzeń i ochrona pieszych w przypadku najechania przez samochód) i ochrony środowiska (normy emisji spalin rzeczywiste a nie deklarowane). Zapewne samochody Peugeota przejdą bez trudności te testy i otrzymają… Czytaj więcej »

axermann
Gość
axermann

Ale rozumiem że na rynek amerykański koncern PSA zaoferuje jakieś normalne silniki a nie trzycylindrowe popierdółki którymi niestety musimy sie podniecać na naszym rodzimym rynku?

Piotr001
Gość
Piotr001

Może ty musisz, ja na pewno nie!

Red
Gość
Red

Może coś z tego wyjdzie. Opel w USA oferował Mokkę z silnikiem 1,4 turbo i Astrę z silnikiem 1,6/200KM. Downsizing dotarł i za ocean.

Miejmy tylko nadzieję, że Peugeot nie wysmoli się z 5008 i 508 z silnikami 1,6, bo Amerykanie zabiją ich śmiechem.

Rambo
Gość
Rambo

Będą tam 1.2 PT , do tego beczka oleju silnikowego gratis.

Roman
Gość
Roman

Z pewnością silnik 3-cylindrowy o pojemności 1,2 litra ma raczej niewielkie szanse na rynku amerykańskim (USA, Kanada) ale zużycie oleju jest u niego przy zachowaniu koniecznych wymian co rok lub 15 tys km praktycznie niezauważalne (0,1-0,2 litra). Widzę to na podstawie własnej obserwacji.

Krzysztof
Editor

Rambo – kolejny troll. Trzy wpisy pod trzema różnymi artykułami, każdy pod innym nickiem, i każdy bezsensowny.