W 2022 roku Peugeot osiągnął w Brazylii historyczny wyczyn, sprzedając 41.740 samochodów. Wynik o 41% wyższy od tego z poprzedniego roku, kiedy to zarejestrowano 29.531 pojazdów. Dobre wyniki gwarantują francuskiej marce udział w rynku na poziomie 2,1%, co jest najwyższym poziomem od ośmiu lat na rynku brazylijskim. Dobre wyniki pojawiają się w raczej słabym roku dla branży motoryzacyjnej, bowiem brazylijski rynek skurczył się o 1% w porównaniu z rokiem 2021 z uwagi na wyraźną niepewność w tamtejszej gospodarce oraz uszczuplony kalendarza sprzedaży detalicznej z powodu mundialu.
Dla francuskiej marki te historyczne liczby odzwierciedlają siłę Peugeota w kraju i pokazują, że brazylijscy konsumenci są coraz bardziej zaangażowani w różnicowanie kupowanych modeli. Ta zmiana statusu marki jest wynikiem strategicznych posunięć, polegających na odpowiedniej pracy z siecią dealerską i posprzedażową, z naciskiem na dostarczanie jakości i doskonałości usług.
Ważnym punktem marki sygnowanej lwem był Peugeot 208, który co miesiąc odnotowywał świetne wyniki w segmencie B-hatch. W 2022 roku sprzedano 29.901 sztuk tego samochodu, czyli o 44% więcej niż w latach 2020 i 2019, kiedy to dostarczono odpowiednio 16.321 i 4.403 sztuk. W swoim segmencie model 208 zakończył rok na 5. miejscu, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy to marka zajmowała 9. Miejsce. Z kolei w roku 2019 było to miejsce 16. Niedawno wprowadzona do oferty wersja z silnikiem 1.0 osiągnęła również 5. miejsce w kategorii B-hatch 1.0, z 10.536 sprzedanymi pojazdami, co stanowi nieco ponad 35% całkowitego miksu w ramach modelu w 2022 roku.
Odkąd zaoferowano ją w maju ubiegłego roku, wersja ta okazała się sukcesem wśród klientów. Trzycylindrowy silnik, który wyróżnia się technologiczną, zoptymalizowaną i inteligentną mechaniką, oprócz niezwykłej dynamiki zmiany biegów i komfortu zawieszenia, jest w stanie zapewnić wrażenia z jazdy znacznie lepsze niż u konkurentów.
Peugeot Partner Rapid również odnotował znakomite wyniki w 2022 roku, z 2.031 zarejestrowanymi egzemplarzami, osiągając 8% i drugie miejsce w swoim segmencie.
Peugeot oferuje w Brazylii także samochody elektryczne. Póki co stanowią one niewielki odsetek w ogólnej sprzedaży, ale sukcesywnie zyskują na popularności. W 2022 roku zarejestrowano w tym kraju 289 takich pojazdów z lewem na masce, kończąc rok na 9. pozycji, w segmencie, w którym firma została doceniona za ofertę łączącą łatwe ładowanie z niskimi kosztami utrzymania, co jeszcze bardziej przesuwa jej pozycję na rynku aut elektrycznych w Brazylii, którego strategicznymi filarami jest ruch Move to Electric, mapowanie drogi elektryfikacji, od zakupu do obsługi posprzedażnej.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot