Peugeot wstrzymuje produkcję 308 GTi

10 40

Peugeot wstrzymuje produkcję modelu 308 GTi. Przyczyną decyzji francuskiego producenta są testy emisji spalin WLTP, które muszą przejść wszystkie nowe samochody na rynku.

Nowe testy sprawdzające poziom emisji spalin pojazdów o nazwie Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) weszły w życie jesienią ubiegłego roku dla każdego nowo wyprodukowanego modelu samochodu. Od września 2018 procedurę muszą spełniać wszystkie samochody po raz pierwszy rejestrowane na rynku europejskim. Test zastąpił cykl NEDC i pozwala na bardziej realistyczne przedstawienie emisji spalin pojazdów. Przybliża jazdę w warunkach drogowych i obejmuje większy zakres prędkości oraz temperatur podczas badania. Jedną z ofiar WLTP został Peugeot 308 GTi. Francuski producent musi wstrzymać produkcję swojego rasowego kompaktu, aby dostosować jednostkę do europejskich wymagań.

308 GTi jest napędzany za pomocą silnika THP o pojemności 1.6 litra, który generuje 270 KM mocy. Aby spełnić przepisy jednostka zostanie wyposażona w filtr cząstek stałych. Poprawka nie będzie miała wpływ na moc pojazdu. Peugeot wstrzyma produkcję swojego hot-hatcha od lipca do początku października 2018 roku.

Peugeot 308 GTi nie jest pierwszym modelem, który trzeba było dostosować do wymagań Unii Europejskiej. Przykładem może być BMW, które zaprzestało montażu modelu M3 oraz sprzedaży Serii 7 w Europie. Z kolei Audi wstrzymało produkcję modelu SQ5, a Porsche całkowicie zaprzestało przyjmowanie zamówień na Starym Kontynencie.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
MaveriqJohnKewinPiotr001tomek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Niedługo samochody będą oczyszczać powietrze.

Tomasz
Gość
Tomasz

Już niektóre to robią

Michu
Gość
Michu

Zaje…ą własną czyli europejską motoryzację…

Alessandro
Gość
Alessandro

Jesli truje ludzi to chyba dobrze co?
Wymusza to postęp i zmianę. Kiedys były od tego wojny, ja wole UE oraz dzieci bez raka. Ty?

tomek
Gość
tomek

hahaha :lol: spójrz na niebo i zobacz jak twoja UE dba żeby nikt raka nie miał…

Piotr001
Gość
Piotr001

Produkcja będzie wstrzymana od lipca do października, nie zakończona. I jeśli GTi dodatkowo powróci z opcjonalnym automatem to tylko będę im bił brawa, bo czekam właśnie na taką skrzynie w tym aucie. Wszystkie diesle z PSA jakie miałem i mam, są wyposażone w DPF i nigdy nie miałem z tym systemem problemów. Jest dopracowany do perfekcji, a auto którym nakręciłem nawet 200 tys. nie śmierdzi z rury wydechowej.

Kewin
Gość
Kewin

A co wąchasz rury?

Piotr001
Gość
Piotr001

A ty oddychasz du*ą? Z resztą z takim imieniem to wszystkiego się można spodziewać.

John
Gość
John

Nie sądzę, żeby C.T. założył dwusprzęgłową skrzynię. Za drogo. Może EAT8 + Software + Wtryski + Nowy dźwięk. Tyle, że pewnie będzie sie kręcił tylko do 6.000 obr/min.

Maveriq
Gość
Maveriq

Produkcja już wznowiona, miało nie być ubytku mocy, a (mam nadzieję, że to błąd w systemie) już nowo wyprodukowane mają 260KM.