Włoscy klienci doceniają markę Peugeot i coraz więcej z nich wybiera francuską markę we Włoszech, jak dowodzą wyniki sprzedażowe za pierwszą połowę tego roku.
Od stycznia do czerwca 2025 roku we Włoszech marka spod znaku lwa uzyskała 5,7% udziału w rynku samochodowym w porównaniu z 4,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku, co plasuje Peugeot na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, podczas gdy w zeszłym roku zajmowała szóstą pozycję.

Wielu Włochów wybiera Peugeot 208, mały samochód francuskiego producenta, który w pierwszej połowie roku odnotował 12,3% udziału w segmencie, gdy rok wcześniej w tym samym okresie odnotował 8,6%; Dzięki temu mały francuski samochód znalazł się na trzecim miejscu w segmencie, podczas gdy w zeszłym roku zajmował szóstą pozycję.
SUV typu fastback Peugeot 3008 również wypadł dobrze, zajmując piąte miejsce w swoim segmencie w porównaniu do dziewiątego miejsca w zeszłym roku, z udziałem w segmencie na poziomie 5,3% w porównaniu do 4,1% w tym samym okresie w 2024 roku.

Wynik segmentu pojazdów użytkowych Peugeot jest równie pozytywny dzięki udziałowi marki w rynku wynoszącemu 5,4% w pierwszym półroczu, w porównaniu do 4,9% w roku ubiegłym.
Francuska marka kontynuuje wprowadzanie produktów na rynek w 2025 roku, które przykuły uwagę prasy i entuzjastów motoryzacji. Zapowiedziano model Peugeot 208 GTi nowej generacji, wyposażony w mocny silnik elektryczny o maksymalnej mocy 280 KM i liczne funkcje nastawione na sportowy charakter, a także w długo oczekiwane silniki elektryczne do SUV-ów Peugeot e-3008 i e-5008, takie jak wersje AWD, z napędem na cztery koła (Dual Motor) i Long Range, oferujące zasięg ponad 700 km, zgodnie z cyklem WLTP dla modelu 3008 i 668 km dla modelu Peugeot 5008.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot













