Peugeot odnotowuje rekordową sprzedaż i świetne wyniki nowych modeli

5 88

Zapraszamy Was na krótkie podsumowanie tego, jakie wyniki handlowe osiągnął Peugeot w roku 2018. Zestawienie będzie kompaktowe, ale pełne dobrych wieści. Dobrych, a momentami nawet zaskakujących. I mam tu na myśli przede wszystkim polski rynek…

Peugeot sprzedał w roku 2018 – na całym świecie – 1.740.283 samochody. Światowa sprzedaż marki wzrosła w porównaniu do roku 2017 o 2,4% i to nie licząc aut wyprodukowanych w ramach przedsięwzięć typu joint venture. Biorąc pod uwagę tylko rynek europejski Peugeot zanotował najwyższy wzrost sprzedaży w grupie dziesięciu największych producentów samochodów na Starym Kontynencie.

Na szesnastu rynkach Peugeot uzyskał w roku 2018 rekordowe wyniki czy to pod względem dostaw, czy udziału w rynku:
– rekordowy udział w rynku odnotowano we Francji i Włoszech;
– rekordowy udział w rynku  i rekordowe dostawy odnotowano w Portugalii, Grecji i Irlandii;
– rekordowe dostawy odnotowano w Hiszpanii, Polsce, Chile, Czechach, Maroku, Japonii, Meksyku, na Słowacji, w Hong-Kongu, Chorwacji i Estonii.

W gamie lekkich aut użytkowych Peugeot w roku 2018 zanotował kolejny rekord. Klientom dostarczono 243.000 takich samochodów. To o 4% więcej, niż w roku 2017. Rekordową sprzedaż odnotowano w przypadku Boxera (73.000 aut; +6%), oraz Experta / Travellera (78.000 aut; +31%). Nowy Peugeot Partner zdobył tytuł International Van Of The Year.

We Francji Peugeot wywalczył pierwsze miejsce na rynku w kanale dystrybucji do klientów prywatnych. Był też liderem sprzedaży w kanale B2B w gamie aut osobowych.

Marka ma powody do zadowolenia i optymistycznego spoglądania w przyszłość. Nowy Peugeot 508, choć tak naprawdę rzadko jeszcze spotykany na ulicach, ma już ponad 10.000 zamówień. Nowy Peugeot Rifter został już zamówiony w ilości ponad 20.000 egzemplarzy. Na Nowego Peugeota Partnera przyjęto ponad 11.000 zamówień.

Okazuje się, że także strategia ataku na zamożniejszego klienta przynosi efekty. Wersje GT Line / GT / GTi stanowią już 21% światowej sprzedaży marki. To o 2 punkty procentowe więcej, niż w roku 2017. Na modele ze skrzyniami automatycznymi zdecydowało się w roku 2018 36% klientów Peugeota – to o 6 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej.

Co ważne, Peugeot praktycznie nie przerywał dostaw w związku z wejściem w życie regulacji WLTP. Przejściowe trudności dotknęły tylko pojedynczych wersji, z reguły usportowionych.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
IrekDuduKrzysztofKokokokoMarcin Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin
Gość
Marcin

No dobra, gdzie te dane z Polski? Peugeot to jest dla mnie zagadka, wg mnie jest tragicznie wyceniony w Polsce względem konkurencyjncyh marek, zastanawiam się jakim cudem notuje dobre wyniki (chyba że lepsze to nie znaczy dobre), no i w świetle tego artykułu jakie notuje wyniki sprzedaży w Polsce względem innych, chciałbym wiedzieć czy to tylko moje odczucia czy nie bo mam jakieś nieodparte wrażenie, że inne marki bardziej przychylnie przeliczają euro na złotówki. Francuzi to ogólnie widać motoryzacyjni nacjonaliści, dobrze się tam sprzedaje i Peugeot i Renault, ciekawe jak wygląda sytuacja w salonach jeśli chodzi o rabaty od cen… Czytaj więcej »

Kokokoko
Gość
Kokokoko

Zanotował wzrosty jako marka, a nie jako konkurent dla innych marek. Oczywiste jest że Renault ,,wszędzie” jest popularniejsze ;)