sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot z najlepszymi wynikami sprzedaży i rosnącym udziałem w rynku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-14
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
232 12
2
209
UDOSTĘPNIEŃ
697
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Wczoraj opublikowaliśmy dane na temat sukcesów sprzedażowych Peugeota w Hiszpanii. Dziś czas na mniejszą sąsiednią Portugalię, gdzie francuska marka ma jeszcze większy udział w rynku, choć wolumen sprzedażowy oczywiście mniejszy, niż w Hiszpanii.

Z 2.150 zarejestrowanymi egzemplarzami i wzrostem o 13,4%, Peugeot był najlepiej sprzedającą się marką samochodową w listopadzie na portugalskim rynku. Dane te obejmują samochody osobowe i lekkie auta dostawcze. Marka zwiększyła swój udział w rynku do 15,9% (+2,9 punktu procentowego). Marka zanotowała najlepsze wyniki także oddzielnie w tych segmentach runku. Dodajmy, że w listopadzie 2021 rynek zmniejszył się o 7,3% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. W efekcie wzrost Peugeota jest więc naprawdę imponujący.

W skumulowanych wynikach za jedenaście miesięcy bieżącego roku, Peugeot jest liderem na rynku lekkich samochodów dostawczych i aut osobowych ze sprzedażą 20.428 pojazdów, co oznacza wzrost o 5% rok do roku. Rynkowy udział marki wzrósł tym samym do 12,8%. Peugeot jest również wiodącą marką w Portugalii w sprzedaży aut typu BEV (samochody zelektryfikowane – elektryczne i hybrydowe) w tym roku, z udziałem w rynku na poziomie 11,9%. Wiodąca pozycja Peugeota rozciąga się także na segment SUV-ów, w którym marka ma ponad 15,5% portugalskiego rynku nowych aut.

Czytaj też: Ogromny wzrost sprzedaży Peugeot. Gdzie?

Dobre wyniki Peugeota na rynku portugalskim są wynikiem strategii opartej na najnowocześniejszych platformach technologicznych, skoncentrowanej na transformacji energetycznej i dekarbonizacji, na umacnianiu pozycji marki dzięki odnowionej gamie modeli, które urzekają konsumentów oraz sieci dealerów, która szczególnie dobrze reaguje na oczekiwania klientów.

W listopadzie zarejestrowano w Portugalii 1.605 aut osobowych marki Peugeot, co stanowi wzrost o 19,2% w stosunku do listopada ubiegłego roku. Rynkowy udział marki w tym segmencie sięgnął poziomu 14,7%, co stanowi wyraźny wzrost w porównaniu z 11,4% w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, w Portugalii w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 545 Peugeotów, a to przekłada się na 20,7% tamtejszego rynku. Udział marki w tym segmencie wzrósł o 1,1 punktu procentowego rok do roku.

Wyniki osiągnięte w listopadzie sprawiają, że Peugeot wzmocnił skumulowane wyniki z dziesięciu poprzednich miesięcy bieżącego roku, co dało mu pozycję lidera na rynku samochodów osobowych oraz na skumulowanym rynku aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych.

Czytaj też: Nowe samochody: Dacia, Renault, Opel, Peugeot, Citroën. Sprzedaż koncernów francuskich w listopadzie 2021 w Polsce

Przy całkowitej liczbie rejestracji o 5% wyższej niż w pierwszych 11 miesiącach 2020 r. – 20.428 sztuk w porównaniu do 19.453 sztuk – udział Peugeota w rynku wzrósł do 12,8%. To w rzeczywistości, w której skumulowany rynek wzrósł w tym czasie tylko o 2,9%.

Przyczynił się do tego 8,6-procentowy wzrost wolumenu w segmencie aut osobowych (Peugeot przez 11 miesięcy zanotował tu łącznie 15.761 rejestracji, co stanowi 11,8% udziału w rynku). Z kolei na rynku lekkich samochodów dostawczych Peugeot zarejestrował od stycznia do listopada 2021 r. 4.667 samochodów, co daje mu udział w rynku na poziomie 18,3%.

Warto zauważyć, że dane nie obejmują jeszcze modelu, który dopiero szykowany jest do walki rynkowej. Znane są ceny, można ten model zamawiać, ale auta nie są jeszcze wydawane i rejestrowane. A model ten może znacząco zwiększyć sprzedaż. Mowa tu oczywiście o Peugeot 308 i 308 SW. Wszak samochody segmentu C, czyli kompaktowe, stanowią wciąż ważną część europejskiego, a więc i portugalskiego rynku.

Dzięki rozwiązaniom doskonale dostosowanym do nowych potrzeb klientów i szerokiej gamie produktów zelektryfikowanych, Peugeot przyciąga klientów z różnych segmentów.

Wdrażając strategię Power of Choice w okresie transformacji energetycznej, Peugeot jest w Portugalii liderem na rynku pojazdów typu BEV z napędem w 100% elektrycznym, z 1.371 sprzedanymi egzemplarzami modeli e-208, e-2008. e-Rifter i e-Traveller/e-Expert, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 11,9%.

Czytaj też: Peugeot e-208 GT uznany za Najlepszy Samochód Elektryczny

Na rynku hybryd plug-in w ciągu 11 miesięcy 2021 r. Peugeot sprzedał 985 sztuk z gamy 3008, 508 i 508 Peugeot Sport Engineered, osiągając 6,9% udziału i jest w tym względzie wiodącą marką.

Kolejnym segmentem, w którym Peugeot potwierdza swoją wiodącą pozycję w Portugalii, są SUV-y. To wynik sprzedaży nowych modeli 2008, 3008 i 5008, które w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy br. zanotowały w Portugalii łączną sprzedaż 8.896 egzemplarzy i zapewniają marce pozycję lidera z udziałem w rynku przekraczającym 15,5%.

Najlepiej sprzedające się modele Peugeota w tym roku w Portugalii, to 2008 (5.845 sztuk), 208 (4.282 sztuki) i 3008 (2.343 sztuki).

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008308508508 PSEe-2008e-208e-Experte-Riftere-Travellerelektryczny PeugeotPeugeotsprzedaż
Udostepnij84Tweet52Udostepnij15
Poprzedni

Citroën C3 Hybrid Air: samochód na sprężone powietrze

Następny

Lancia: Mercedes jest dla nas punktem odniesienia

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
http://www.autogaleria.hu

Lancia: Mercedes jest dla nas punktem odniesienia

Citroen Berlingo Van, Wody Polskie

Nowy Citroën Berlingo Van dołączył do floty Wód Polskich. Dostawa 144 egzemplarzy

Używane Renault Megane I 1.6 107 KM z automatem od pierwszego właściciela "w spadku"

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.