Wczoraj opublikowaliśmy dane na temat sukcesów sprzedażowych Peugeota w Hiszpanii. Dziś czas na mniejszą sąsiednią Portugalię, gdzie francuska marka ma jeszcze większy udział w rynku, choć wolumen sprzedażowy oczywiście mniejszy, niż w Hiszpanii.
Z 2.150 zarejestrowanymi egzemplarzami i wzrostem o 13,4%, Peugeot był najlepiej sprzedającą się marką samochodową w listopadzie na portugalskim rynku. Dane te obejmują samochody osobowe i lekkie auta dostawcze. Marka zwiększyła swój udział w rynku do 15,9% (+2,9 punktu procentowego). Marka zanotowała najlepsze wyniki także oddzielnie w tych segmentach runku. Dodajmy, że w listopadzie 2021 rynek zmniejszył się o 7,3% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. W efekcie wzrost Peugeota jest więc naprawdę imponujący.
W skumulowanych wynikach za jedenaście miesięcy bieżącego roku, Peugeot jest liderem na rynku lekkich samochodów dostawczych i aut osobowych ze sprzedażą 20.428 pojazdów, co oznacza wzrost o 5% rok do roku. Rynkowy udział marki wzrósł tym samym do 12,8%. Peugeot jest również wiodącą marką w Portugalii w sprzedaży aut typu BEV (samochody zelektryfikowane – elektryczne i hybrydowe) w tym roku, z udziałem w rynku na poziomie 11,9%. Wiodąca pozycja Peugeota rozciąga się także na segment SUV-ów, w którym marka ma ponad 15,5% portugalskiego rynku nowych aut.
Czytaj też: Ogromny wzrost sprzedaży Peugeot. Gdzie?
Dobre wyniki Peugeota na rynku portugalskim są wynikiem strategii opartej na najnowocześniejszych platformach technologicznych, skoncentrowanej na transformacji energetycznej i dekarbonizacji, na umacnianiu pozycji marki dzięki odnowionej gamie modeli, które urzekają konsumentów oraz sieci dealerów, która szczególnie dobrze reaguje na oczekiwania klientów.
W listopadzie zarejestrowano w Portugalii 1.605 aut osobowych marki Peugeot, co stanowi wzrost o 19,2% w stosunku do listopada ubiegłego roku. Rynkowy udział marki w tym segmencie sięgnął poziomu 14,7%, co stanowi wyraźny wzrost w porównaniu z 11,4% w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, w Portugalii w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 545 Peugeotów, a to przekłada się na 20,7% tamtejszego rynku. Udział marki w tym segmencie wzrósł o 1,1 punktu procentowego rok do roku.
Wyniki osiągnięte w listopadzie sprawiają, że Peugeot wzmocnił skumulowane wyniki z dziesięciu poprzednich miesięcy bieżącego roku, co dało mu pozycję lidera na rynku samochodów osobowych oraz na skumulowanym rynku aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych.
Czytaj też: Nowe samochody: Dacia, Renault, Opel, Peugeot, Citroën. Sprzedaż koncernów francuskich w listopadzie 2021 w Polsce
Przy całkowitej liczbie rejestracji o 5% wyższej niż w pierwszych 11 miesiącach 2020 r. – 20.428 sztuk w porównaniu do 19.453 sztuk – udział Peugeota w rynku wzrósł do 12,8%. To w rzeczywistości, w której skumulowany rynek wzrósł w tym czasie tylko o 2,9%.
Przyczynił się do tego 8,6-procentowy wzrost wolumenu w segmencie aut osobowych (Peugeot przez 11 miesięcy zanotował tu łącznie 15.761 rejestracji, co stanowi 11,8% udziału w rynku). Z kolei na rynku lekkich samochodów dostawczych Peugeot zarejestrował od stycznia do listopada 2021 r. 4.667 samochodów, co daje mu udział w rynku na poziomie 18,3%.
Warto zauważyć, że dane nie obejmują jeszcze modelu, który dopiero szykowany jest do walki rynkowej. Znane są ceny, można ten model zamawiać, ale auta nie są jeszcze wydawane i rejestrowane. A model ten może znacząco zwiększyć sprzedaż. Mowa tu oczywiście o Peugeot 308 i 308 SW. Wszak samochody segmentu C, czyli kompaktowe, stanowią wciąż ważną część europejskiego, a więc i portugalskiego rynku.
Dzięki rozwiązaniom doskonale dostosowanym do nowych potrzeb klientów i szerokiej gamie produktów zelektryfikowanych, Peugeot przyciąga klientów z różnych segmentów.
Wdrażając strategię Power of Choice w okresie transformacji energetycznej, Peugeot jest w Portugalii liderem na rynku pojazdów typu BEV z napędem w 100% elektrycznym, z 1.371 sprzedanymi egzemplarzami modeli e-208, e-2008. e-Rifter i e-Traveller/e-Expert, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 11,9%.
Czytaj też: Peugeot e-208 GT uznany za Najlepszy Samochód Elektryczny
Na rynku hybryd plug-in w ciągu 11 miesięcy 2021 r. Peugeot sprzedał 985 sztuk z gamy 3008, 508 i 508 Peugeot Sport Engineered, osiągając 6,9% udziału i jest w tym względzie wiodącą marką.
Kolejnym segmentem, w którym Peugeot potwierdza swoją wiodącą pozycję w Portugalii, są SUV-y. To wynik sprzedaży nowych modeli 2008, 3008 i 5008, które w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy br. zanotowały w Portugalii łączną sprzedaż 8.896 egzemplarzy i zapewniają marce pozycję lidera z udziałem w rynku przekraczającym 15,5%.
Najlepiej sprzedające się modele Peugeota w tym roku w Portugalii, to 2008 (5.845 sztuk), 208 (4.282 sztuki) i 3008 (2.343 sztuki).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze