Dane sprzedażowe z Polski za styczeń 2022 roku pokazują, że Peugeot nieco zyskuje na naszym rynku, ale do Top 10 jeszcze mu sporo brakuje. A przydałoby się wrócić do tej części rynku, w której wcale nie tak wiele lat temu marka sygnowana kroczącym lwem znajdowała się regularnie. Na razie ta sztuka udała się marce Peugeot w Brazylii.
W pierwszym miesiącu 2022 roku Peugeot osiągnął wynik sprzedaży znacznie powyżej średniej, plasując się wśród 10 najlepiej sprzedających się marek w Brazylii. Firma osiągnęła najwyższy wzrost wolumenu sprzedaży z 4.083 egzemplarzami sprzedanymi w styczniu i 3,5-procentowym udziałem w rynku, co jest najlepszym wynikiem od 2008 roku.
Marka zanotowała 163-procentowy wzrost sprzedaży w styczniu w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku, podczas gdy na całym rynku brazylijskim spadek wyniósł 28,3%. „Wyniki te potwierdzają solidną strategię rozwoju Peugeot w Brazylii, opartą na doświadczeniu i zadowoleniu brazylijskiego konsumenta” – wyjaśnia André Montalvão, dyrektor ds. operacji handlowych w Peugeot Brazylia.
Zdaniem dyrektora, dobre wyniki osiągnięte w styczniu zapowiadają obiecujący rok dla marki, nawet przy niepewnym scenariuszu gospodarczym i politycznym. „Bez wątpienia nasze wyniki w ostatnich miesiącach pokazują, że coraz częściej prowadzimy dialog z naszymi klientami, poprzez sprawniejszą komunikację, która dobrze prezentuje nasze produkty i szeroki zakres usług oferowanych przez sieć dealerską. Ten scenariusz każe nam wierzyć, że rozwój marki jest zrównoważony” – dodaje André Montalvão.
Bestsellerem marki pozostaje Peugeot 208. To absolutny lider wśród pojazdów segmentu B-Hatch z silnikami powyżej 1.0. Na ten model przypada aż 45,4% segmentu! Peugeot 208 osiągnął wzrost sprzedaży o 156% dzięki 1.989 zarejestrowanych egzemplarzach w pierwszym miesiącu bieżącego roku w porównaniu do stycznia 2021 roku.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcie: Peugeot Brasil
Najnowsze komentarze