sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot wygrał konkurs samochodowy już w 1894 roku. Najlepszy pojazd bez koni

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-21
w Historia
Czas czytania 2 minut
35 1
0
31
UDOSTĘPNIEŃ
103
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym

Citroen 2CV mógł trafić do Polski już w 1957 roku!

Niezwykły elektryczny Bugatti z… 1926 roku

Marka Peugeot już w 1894 roku z sukcesami brała udział w różnego rodzaju konkursach na pojazdy bez koni. Przejazd na testowej trasie z Paryża zakończył się sukcesem i bracia zyskali 2.500 franków, sumę na ówczesne czasy naprawdę sporą. O wydarzeniu donosiła Gazeta Polska. Poczytajcie:

Konkurs pojazdów bez koni. W dniu 22-gim bieżącego miesiąca odbył się w Paryżu, ogłoszony przez Petit Journal, konkurs pojazdów bez koni, na który zgłosiło się 21 konkurentów. Pierwszą nagrodę, w sumie 5.000 franków, przeznaczoną dla pojazdu z motorem bezpiecznym, łatwym do kierowania i niezbyt kosztownym, podzielono między pp. Panchard i Levassor z Ivry pod Paryżem, oraz synów firmy Peugeot z Valentigny; obaj zastosowali do pojazdu jako siłę napędową naftę albo gazolinę.

Peugeot w konkursie w Rouen

Zobacz: Historia Peugeot, od małego warsztatu do giganta motoryzacji. 

Drugą nagrodę 2.000 franków przyznano firmie de Dion Bourton & Co za motor parowy, który może być, jak koń, do każdego pojazdu zaprzężony i funkcyonuje z nadzwyczajną szybkością; pojazd ten z tym motorem, pierwszy przybył do celu to jest do Roueu, ale pierwszej nagrody nie otrzymał, gdyż nie odpowiadał wszystkim warunkom konkursu. Maszyna taka, zaprzężona do wiktoryi, przebywa z łatwością 18 klmtr. na godzinę.

Trzecią nagrodę, 1.500 franków, otrzymał pan Blant, za pojazd na 9 osób, zaopatrzony w motor parowy; 4-tą po 1.000 franków, przyznano dwóm powozom o motorze naftowym. 5-tą; 500 franków, dostał p. Roger za udatne udoskonalenie własnego motoru naftowego.

Nadto przyznano jeszcze kilka nagród zachęty a trycyklowi parowemu z opałem naftowym zaszczytną wzmiankę. Z 21 uczestników konkursu 20 dojechało do Nantes, a do Rouen 17-tu.

źródło: Gazeta Polska : (dawniej Codzienna) 1894, nr 170 (28 lipca)

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: historiaPeugeot
Udostepnij12Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Nowy Peugeot 308 – trwają dni otwarte. Przyjdź do salonu i zobacz najnowszy kompakt lwa

Następny

Clarkson: Citroën CX to dosłownie najlepiej jeżdżący samochód, jaki kiedykolwiek stworzono. Bombowy odcinek z BMW

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Clarkson: Citroën CX to dosłownie najlepiej jeżdżący samochód, jaki kiedykolwiek stworzono. Bombowy odcinek z BMW

Nasz wywiad: Nowa Dacia Jogger jest skazana na sukces. Grzegorz Zalewski dyrektor Dacii na terytorium East

Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.