W marcu w polskich cennikach marki Peugeot możemy znaleźć dwie nowe wersje: Hybrid 145 oraz Hybrid 110, co sugeruje mocniejszy układ napędowy, jednak więcej koni mechanicznych to tylko kosmetyczna zmiana. Mocy jest tyle samo, producent zmienił tylko sposób określania wartości.
W 2023 roku koncern Stellantis wprowadził na rynek nowy napęd typu mild hybrid łączący 3 cylindrowy silnik benzynowy 1.2 z automatyczną skrzynią biegów e-DSC6, która ma wbudowany silnik elektryczny. W zależności od modelu pojazdy otrzymały układ w dwóch wersjach mocy: 100 oraz 136 KM, ale kiedy prześledzimy najnowsze katalogi Peugeot 208, 2008, 308, 408, 3008 oraz 5008 znajdziemy nowe pozycje: Hybrid 110 oraz Hybrid 145. Wbrew pozorom mocy wcale nie jest więcej. Peugeot zmienił tylko sposób obliczania wartości.
Test: Citroën C4 X Hybrid 136 ëDCT6 po pokonaniu 1200 km. Komfort i oszczędna jazda
Dotychczas producenci w odniesieniu do napędu miękkiej hybrydy byli zobowiązani do podawania mocy jednostki benzynowej (inaczej niż dla napędów full hybrid i plug-in hybrid), ale normy Euro 7 wymagają wprowadzenie do katalogu łącznej mocy silnika spalinowego i elektrycznego a Peugeot po prostu dostosował się do wytycznych. W ten sposób otrzymujemy mocniejszy samochód, ale tylko i wyłącznie na papierze. Układ napędowy, osiągi, emisja CO2 i póki co cena, pozostają bez zmian. Zabieg pozwolił zbliżyć wartość koni mechanicznych do rywali. Peugeot 208 Hybrid 145 ma teraz taką samą moc jak Renault Clio Full Hybrid 145.
Napęd „Hybrid” znajduje się nie tylko w ofercie Peugeota, ale także w innych markach Stellantis. Napędza samochody Citroëna, DS Automobiles, Opla, a także nowego Fiata Grande Pandę dlatego zmiany wkrótce zostaną wprowadzone także w pozostałych markach koncernu.
Ile kosztuje nowy Peugeot 208 z polskiego salonu? Ceny, silniki, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze