poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot z 1928 roku: szybry, aparat depresyjny i termosyfon. Jak kiedyś opisywano samochody?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-27
w Historia, Peugeot
Czas czytania 4 minut
297 13
1
266
UDOSTĘPNIEŃ
885
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce

Peugeot jest jedną z najbardziej znanych marek francuskich, posiadając 14 fabryk, produkujących w każdej z fabryk inny typ samochodów, zatrudniając 25,000 robotników prócz personelu technicznego i handlowego i 3,000 agentów na całej kuli ziemskiej, na co składa się cały szereg przyczyn.

Przedewszystkiem marka ta jest tak starą, jak automobilizm, i nazwa jej związana jest nierozłącznie — i jakże przytem zaszczytnie! z dziejami techniki samochodowej. Pierwsze samochody Peugeot budowane byty jeszcze w końcu ubiegłego stulecia i odrazu odznaczyły się szeregjem wybitnych wyczynów sportowych. S. p. Stanisław Grodzki, b. prezes Automobilklubu Polski. na samochodzie Peugeot odbył swą sławną podróż z Warszawy do Paryża w r. 1897.

W ciągu trzydziestu lat swego istnienia fabryka Peugeot odnosiła stale wielkie sukcesy, zarówno sportowe na torach wyścigowych całego świata, jak i handlowe w błyszczących salonach wystaw automobilowych. To jest druga przyczyna światowego rozgłosu marki Peugeot. Trzecią wreszcie przyczynę stano i nigdy niezachwiana solidność, z jaką firma ta buduje swe samochody, zwracając baczną uwagę na dobór materiałów, ekonomię. estetyczne linie i drobiazgowe wykończenie.

Na rok 1928 fabryka Peugeot przygotowała całą serię modeli mocy 5/12, 11/35, 12/40, 14/58, 18/78 i 22/100 km. Niektóre z tych typów są już znane, z lat ubiegłych i zostały tylko udoskonalone, natomiast typy mocy 11/35, 12/40 i 22/100 km są całkowicie nowe.

Peugeot Typ 184

Samochód Peugeot typ 184 mocy 22 KM jest to idealny wóz turystyczny. Posiada on sześciocylindrowy silnik benzynowy o wymiarach cylindrów 80×125 mm. Rozrząd silnika uskuteczniają dwa koncentryczne szybry. Zapalanie magnetem z kombinowaną regulacją zapłonu, która jest automatyczna, a jednocześnie może być uskuteczniona przy pomocy manetki, umieszczonej na kierownicy. Chłodzenie silnika pompką odśrodkową. Smarowanie pod ciśnieniem pompki trybikowej.

Sprzęgło jest typu jednodyskowego i pracuje na sucho. Skrzynka biegów zawiera cztery szybkości naprzód i jedną w tył. Przeniesienie napędu uskutecznia się przy pomocy wału kardanowego, przymocowanego na przegubie, smarowanym automatycznie oliwą ze skrzynki biegów. Pochwa wału kardanowego odbiera popychanie i reakcję.

Zawieszenie z przodu i z tyłu na resorach półeliptycznych. Hamulce działają na wszystkie koła pod impulsem pedału za pomocą aparatu depresyjnego Servo, lub też pod bezpośrednim impulsem ręcznej dźwigni. Kierownica typu ślimakowatego montowaną jest na łożyskach kulkowych.

Wymiary podwozia są: rozstęp kół 1380 mm., rozstawienie osi 3600 mm., miejsce na karoserie 2850 mm..

Peugeot typ 183, mocy 12 KM. jest to lekki samochód sześciocylindrowy. Wymiary cylindrów 60X 100 mm. Głowica odejmowana. Zawory mieszczą się z boku silnika, przyczem napęd wału rozrządczego uskuteczniono łańcuchem, którego napięcie można regulować. Zapalenie magnetem wysokiego napięcia o automatycznej regulacji. Chłodzenie termosyfonem. Smarowanie pod ciśnieniem pompki trybikowej.

Sprzęgło jednodyskowe. Skrzynka biegów zawiera trzy szybkości naprzód i jedną w tył. Napęd kardanowy. Dyferencjał o uzębieniu Cloasona. Kierownica typu ślimakowatego. Ha-mulce działają na wszystkie koła, nożny na przednie i tylne, ręczny zaś tylko na tylne. Zawieszenie na czterech resorach półeliptycznych. •

Trzeci wreszcie nowy model marki Peugeot mocy 9 KM, posiada czterocylindrowy silnik w bloku o wymiarach cylindrów 70 x105 mm.; głowica jest odejmowana [De facto siła jego jest 10,5 KM.] W silniku znajdujemy wszystkie klasyczne rozwiązania Peugeota, a więc napęd walu rozrządczego łańcuchem rolkowym, karburator poziomy, zapalanie magnetem wysokiego na-pięcia z automatyczną regulacją, chłodzenie termosyfonem i smarowanie rozbryzgowe o stałym poziomie.

Sprzęgło jest dyskowe o tarczach metalowych. Skrzynka biegów posiada cztery szybkości naprzód i jedną w tył. Napęd dyferencjału ślimakiem. Hamulce działają na cztery koła. Resory półeliptyczne z przodu i cantilevery z tyłu.

Fabryka Peugeot, oprócz samochodów, buduje również bardzo popularne motocykle o pojemności cylindrów 175 i 350 cm. 3, oraz kilka typów łodzi motorowych. Fabryka Peugeot, chcąc rozwinąć w r. bieżącym swą działalność w Polsce, zorganizowała oddział fabryczny z wielkim składem części i gotowych samochodów w Warszawie, i w przyszłości zamierza dla rozpowszechnienia tak ważnej lokomocji automobilowej w Polsce, przystąpić do montowania samochodów pod firmą „Polski Peugeot”.

źródło: Szofer Polski : dwutygodnik ilustrowany ogólno automobilowy. 1928, nr 5

Reklama Peugeot z 1928 r.

pisownia oryginalna, zdjęcia oraz wytłuszczenia pochodzą od redakcji

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2021-01-06 06:26:44.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: historiaPeugeotType 183Type 184
Udostepnij106Tweet67Udostepnij19
Poprzedni

Citroën C1: koniec produkcji modelu po 17 latach

Następny

Nowy Citroën C5 X oczami prezesa Amicale Citroën Pologne: „na żywo prezentuje się świetnie”

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Nowy Citroen C5 X 2022

Nowy Citroën C5 X oczami prezesa Amicale Citroën Pologne: "na żywo prezentuje się świetnie"

Renault Dacia Zdunek

Dacia i Renault wprowadzają nową usługę dla klientów w Polsce

Peugeot 9X8

Nowy Peugeot 9X8 najpiękniejszym hipersamochodem roku 2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Lennox Levis - Dacia Duster i Sandero odnotowały najlepsze w historii wyniki sprzedaży w Hiszpanii
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.