Według najnowszych danych rejestracyjnych opublikowanych w Wielkiej Brytanii, Peugeot zwiększył swój udział w rynku nowych samochodów osobowych i dostawczych w tym kraju z 4,4% w 2020 roku do 4,5% w 2021 roku.
Marka zwiększyła swój udział w rynku samochodów osobowych z 3,5% w 2020 r. do 3,7% w 2021 r., jednocześnie odnotowując silny wzrost sprzedaży samochodów osobowych niskoemisyjnych (LEV), wzrastając z 11,2% na koniec 2020 r. do 19,4% pod koniec 2021 r. Wzrost udziału w rynku następuje pomimo ciągłych zakłóceń związanych z dostępnością półprzewodników oraz sytuacją pandemiczną.
Zobacz Wyniki handlowe marek francuskich w 2021 roku w Polsce
Silne portfolio pojazdów niskoemisyjnych marki – w tym w pełni elektryczne e-208 i e-2008, a także 3008 Hybrid, 508 i 508 SW Hybrid – pomogło zwiększyć udział tego typu aut w sprzedaży samochodów osobowych marki do 19,4%. Aby kontynuować tę tendencję, Peugeot wprowadzi na rynek jeszcze w tym roku nowe 308 i nowe 308 SW Hybrid, a w 2023 r. pojawi się w pełni elektryczna wersja kompaktowego 308.
Platforma Peugeot Buy Online, po raz pierwszy uruchomiona w 2017 r., ponownie okazała się pomocna w sprzedaży w roku 2021. Umożliwia ona kupującym konfigurowanie, finansowanie i zamawianie nowego samochodu, a wszystko to w zaciszu własnego domu. Wirtualny salon umożliwia kupującym organizowanie indywidualnych wycieczek on-line z ekspertem ds. produktu po interesującym ich pojeździe, dzięki czemu wirtualna podróż zakupowa jest bardzo wygodna.
Simon Bisp, dyrektor sprzedaży Peugeot UK, powiedział: „Chociaż w 2021 roku nadal stawialiśmy czoła różnego rodzaju wyzwaniom niezależnym od nas, pozytywny wzrost udziału w rynku samochodów osobowych i sprzedaży samochodów niskoemisyjnych jest niezwykle zachęcający. Jestem niezwykle dumny z zaangażowania, jakie nasza sieć detaliczna wykazała w pomaganiu klientom w przejściu na pojazdy zelektryfikowane i wiem, że dynamika utrzyma się do 2022 roku.
Tak dobre osiągi można przypisać naszej znakomitej gamie pojazdów – na dzień dzisiejszy prawie wszystkie nasze samochody osobowe są oferowane w wersji zelektryfikowanej, podczas gdy nasza gama lekkich samochodów dostawczych (LCV) jest jedną z niewielu na rynku, które mogą zaoferować klientom w pełni elektryczny wariant dla każdego modelu.
Rozpoczynając rok 2022, wiem, że wszyscy w Peugeot są podekscytowani wprowadzeniem na rynek długo oczekiwanego nowego 308 i nowego 308 SW, kolejnych modeli, które wchodzą na rynek w ramach naszej strategii elektryfikacji. Reakcja na przedpremierowe jazdy tych modeli była zdecydowanie pozytywna i nie możemy się doczekać ich pojawienia się w salonach w Wielkiej Brytanii”.
https://youtu.be/O6g2gV7HugI
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze