Bazując na kompleksowej i kompletnej ofercie pojazdów, która spełnia potrzeby klientów w różnych segmentach rynku, Peugeot po raz kolejny osiągnął w listopadzie znaczące wyniki komercyjne. Marka po raz kolejny była najlepiej sprzedającą się marką miesiąca i roku 2024, zarówno w ujęciu całego rynku, jak i na poszczególnych rynkach pojazdów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. A wszystko to w Portugalii.
Według danych ACAP, Peugeot zarejestrował w listopadzie 2.082 nowe samochody, co oznacza znaczny wzrost o 52,3% w porównaniu do listopada 2023 roku. Pozwoliło to marce sygnowanej lwem na osiągnięcie udziału w rynku na poziomie 11,0%. W efekcie francuska marka jest liderem sprzedaży samochodów osobowych (1.575 sztuk i 9,6% udziału w segmencie) oraz Lekkich aut dostawczych (507 sztuk i 19,8% udziału).
Poznaj aktualną gamę samochodów Peugeot w Polsce
Wyniki osiągnięte w listopadzie przyczyniły się do tego, że w ciągu 11 miesięcy tego roku Peugeot wprowadził na rynek portugalski 24.444 nowe samochody osiągając 11,2% udziału w rynku ogółem, przy czym na auta osobowe przypadło 19.416 rejestracji (udział w rynku na poziomie 10,2%), a na lekkie samochody użytkowe 5.028 rejestracji, co stanowi 17,5% udziału w rynku tego typu aut.
W przedostatnim miesiącu 2024 roku Peugeot 2008 osiągnął status najlepiej sprzedającego się modelu w Portugalii we wszystkich segmentach (571 rejestracji). Podobnie Peugeot Partner po raz kolejny ugruntował swoją pozycję wśród swoich konkurentów na rynku lekkich samochodów dostawczych, będąc najlepiej sprzedającym się samochodem użytkowym w Portugalii (385 rejestracji w samym tylko listopadzie). Był to zresztą drugi najlepiej sprzedający się model marki w minionym miesiącu.
Do pierwszej piątki sprzedaży marki Peugeot należą także modele 308 i 308 SW (366 sztuk) oraz 208 (345), a także niedawno wprowadzony na rynek Peugeot 3008 ze 190 nowymi rejestracjami.
Peugeot na podium rynku pojazdów BEV w listopadzie i roku bieżącym
Dzięki bezprecedensowej ofensywie produktowej i technologiom BEV, wprowadzając na rynek modele w 100% elektryczne, najlepiej odpowiadające potrzebom różnych typów klientów, Peugeot znalazł się w listopadzie na podium sprzedaży pojazdów BEV, rejestrując 311 tego typu aut (samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze). Powtarza dokładnie tę samą pozycję w wynikach narastających od początku bieżącego roku z liczbą 3.068 nowo zarejestrowanych pojazdów w 100% elektrycznych. W rzeczywistości jest to jedyna marka o charakterze ogólnym znajdująca się w pierwszej piątce tego konkretnego segmentu rynku.
Na listopadowym rynku lekkich pojazdów dostawczych Peugeot wyraźnie wyprzedził konkurencję i zyskał 21,1% udziału.
O powodzeniu strategicznych inwestycji Peugeot w elektryfikację, obejmujących nową generację pojazdów w 100% elektrycznych, świadczą propozycje SUV-ów wprowadzone niedawno na rynek portugalski. Wersja elektryczna E-3008 stanowi już 32% sprzedaży nowego SUV-a 3008 wprowadzonego na rynek w czerwcu ubiegłego roku, natomiast wersja elektryczna E-5008, która pojawiła się w Portugalii we wrześniu, zwiększa ten poziom do 37% sprzedaży tego nowego SUV-a.
Peugeot, marka wszechstronna, oferująca najpełniejszą gamę pojazdów BEV w Europie, stał się pierwszym europejskim producentem, który oferuje gwarancję na pojazdy BEV do 8 lat.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze