czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot żegna silniki spalinowe. Od 2030 roku wszystkie nowe samochody będą elektryczne

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-09
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
599 25
22
535
UDOSTĘPNIEŃ
1.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Peugeot zapowiedział, że od 2030 roku wszystkie nowe samochody będą miały napęd w 100% elektryczny. Francuska marka podąża za decyzją innych producentów Stellantis. Przejście na pełną elektryfikacje zapowiedział już Opel, DS Automobiles, Alfa Romeo, Fiat i Abarth.

Aktualnie gama modelowa Peugeota jest prawie w całości zelektryfikowana, co oznacza że większość samochodów spod znaku lwa ma już wersję elektryczną lub hybrydową plug-in. Wyjątkiem są Peugeot 5008 oraz 108, który i tak wkrótce zakończy swoją karierę na rynku europejskim. Francuska marka zamierza w całości poświęcić się produkcji pojazdów na prąd i nie jest w tym dążeniu odosobniona. Od 2024 roku na elektryczność przejdzie DS Automobiles, od 2027 Alfa Romeo a od 2028 Opel. Peugeot dołączy do tego grona w 2030 roku, czyli jeszcze przed planowanym przez Unię Europejską zakazem sprzedaży samochodów spalinowych. Gdy obostrzenia zaczną obowiązywać, marka będzie miała gotową ofertę.

Zobacz także: Nowy Peugeot 308 podrożał. Podwyżki także w ofercie 208, 2008 i 3008

Planowane zmiany są powiązane z przeniesieniem pojazdów Stellantis na nowe płyty podłogowe dedykowane modelom elektrycznym. „W miarę jak przechodzimy na nowe platformy STLA Small, Medium i Large, do 2030 roku wszystkie nasze modele oferowane w Europie będą elektryczne” – powiedziała szefowa Peugeota, Linda Jackson magazynowi Automotive News Europe. Muszę jednak zapewnić utrzymanie oferty napędów spalinowych dla moich międzynarodowych klientów”. Dotyczy to rynków pozaeuropejskich jak Ameryka Łacińska, czy Afryka, na których elektryfikacja przebiega znacznie skromniej niż na Starym Kontynencie.

Zobacz: Promocje na nowe samochody Peugeot.

Wśród elektrycznych nowości planowanych na przyszłość znajdziemy m.in. nową, elektryczną generację Peugeot 3008 i 308 w całości na prąd. Decyzja Unii Europejskiej w związku z napędami benzynowymi i dieslem spowoduje, że Peugeot zrezygnuje również z hybryd plug-in. Następne generacje 208 i 2008, które zadebiutują w 2026 roku również będą pozbawione silników spalinowych.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10830083085008AbarthDS AutomobilesFiatOpelPeugeotStellantis
Udostepnij214Tweet134Udostepnij37
Poprzedni

UOKiK: 79 Peugeotów Partner i Rifter do serwisu

Następny

UOKiK: 23 Citroëny C3 do serwisu

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

UOKiK: 23 Citroëny C3 do serwisu

Opel Vivaro-e Hydrogen – zeroemisyjna propozycja dla flot już w Miele

Citroen C5 I i opony Michelin CrossClimate+

Nasz Citroën C5 otrzymał nowe opony całoroczne Michelin CrossClimate+. Rozpoczynamy test!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
22
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.