Zapraszamy Was na krótkie podsumowanie tego, jakie wyniki handlowe osiągnął Peugeot w roku 2018. Zestawienie będzie kompaktowe, ale pełne dobrych wieści. Dobrych, a momentami nawet zaskakujących. I mam tu na myśli przede wszystkim polski rynek…
Peugeot sprzedał w roku 2018 – na całym świecie – 1.740.283 samochody. Światowa sprzedaż marki wzrosła w porównaniu do roku 2017 o 2,4% i to nie licząc aut wyprodukowanych w ramach przedsięwzięć typu joint venture. Biorąc pod uwagę tylko rynek europejski Peugeot zanotował najwyższy wzrost sprzedaży w grupie dziesięciu największych producentów samochodów na Starym Kontynencie.
Na szesnastu rynkach Peugeot uzyskał w roku 2018 rekordowe wyniki czy to pod względem dostaw, czy udziału w rynku:
– rekordowy udział w rynku odnotowano we Francji i Włoszech;
– rekordowy udział w rynku i rekordowe dostawy odnotowano w Portugalii, Grecji i Irlandii;
– rekordowe dostawy odnotowano w Hiszpanii, Polsce, Chile, Czechach, Maroku, Japonii, Meksyku, na Słowacji, w Hong-Kongu, Chorwacji i Estonii.
W gamie lekkich aut użytkowych Peugeot w roku 2018 zanotował kolejny rekord. Klientom dostarczono 243.000 takich samochodów. To o 4% więcej, niż w roku 2017. Rekordową sprzedaż odnotowano w przypadku Boxera (73.000 aut; +6%), oraz Experta / Travellera (78.000 aut; +31%). Nowy Peugeot Partner zdobył tytuł International Van Of The Year.
We Francji Peugeot wywalczył pierwsze miejsce na rynku w kanale dystrybucji do klientów prywatnych. Był też liderem sprzedaży w kanale B2B w gamie aut osobowych.
Marka ma powody do zadowolenia i optymistycznego spoglądania w przyszłość. Nowy Peugeot 508, choć tak naprawdę rzadko jeszcze spotykany na ulicach, ma już ponad 10.000 zamówień. Nowy Peugeot Rifter został już zamówiony w ilości ponad 20.000 egzemplarzy. Na Nowego Peugeota Partnera przyjęto ponad 11.000 zamówień.
Okazuje się, że także strategia ataku na zamożniejszego klienta przynosi efekty. Wersje GT Line / GT / GTi stanowią już 21% światowej sprzedaży marki. To o 2 punkty procentowe więcej, niż w roku 2017. Na modele ze skrzyniami automatycznymi zdecydowało się w roku 2018 36% klientów Peugeota – to o 6 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej.
Co ważne, Peugeot praktycznie nie przerywał dostaw w związku z wejściem w życie regulacji WLTP. Przejściowe trudności dotknęły tylko pojedynczych wersji, z reguły usportowionych.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze